Polonez 1,6 gli instalacja lpg lovatec

23 Sty 2009, 22:43

Witam

A więc wyczyściłem wczoraj parownik, zmieniłem filtr gazu,
filtr powietrza ok, świece i przewody wporządku

Mam problem ponieważ samochód chodzi dużogożej niż przed czyszczniem
parownika (złożony raczej napewno dobrze)świece przewody worządku.

A więc wczoraj jak go paliłem na lpg (mam spaloną pomke paliwa)to było dosć cięzko.

Po 15 min zaczoł strzelać w filtr ale to moja wina bo nie pokoleji podłączyłem świece :evil:
i zastanawiam się czy niemogło to spowodować np. zniszeczenia uszczelki

Bo dzisaj zapalił tez nie łatwo ale chodził bardzo mułowato i strasznie kopcił i sie zastanawiam czy to regulacja bedzie az tak potrzebana czy to może przez te strzały cos sie wydarzyło

a i jeszcze jedno próbowałem tez odpalic go na benzynie,znaczy wlałem do filtra i chdził jak strzała :)
thomson_1990
Nowicjusz
 
Posty: 22

23 Sty 2009, 22:47

Pomkę mam zamiar zmienic w ciągu tygodnia
thomson_1990
Nowicjusz
 
Posty: 22

24 Sty 2009, 22:05

Jak robiłeś z parownikiem,to regulacja jest niezbędna.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Sty 2009, 18:28

Regulacja nie przyniosła pożądanego efektu
jak palił tak pali, jak dymił tak dymił
ale okazoło się że że z tłumika wydobywa się para wodna anie jak wczesniej wydało mi się spaliny(nie jest to woda która osadza sie w tłumiku). Wydaje mi się reduktor ciągnie płyn chłodniczy
zauwarzyłem że ta gruba membrana znajdująca się przy płynie chłodniczym jest lekko sparciała ale niedziurawa
Czy mimo tego jest to możliwe? :shock:
Ponieważ jak uda mi się go odpalić(a jest bardzo ciezko) to zdarza się zę nie dymi ale to bardzo rzadko
Czy w takim wypadku końeczna jest wymiana membran na nowe?

Gazownik powiedział że należy zmienić parownik
thomson_1990
Nowicjusz
 
Posty: 22

31 Sty 2009, 23:56

Piszesz,że czyściłeś parownik...A membrany nie wymieniałeś?Wymień ją.Membrana nie może być sparciała i być może to ona przepuszcza płyn chłodniczy.Dodatkowo jak uruchamiasz zimny silnik na LPG,to ta membrana w niedługim czasie ponownie będzie do wymiany.Oprócz tego silnik ma prawo ci nierówno chodzić,ponieważ gaz dostaje się do niego w postaci płynu,a nie gazu.Żeby ocenić pracę silnika na LPG do parownika musi docierać rozgrzany do minimum 20 stopni płyn.Podobnie regulacja - musi być wykonywana na ciepłym silniku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Lut 2009, 23:06

Membrany zamówine jutro powinny być u mnie.
Ale zastanawia mnie to że przecież gdyby ten płyn jednak się dostawał przez tę membranę, a sądząc po zadymieniu który za nim unosi tej wody musi być naprawdę sporo (czasami to kopci tak że pół samochodu zasłania)
to, to jest chyba niemożliwe by przez reduktor dostawało się tyle tego płynu chłodzącego
...a jak już pisałem już uszczelka pod głowicą wymieniona i nadal to samo

Może wie ktoś, co mogły by prócz tych wymieninych przypadków wpływac na spaliny(a raczej płyn która się w nich znajduje)
thomson_1990
Nowicjusz
 
Posty: 22
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...

03 Lut 2009, 15:20

Mam jeszcze jedno pytanie czy to prawda że przy instalacji lpg bardziej korzystne jest by powietrz dostawał zimne

Pytam poniewaz u mnie mam zablokowany wlot powietrza tylko na gorące
bo to może gazownik cos wykompinował :evil:
thomson_1990
Nowicjusz
 
Posty: 22

03 Lut 2009, 22:46

Nie ma czegoś takiego jak powietrze ciepłe,czy zimne.Do silnika ma być dostarczane powietrze z zewnątrz przez filtr powietrza.Przy instalacjach gazowych,czasami trzeba tylko odwrócić wlot powietrza tak,żeby to powietrze nie było wtłaczanie do filtra,czyli wlot skierowany do przeodu,tylko zasysane,czyli wlot skierowany w tył lub w bok.
Co do tego dymienia - teraz,ciężko określić,ponieważ są chłodne dni i większośc samochodów dymi na biało.Jedne więcej jedne mniej.Intensywnośc dymienia zalezy też od rozgrzania układu wydechowego.Ale jeżeli jest to wina płynu chłodniczego dostajacego się do komory spalania,to musi go ubywać ze zbiorniczka - sprawdz to.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Lut 2009, 12:25

Witam
Wymieniłem membrany, samochód już chodzi jak należy ale jeszcze została mi regulacja w zakładzie. Już teraz zszedł z 18l na około 11 więc jest naprawdę nieźle :D :D :D
Wielkie dzięki za pomoc

Pozdrawiam

PS: Zadymienie było spowodowane wodą w tłumiku :D
thomson_1990
Nowicjusz
 
Posty: 22