Pierwszy samochód do 6-8 tys zł

Pierwszy samochód do 6-8 tys zł

24 Cze 2015, 17:14

Witam. Na wstępie zaznaczę, że zupełnie nie znam się na samochodach, ale coraz bardziej jednego potrzebuję.

Potrzebuję samochodu osobowego głównie do jazdy po mieście. Kilka razy w miesiącu możliwy wypad poza miasto w granicach 250km. Kilka razy w roku pewnie dłuższy wyjazd (np za granicę).

Nie zależy mi na super osiągach auta. Chciałbym żeby było to combi, żeby samochód był w miarę możliwości ekonomiczny (myślałem raczej o dieslu) i mało awaryjny (bo się na tym nie znam i nie chce zostawiać fortuny w warsztatach).

Wyposażenie jest dla mnie mało istotne. Szyby mogą być na korbkę itd. Klimatyzacja mile widziana, ale nie konieczna.

Chciałbym pojeździć tym samochodem ok 3-4 lat.

Kilku znajomych proponowało mi np żeby kupić audi albo VW (np Passata) ok 2000-2002r.

Co sądzicie o tych propozycjach? Może jakieś podpowiedzi?

A może warto kupić coś zupełnie innego?

Może nie warto kupować samochodu za 6-8 tys, tylko lepiej się "zadłużyć" (mam np możliwość wzięcia leasingu) i kupić coś za np 30tys?

Wszelkie uwagi mile widziane :)
ktk
Obserwowany

Auto: Nie mam

Re: Pierwszy samochód do 6-8 tys zł

24 Cze 2015, 17:33

Jeżeli masz do wydania na samochód 8 tys, to szukaj auta za max 5,5 tys gdyż resztę musisz przeznaczyć na naprawy, które niewątpliwie będa do wykonania, poza tym auto trzeba przerejestrować i ubezpieczyć. Prawda jest taka, że nikt nie sprzedaje sprawnego auta, a to co czytasz w ogłoszeniach to są pierdoły wyssane z palca i faktów w tych tekstach jest max 30%. Moja rada - szukaj starego diesla nie w technice common rail, ponieważ były to auta faktycznie trwałe, niewymagające znakomitego paliwa i olejów. Jeśli się nie znasz na autach, to weź kogoś obeznanego do pomocy - nie sugeruj się tym, co mówi sprzedajcy.
Anjin
Aktywny

Auto: Peugeot

Re: Pierwszy samochód do 6-8 tys zł

24 Cze 2015, 19:53