35-40k powinno w zupełności Ci wystarczyć na Peugeota 508.
Sprawdzony i trwały motor 2.0 HDi (najlepiej w wersji 163KM).
Bardzo dobry stosunek cena/jakość. Koszty serwisu również niewygórowane jak na segment.
Moim zdaniem na trasy w sam raz. Zawieszenie dość sztywne jak na francuza, więc na + na dłuższe trasy, w środku przestronnie, fotele wygodne i wyciszenie kabiny również jest na dobrym poziomie.
Materiały wykończeniowe są ok, ponadto często można trafić na dobrze wyposażony egzemplarz poza standardowym wyposażeniem - fotele w elektryce z grzaniem, pamięcią i masażem kierowcy, biksenony skrętne + dzienne LED, czujniki przód + tył, a w przypadku kombi - panorama.
Jeśli chodzi o spalanie to przy prędkościach 80-100 km/h wychodzi 5-5.5 litra. Przy 120-140 km/h około 6-6.5 litra.
Warto pilnować interwału filtrowo-olejowego co 10-15 tys. km, rozrząd 60-80 tys. km i auto powinno odwdzięczyć się bezawaryjnością.
Z upierdliwych rzeczy to jakieś drobiazgi, czasem wyskoczy błąd czujnika parkowania (najczęściej przez zabrudzenie), czasem w mrozie nie zamkną się lusterka automatycznie (jeśli masz zamykanie w standardzie) i lubi się zacinać wyświetlacz HUD. Większość egzemplarzy ma również problem z delikatnym huczeniem / wyciem skrzyni biegów (manual, nie wiem jak w automacie) głównie przy prędkościach 80-100km/h. Podobno idzie to ogarnąć, ale trzeba jakieś elementy w skrzyni wymienić.
Większym minusem jak dla mnie jest źle zaprojektowana klapa bagażnika, bo gdy pada deszcz/ jest mokre auto to jak otwieram bagażnik, to leci woda z klapy do środka
To w skrócie tyle