Początkujący kierowca - pytania

04 Maj 2016, 14:58

Witam,
prośba o odpowiedź na kilka pytań. Jestem początkujący : /

1. Ruszanie z miejsca.
Robię to trochę na wyczucie i nie wiem jaka jest prawidłowa kolejność.
Samochód seat leon - diesel

a) Wciskam do końca sprzęgło, ustawiam jedynkę. Potem delikatnie popuszczam sprzęgło dodając gazu ( mniej więcej w połowie sprzęgła)

b) wciskam sprzęgło , dodaję gazu potem popuszczam sprzęgło.

Słyszałem dwie wersje i nie wiem, która jest poprawna. Auto czasami mi gaśnie :(

Jeszcze takie pytanie. Jaki jest przedział prędkości dla biegu nr. 3 ?
newuser999
Nowicjusz

Auto: seat leon

05 Maj 2016, 12:33

Puszczasz sprzęgło i czujesz że samochód zaczyna ruszać do przodu, wtedy dodajesz gazu z umiarem i wszystko jest dobrze. Kwestia wprawy. Tym bardziej że w dieslu jak puścisz sprzęgło bez dodawania gazu będzie sam jechał :)

Nie dodawaj gazu trzymając wciśnięte sprzęgło do końca.

newuser999 napisał(a):Jeszcze takie pytanie. Jaki jest przedział prędkości dla biegu nr. 3 ?
To już zależy od tego jaki to jest silnik, jaką ma moc wtedy skrzynia ma odpowiednio dobrane przełożenia (może mieć pięć albo sześć biegów w manualu). Zerknij do instrukcji tam będziesz miał podane maksymalne prędkości na poszczególnych biegach.
Kacper
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Maj 2016, 22:49

Dzięki.
Prosiłbym jeszcze o definicję terminu "palenie sprzęgła". Spotkałem kilka różnych definicji :(
newuser999
Nowicjusz

Auto: seat leon

06 Maj 2016, 11:58

newuser999 napisał(a):definicję terminu "palenie sprzęgła"
Palenie sprzęgła to nic innego jak jazda na tzw. półsprzęgle, zbyt długie ruszanie trzymając sprzęgło i jednocześnie dodając gazu oraz przez kierowców robiących sobie z pedału sprzęgła podpórkę na lewą stopę.
No i trzeba pamiętać że sprzęgło wciskamy zawsze do końca.