Podniesienie mocy A 200CDI 2013

Podniesienie mocy A 200CDI 2013

22 Kwi 2019, 19:22

Witam, jestem posiadaczem A klasy z silnikiem OM651 o mocy 136 koni fabrycznie. Po chip tuningu udało się wyciągnąć bezpieczne 160 koni (to nie wszystko, co dałoby się z niego wyciągnąć samym chip tuningiem) jednak mimo wszystko chciałbym przekroczyć granicę 200 koni. Co można byłoby zrobić, by to osiągnąć, czy większe turbo i intercooler dałyby radę podnieść do tego pułapu moc? No i coś da się zrobić z tą skrzynią automatyczną 7G-DCT, bo chyba też ona mocno wpływa na przyspieszanie tego auta?
Fangon
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 27 Lut 2019, 13:57

Re: Podniesienie mocy A 200CDI 2013

23 Kwi 2019, 12:40

Fangon napisał(a):jednak mimo wszystko chciałbym przekroczyć granicę 200 koni. Co można byłoby zrobić, by to osiągnąć, czy większe turbo i intercooler dałyby radę podnieść do tego pułapu moc? No i coś da się zrobić z tą skrzynią automatyczną 7G-DCT, bo chyba też ona mocno wpływa na przyspieszanie tego auta?

A co Ci da samo 200km ???
Wszystko musi ze sobą współgrać czyli nm, charakterystyka i na końcu kunie.
Więc jest pewien zakres modów tzw.softów które trzymają jakiś spójność. Potem żeby było ok trzeba dołożyć może wydech, może dolot a może to i to + nie wiadomo jak ze skrzynią bo może też będzie wymagać ingerencji programisty.
Tak więc wszystko da się zrobić tylko trzeba głowy i realnej wiedzy bo hasło 200km jest dobre w prospekcie dla laika.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 5791
Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Re: Podniesienie mocy A 200CDI 2013

28 Kwi 2019, 13:10

Dokładnie, jeśli nie będzie ze sobą to współgrać to raczej nic z tego nie wyjdzie.
Emil222
Początkujący
 
Posty: 50
Rejestracja: 22 Lis 2018, 23:23

Re: Podniesienie mocy A 200CDI 2013

02 Maj 2019, 19:29

Zrobiłem mały research, silnik om651 o mocy 136 koni da się podciągnąć do 170 koni czipem, powyżej będzie ciężko ze względu na pompę paliwa, która ogranicza możliwości jednostki. Po wymianie pompy i dołożeniu turbo z 220CDI, z dobrą mapą można wyciągnąć 185-190 koni bez ingerencji w układ wydechowy i dolotowy,są one identyczne zarówno w wersji 200Cdi i 220Cdi. A co do niuta, to po samym czipie na tym silniku bez ingerencji w mechanikę jest 370 NM. Chociaż taka zabawa nie wiem czy nie jest warta świeczki, silnik bez osprzętu od 45 amg kosztuje 10k mniej więcej, w zależności od rocznika, przejechanych kilometrów i stanu. Wyciągnięcie z tego samochodu 200 "kunia" jest nieopłacalne, lepiej popracować nad poprawą dźwięku może za 1/4 ceny tego wszystkiego. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi
Fangon
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 27 Lut 2019, 13:57

Re: Podniesienie mocy A 200CDI 2013

03 Maj 2019, 08:47

Fangon napisał(a):A co do niuta, to po samym czipie na tym silniku bez ingerencji w mechanikę jest 370 NM.

Dobrze kminisz :ok: ale paniętaj że tu jest też zasadzka pt.podawanie niuta w piku a niestety każdy silnik inaczej go generuje. Więc stałym zabiegiem przy barwieniu rzeczywistości jest program charakterystyką nm jak garb wielbłąda. Tak zabieg daje duże wartości ale przez 1sec a do tego amator doznań jest zauroczony wynikami bo ma klepnięcie w plecy. Ogólnie temat rzeka który przy dd można odpuścić.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 5791
Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Re: Podniesienie mocy A 200CDI 2013

06 Maj 2019, 15:19

Rozumiem, u mnie wykresy mocy i momentu są naprawdę ładne, nie ma wielbłądzich górek na wykresie, auto jest żwawe i przyspiesza w 7.8-7.7 do setki, czyli dla mnie całkiem nieźle. Natomiast gryzie mnie jedynie to, że jest to mega cichy samochód, a gotowe układy wydechowe kosztują po 8-9k, mile byłoby usłyszeć wydech przy 3-4k rpm, co w serii można osiągnąć dopiero przy wyciszeniu radia i wyłączeniu klimy :lol:
Fangon
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 27 Lut 2019, 13:57
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pasażerowie, nogi w dół! Pasażerowie, nogi w dół!
    W Polsce ponad 90% kierowców i pasażerów zapina pasy(1). Mogą one jednak nie spełnić swojej funkcji, jeśli nie zapniemy ich prawidłowo i nie zajmiemy odpowiedniej pozycji. Kierowca powinien ustawić zagłówek, ...
    Land Cruiser FJ45LV - odrestaurowany unikat Land Cruiser FJ45LV - odrestaurowany unikat
    Amerykańska firma FJ Company zajmuje się twórczymi renowacjami klasycznych Land Cruiserów. Czasem samochody są odnawiane w duchu tradycji, lecz częściej efektem jest znacznie różniący się od oryginału ...

  • Re: Podniesienie mocy A 200CDI 2013

    06 Maj 2019, 20:29

    Fangon napisał(a):u mnie wykresy mocy i momentu są naprawdę ładne, nie ma wielbłądzich górek na wykresie, auto jest żwawe i przyspiesza w 7.8-7.7 do setki, czyli dla mnie całkiem nieźle. Natomiast gryzie mnie jedynie to, że jest to mega cichy samochód, a gotowe układy wydechowe kosztują po 8-9k, mile byłoby usłyszeć wydech przy 3-4k rpm, co w serii można osiągnąć dopiero przy wyciszeniu radia i wyłączeniu klimy


    To też nie jest tak...tu nie chodzi o górki na wykresie co się zdarza tylko że cały wykreś jest jak garb wielbłąda. I niestety ludzie na to nie zwracają uwagi a jest to mega ważne. Do tego trzrnevba uważać bo są szpenie od dorysowywania kresek albo od optymistycznych pomiarów. Dochodzą też warunki pogodowe i takie tam jeszcze bzdetki.
    Następny temat nie patrz na to ile auto ma do setki bo możesz wierzyć lub nie przez ostatnie kilka lat sprawdziłem sporo fajnych aut i ta wartość jest max mało miarodajna. Oczywiście jak coś ma 5s a coś innego 10s to jakiś obraz jest ale np.już przy różnicach rzędu nawet 2s można się przejechać i to srogo. Chcesz mieć pogląd to weź racelogica sprawdź auto 100-200 i najlepiej z takim samym autem ale bez programu albo po programie ale w innej firmie wtedy zobaczysz real a nie fikcje albo doznania dupohamowni.
    Co do wydechu nie będę nic mówił bo jestem zwolennikiem innej muzyki spodmaski niż klekotanie diesla :)
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 5791
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe