Mazda CX-60. Rodzinny SUV na wysokim poziomie komfortu i wydajności

20 Gru 2023, 13:44

Szukasz wygodnego, bezpiecznego i wydajnego samochodu rodzinnego? Sprawdzamy, czy nowa Mazda CX-60 spełnia wszystkie kryteria auta dla rodziny. Jaki powinien być samochód rodzinny? Przede wszystkim liczy się bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, dlatego zwraca się uwagę na innowacyjne systemy bezpieczeństwa i technologie wspierające podczas jazdy. Ponadto auto dla rodziny musi być komfortowe dla każdego jej członka oraz ułatwiać codzienne obowiązki, np. odwożenie dzieci do przedszkola czy szkoły lub robienie zakupów. Musi też mieć duży bagażnik, aby móc zabrać na wakacje wszystko, co potrzebne. Sprawdzamy, czy SUV Mazda CX-60 spełnia te kryteria.

  1. Duży rodzinny SUV Mazda CX-60 – dlaczego tego typu samochody sprawdzają się dla rodzin?
  2. Poprawa komfortu jazdy w samochodzie rodzinnym Mazda CX-60
  3. Rodzinne auto Mazda CX-60 – wybierz wersję napędu dopasowaną do potrzeb
  4. Bezpieczeństwo w rodzinnym SUV-ie Mazda CX-60
model CX-60 od Mazdy

Duży rodzinny SUV Mazda CX-60 – dlaczego tego typu samochody sprawdzają się dla rodzin?

Nie jest przypadkiem, że samochody wyposażone w nadwozie typu SUV są szczególnie popularne wśród rodzin z dziećmi. Takie pojazdy są przede wszystkim bezpieczne i komfortowe. Dzięki podniesieniu zawieszenia kierowca ma lepszą widoczność drogi, a pokonywanie niewielkich nierówności na drodze jest mniej problematyczne. Najważniejsze jednak jest to, że dzięki wyższemu umieszczeniu foteli znacznie łatwiejsze jest np. mocowanie fotelika samochodowego, wsiadanie do pojazdu lub wyjmowanie dużej ilości bagażu. Dodatkowo – co docenią rodziny z dziećmi – Mazda CX-60 ma duży bagażnik o pojemności 570 l, co nie jest takie oczywiste w tej klasie pojazdów. Z łatwością można w nim więc zmieścić zakupy czy walizki.

Poprawa komfortu jazdy w samochodzie rodzinnym Mazda CX-60

SUV Mazda CX-60 charakteryzuje się szczególnym poziomem komfortu dzięki detalom wykonanym z wyjątkową szczegółowością przez japońskich rzemieślników. Wnętrze zostało tak zaprojektowane, by – zgodnie z filozofią marki – tworzyć jedność z kierowcą i wspierać go podczas jazdy. Dba o to system personalizacji, który umożliwia ustawienie ponad 100 parametrów. Samochód automatycznie dopasuje się do swojego kierowcy oraz pomoże mu dobrać optymalną pozycję za kierownicą.

Pasażerowie również poczują się wygodnie, a nawet najdłuższą podróż będą umilać im multimedia. Jednym z przykładów zastosowania wysokiej jakość komponentów jest system nagłośnienia składający się z 12 głośników marki Bose wyposażonych w funkcję kompensacji szumów.

Rodzinne auto Mazda CX-60 – wybierz wersję napędu dopasowaną do potrzeb

Mazda CX-60 jest dostępna w dwóch wersjach nowoczesnych, zelektryfikowanych silników spalinowych. Pierwsza to benzynowa hybryda plug-in 2.5L e-Skyactiv PHEV o mocy 327KM. Druga to bardziej tradycyjna, dieslowska miękka hybryda 3.3L e-Skyactiv D 200 KM.

