Polo 6n2 1.4 16v 2000.r coś wali w silniku... (Film)

19 Wrz 2015, 12:51

Witam mam problem jak na filmie ,auto mam od pół roku i zrobiłem z tym tak ok 20tyś km tzn od momentu zakupu ... prosze o rady

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Ostatnio edytowany przez freestylee, 19 Wrz 2015, 13:15, edytowano w sumie 1 raz
freestylee
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 19 04 1996
Przebieg/rok: 41tys. km
Auto: VW Polo
Silnik: 1,4 16v
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2001

19 Wrz 2015, 13:12

Tak, wygląda to na klekot zaworów.
jerzye46
Początkujący
 
Posty: 110
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

19 Wrz 2015, 13:14

czy jest sens to robić ,czy jest to bardzo szkodliwe dla silnika takie klepanie ? czy silnik może jeszcze pojeździć trochę ?
freestylee
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 19 04 1996
Przebieg/rok: 41tys. km
Auto: VW Polo
Silnik: 1,4 16v
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2001

19 Wrz 2015, 13:23

To już zależy od tego, co jest przyczyną tego klekotania. Może to, a może tamto. Dobrze jakby to ocenił mechanik, bo może tylko cośtam popuściło i tak się dzieje. Aż tak dokładnie nie wiem.
jerzye46
Początkujący
 
Posty: 110
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

19 Wrz 2015, 13:35

Zacząć trzeba od zmiany oleju i filtra na pewny markowy produkt najlepiej Valvoline MaxLife lub Liqui Moly. Do nowego oleju dodajemy LIQUI MOLY 8345 HYDRO - STÖßEL ADDITIV. Po zmianie oleju sprawdzamy jego ciśnienie na gorącym silniku.
Ważnym zabiegiem przed zimą jest wyczyszczenie plastikowej odmy i zapoznanie się z kosztownymi problemami jakie w tym silniku ona powoduje.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

19 Wrz 2015, 14:43

Klekotanie ewidentnie pochodzi z zaworów więc problem jest z tym związany...
Zacząłbym od wymiany oleju bo jeżeli masz hydraulikę to może jest źle dobrany olej, jeżeli to nic nie pomoże to musisz zgłosić się do mechaniora niech sprawdzi głowicę.

p.s .
Jest to znana przypadłość 1,4 16v gr. wieśwagen.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10350
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Napędy w pojazdach budowlanych
    Warunki panujące na budowach to spore wyzwanie zarówno dla ludzi, jak i sprzętu. W eksploatowanych tam pojazdach szczególnie trudne zadanie mają układy napędowe. Muszą być odporne na wiele niekorzystnych czynników, ...

20 Wrz 2015, 02:12

jest problem dziś zaobseyrwowalem że auto dymi na niebiesko przy gazowaniu oraz zchodzeniu z obrotów jak i straciło na mocy ( nie aż tak bardzo ale jednak) i co może zastanawiać mnie to iż końcówka wydechu jest mokra i po przegazowaniu do ok 2/3 tyś widać krople na ziemi ,(nie padało ostatnio oraz auto dobrze dogrzane) bez LPG co może to znaczyć ( wiem takie wróżenie ale jakieś podpowiedzi koledzy wdzięczny bym był

Olej zalany ostatnio LIQUI MOLY 10w40
Wcześniej przez 1/2 tyś na próbę Castrol 15w40 ale słabo to zdawało efekt.
freestylee
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 19 04 1996
Przebieg/rok: 41tys. km
Auto: VW Polo
Silnik: 1,4 16v
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2001

20 Wrz 2015, 11:11

Mogą być zużyte kasatory luzu zaworowego.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)