Kacper napisał(a):Tym bardziej że w dieslu jak puścisz sprzęgło bez dodawania gazu będzie sam jechał
Tutaj akurat nie ma wpływu układ zasilania. czy to benzyna, LPG czy diesel, jak się puści sprzegło na jedynce czy dwójce to auto samo będzie jechało z prędkością odpowiadającą przekładniom skrzyni biegów i obrotom biegu jałowego - np najnormalniejsze i często stosowane podczas jazdy w korku. Trzeba tylko najpierw wyczuć sprzęgło, żeby nie puścić na jedynce za szybko, bo wtedy auto zgaśnie.
Co do przedziału prędkości na poszczególnych biegach ( nie tylko na 3 ) to raczej nie patrz na prędkośc, a na obroty - Teoretycznie na każdym biegu możesz jechać z maksymalnymi obrotami. A prędkość na tych obrotach na danym biegu zależy od przekładni w skrzyni biegów - jedno auto pojedzie na jedynce 20km/h a inne może nawet jechać 30km/h. Jednak przy zmianie biegów należy kierować się w pierwszej kolejności obrotami - na obrotomierzach zazwyczaj są zaznaczone obroty tzw ekonomiczne. W innych samochodach na wyświetlaczu pokazuje się informacja, kiedy przełączyć bieg, by jechać ekonomicznie. Oczywiście jak trzeba wyprzedzić jakieś auto, to żeby wyprzedzanie nie trwało wieki można na danym biegu wyjść poza zakres tych ekonomicznych obrotów silnika - chodzi o to, by dostosować czas wyprzedzania do warunków na drodze - czy to się wyprzedza pod górkę, czy z górki, czy na prostej i żeby to wyprzedzanie trwało możliwie najkrócej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...