Mazda CX-60 w wersji hybrydowej
Napęd 2.5L e-Skyactiv PHEV 327KM to połączenie (hybryda) napędu elektrycznego z akumulatorem o pojemności 17,8 kWh z możliwością ładowania z sieci (plug-in) oraz 2,5-litrowego, czterocylindrowego silnika benzynowego. Zasięg jazdy wyłącznie na akumulatorze elektrycznym wynosi ok. 63 km, co powinno wystarczyć na codzienne dojazdy do pracy, szkoły lub na zakupy. Z kolei dzięki możliwości samodzielnego ładowania akumulatora ze zwykłej sieci elektrycznej można dużo oszczędzić. Jazda jest też bezemisyjna.

Jeśli wybieramy się w dłuższe trasy, możemy wykorzystać siłę 2,5-litrowego silnika spalinowego. Jego maksymalna moc w połączeniu z silnikiem elektrycznym wynosi aż 327 KM (241 kW), co pozwoli bezpiecznie i dynamicznie przyspieszać na trasie np. w czasie wyprzedzania. Dzięki układowi hybrydowemu spalanie wynosi ok. 1,5 l/100 km, a emisja CO2 - 33 g/km (wartości uśrednione WLTP).

Hybryda Plug-In to dobry wybór dla osób ceniących sobie nowoczesne i ekologiczne rozwiązania. Obecność układu elektrycznego sprawdzi się dla osób pokonujących regularnie niewielkie trasy z prędkościami miejskimi (najlepiej nieprzekraczające zasięgu na akumulatorze elektrycznym). Dzięki temu oraz możliwości własnego ładowania akumulatora w domu lub w pracy – najlepiej z instalacji fotowoltaicznej – można w ciągu kilku lat uzyskać oszczędności przekraczające różnicę kosztów zakupu. Warto jednak pamiętać, że hybryda PHEV to nie samochód elektryczny i nie dotyczą go problemy ładowania samochodów w trasie. Będzie też dobrym wyborem dla osób jeżdżących tylko okazjonalnie w dłuższe trasy np. na wakacje.

Mazda CX-60 z silnikiem Diesla i miękką hybrydą
Kolejną opcją napędu jest 3,3-litrowy silnik Diesla e-Skyactiv D. To klasyczny silnik wysokoprężny o dużej mocy, który przyspieszy bicie serca wszystkich miłośników klasycznej motoryzacji. 3.3L e-Skyactiv D 200 KM charakteryzuje się dużą pojemnością oraz obecnością 6 cylindrów w układzie rzędowym. Dzięki temu jest w stanie uzyskać maksymalną moc 200 KM (147 kW) oraz 450 Nm. Przyspieszenie w zakresie 0-100 km/h wynosi tylko 8,4 sekundy (co jest dobrą wartością jak na SUV), a prędkość maksymalna to 212 km/h.

Jednak e-Skyactiv D składa się nie tylko z dużego i wydajnego silnika Diesla, ale również 48-woltowego układu miękkiej hybrydy. Układ MHEV jest w stanie wspomóc napęd spalinowy oraz obniżyć spalanie np. podczas przyspieszania. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom napęd 3.3L e-Skyactiv D 200 KM charakteryzuje się niskim spalaniem (4,9 l/100 km – wartość uśredniona WLTP) oraz małą emisją CO2 (127 g/km). Przeniesienie napędu jest rozwiązane za pomocą ekonomicznej, 8-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów.

Silnik dieslowski będzie lepszym rozwiązaniem dla kierowców jeżdżących nieregularnie, niepokonujących stałych tras samochodem. Będzie też odpowiedni dla osób lubiących tradycyjną spalinową motoryzację lub niemających możliwości codziennego ładowania samochodu z własnej instalacji elektrycznej. Jest też dobrym rozwiązaniem dla kierowców robiących duże przebiegi samochodem, np. jeżdżących zawodowo w długie trasy drogami międzymiastowymi (napęd elektryczny jest mniej wydajny w przypadku dużych prędkości) lub często podróżujących z rodziną.

