To już zależy od tego, co jest przyczyną tego klekotania. Może to, a może tamto. Dobrze jakby to ocenił mechanik, bo może tylko cośtam popuściło i tak się dzieje. Aż tak dokładnie nie wiem.
Zacząć trzeba od zmiany oleju i filtra na pewny markowy produkt najlepiej Valvoline MaxLife lub Liqui Moly. Do nowego oleju dodajemy LIQUI MOLY 8345 HYDRO - STÖßEL ADDITIV. Po zmianie oleju sprawdzamy jego ciśnienie na gorącym silniku. Ważnym zabiegiem przed zimą jest wyczyszczenie plastikowej odmy i zapoznanie się z kosztownymi problemami jakie w tym silniku ona powoduje.
Klekotanie ewidentnie pochodzi z zaworów więc problem jest z tym związany... Zacząłbym od wymiany oleju bo jeżeli masz hydraulikę to może jest źle dobrany olej, jeżeli to nic nie pomoże to musisz zgłosić się do mechaniora niech sprawdzi głowicę.
p.s . Jest to znana przypadłość 1,4 16v gr. wieśwagen.
Napędy w pojazdach budowlanych Warunki panujące na budowach to spore wyzwanie zarówno dla ludzi, jak i sprzętu. W eksploatowanych tam pojazdach szczególnie trudne zadanie mają układy napędowe. Muszą być odporne na wiele niekorzystnych czynników, ...
jest problem dziś zaobseyrwowalem że auto dymi na niebiesko przy gazowaniu oraz zchodzeniu z obrotów jak i straciło na mocy ( nie aż tak bardzo ale jednak) i co może zastanawiać mnie to iż końcówka wydechu jest mokra i po przegazowaniu do ok 2/3 tyś widać krople na ziemi ,(nie padało ostatnio oraz auto dobrze dogrzane) bez LPG co może to znaczyć ( wiem takie wróżenie ale jakieś podpowiedzi koledzy wdzięczny bym był
Olej zalany ostatnio LIQUI MOLY 10w40 Wcześniej przez 1/2 tyś na próbę Castrol 15w40 ale słabo to zdawało efekt.
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.