Bezpieczeństwo w rodzinnym SUV-ie Mazda CX-60

Mazda CX-60 jest wyposażona w wiele rozwiązań dotyczących bezpieczeństwa. Warto wspomnieć, że ten model uzyskał najwyższą ocenę 5. gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP. SUV Mazdy otrzymał tak wysoki wynik dzięki kontrolowanemu zachowaniu w przypadku zdarzenia oraz wyrafinowanym technicznie systemom wspomagania kierowcy. Mamy w nim do czynienia z zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa biernego oraz czynnego, wśród których można wymienić m.in.:

  • System wspomagania hamowania (SBS), który pomoże zapobiec kolizji, ostrzegając kierowcę o ryzyku zderzenia z innym pojazdem. Technologia SBS jest również w stanie sama rozpocząć hamowanie w przypadku zignorowania ostrzeżenia przez kierowcę;

  • tempomat adaptacyjny i-ACC wraz z szeregiem innych technologii pozwala odciążyć kierowcę podczas jazdy. Układ utrzymywania stałej prędkości (MRCC) w ruchu drogowym pomoże zmniejszyć znużenie prowadzenia samochodu na drogach międzymiastowych. System odczytywania znaków drogowych pozwala pojazdowi samodzielnie reagować na zmianę ograniczenia prędkości. Z kolei asystent wolnej jazdy w ruchu ulicznym (CTS) pozwala na automatyczne przyspieszanie, redukowanie prędkości oraz kierowanie w sytuacji dużego natężenia ruchu (np. w korkach).

  • zestaw poduszek powietrznych (tylnych, bocznych kurtynowych oraz poduszki centralnej). Mazda CX-60 jest wyposażona w zestaw poduszek powietrznych zapewniającym ochronę wszystkim pasażerom m.in. w przypadku zderzenia bocznego;

  • zestaw kamer 360° umożliwiający obserwację przestrzeni z każdej strony samochodu podczas parkowania. Widok z kamer jest kompilowany w jeden obraz za pomocą systemu "See Through View";

  • systemy multimedialne i łączności, które pozwalają na korzystanie z telefonu w bezpieczny sposób podczas prowadzania samochodu.
rodzinny suv Mazdy W przestronnym SUV-ie Mazda CX-60 cała rodzina może czuć się komfortowo i bezpiecznie zarówno podczas codziennych dojazdów do pracy, przedszkola czy szkoły lub wyjazdów na zakupy, jak i podróżując samochodem w trakcie urlopu. Dodatkowo – dzięki układom elektrycznym plug-in lub miękkiej hybrydy – można jeździć bardziej ekologicznie i ekonomicznie. Twórcy zadbali o to, by kierowca cieszył się dynamiczną jazdą oraz wygodą prowadzenia, a pasażerowie mieli odpowiednią ilość miejsca dla siebie i swoich bagaży. Mazda CX-60 staje się więc doskonałym towarzyszem każdej rodzinnej wyprawy, a może nawet pretenduje do miana ważnego "członka" rodziny, który umożliwia poznawanie świata na własnych zasadach.

źródło: materiał partnerski | autor: Redakcja
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3786
Zdjęcia: 13085
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

20 Gru 2023, 14:14

Redakcja napisał(a):Napęd 2.5L e-Skyactiv PHEV 327KM to połączenie (hybryda) napędu elektrycznego z akumulatorem o pojemności 17,8 kWh z możliwością ładowania z sieci (plug-in) oraz 2,5-litrowego, czterocylindrowego silnika benzynowego.
Wygląda ciekawie i silnik znany i polecany plus do tego moc z baterii hm... zastanawiam się jak to jeździ :sly:

Ogólnie ten model to chyba jeden z najładniejszych SUVów tej wielkości na tynku, przynajmniej w mojej ocenie :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

21 Gru 2023, 14:57

Redakcja napisał(a):Jednak e-Skyactiv D składa się nie tylko z dużego i wydajnego silnika Diesla, ale również 48-woltowego układu miękkiej hybrydy.
Ciekawe połączenie w świecie gdzie ucieka się od diesla Mazda poszła w drugą stronę :) spalanie wygląda ciekawie. Pytanie jak będzie z naprawami tak zaawansowanej jednostki diesla.
Adrianeex
Nowicjusz
 
Posty: 12