Pomóżcie w wyborze - bezawaryjny diesel po 2005 r.

03 Sie 2015, 17:37

Nie wiem, co robić. Szukam jakiegoś diesla, ale jeszcze z tych bezproblemowych konstrukcji. Robię 30-40k km rocznie, poza tym odpowiada mi niskie spalanie i wysoki moment obrotowy. Obecnie mam 1.4 HDI 68 KM i jest bardzo ok. Tak od 2005 r. wzwyż. Bez filtra cząstek stałych i dwumasy. Do 20 tys.

W finale zostały:
1. Focus 1.6 TDCI
2. Corolla 1.4 D4D
3. Coś z koncernu VW - Polo 1.6 TDI, 1.4 SDI, 1.2 TDI, ewent. Passat 1.9 TDI.

Każdy z nich ma coś dobrego i złego. Focus podobno prosta konstrukcja, tanie części, silnik w wersji 90 KM jest tym we współpracy z PSA i nie ma FAP, dwumasy itd. No i turbina ze stałą geometrią. Ale jest na pasku rozrządu.

Corolla, którą mam upatrzoną, jest fajna, akurat mam serwisowany do końca egzemplarz. Silnik podobno trwały, na łańcuszku, bez FAP, bez dwumasy, też 90 KM. Ale turbina ze zmienną geometrią (podobno pada), pompa podobno pada i wtryskiwacze. I podobno drogie części.

Polo jest fajne, tanie części, łatwa diagnostyka. Najchętniej chciałbym silnik SDI, mimo że mułowaty, to jednak bezawaryjny. Ale w nowszych już nie ma. Passata trudno znaleźć w tej cenie albo mają nalatane 300 tysięcy.

Pomóżcie w wyborze, może coś innego polecicie?
asfalt6
Nowicjusz
 
Posty: 10

03 Sie 2015, 19:28

A może coś z 1.6 CRDI 90KM - Hyundai i30 albo Kia Cee'd? Sam silnik wyjątkowo trwały i mało skomplikowany (łańcuch rozrządu, brak DPF do 2009 r., koła dwumasowego, proste turbo, regenerowalne wtryski Bosch).
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

03 Sie 2015, 23:34

Kupić Polo do tłuczenia 40k km rocznie? :o podziwiam poświęcenie wygody i bezpieczeństwa w imię oszczędzania kasy.
Dobra, kłamałem, nie podziwiam :mrgreen: głupie podejście. lepiej szukać większych aut, najlepiej segmentu D, w którym wprawdzie nie ma tak prostych diesli, ale są też bardzo udane jednostki jak np 1.9 JTD/CDTI, 2.0 HDI/TDCI
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14104
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Sie 2015, 23:45

Jaki masz budżet?? Z klasy kompakt:
Hyundai I30 lub Kia Ceed 1.6 CRDI 90 lub 115 KM
Fiat Bravo 1.9 JTD
SEAT Leon 2/VW Golf 5/Audi A3 1.9 TDI, najlepiej BKC
Z aut klasy średniej:
Vectra C 1.9 CDTI
Audi A4 1.9 TDI 116 KM
VW Passat (analogicznie jak powyższe auta koncernu) + chip, bo mocy może brakować.
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

03 Sie 2015, 23:50

asfalt6 napisał(a): Do 20 tys.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14104
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Sie 2015, 23:52

Sorry, moje niedopatrzenie, więc Passat i A4 raczej odpadają. Jeszcze bym dodał Astrę 3 1.9 CDTI i Volvo S40 2.0 D
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    VW Amarok, pick-up klasy premium, z nową stylistyką
    Pierwsze szkice zaprezentowane przez dział stylistyczny Volkswagen Samochody Użytkowe pokazują, w którą stronę zmierzają projektanci: Volkswagen Amarok ma być autem klasy premium wśród pick-upów swojego ...

04 Sie 2015, 11:12

A4 na lajcie do 20k kupi. :ok:
Passata B5 Fl też, bo B6 nie warto...
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

04 Sie 2015, 11:45

asfalt6 napisał(a):Passata trudno znaleźć w tej cenie albo mają nalatane 300 tysięcy.


300 000km na liczniku, a w rzeczywistości x2. Te kilometry głównie na trasie? Jeśli tak to szukałbym czegoś mocniejszego np. Focus Mk2 2.0 TDCI lub Astra H/Vectra C 1.9 CDTI.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

04 Sie 2015, 21:44

Dzięki za polecenia dodatkowych samochodów, bo nawet o nich nie myślałem. Chciałbym A4 B7 (jeszcze bardziej B8), ale boję się, że koszty mnie pożrą. Poza tym, nie wiem dokładnie, które diesle VW tam są jeszcze dobre, które z padającymi pompowtryskiwaczami, a które w ogóle godne polecenia :(
asfalt6
Nowicjusz
 
Posty: 10

04 Sie 2015, 21:52

ja bym wolał kupić a4 b6 1.9 TDI 130km ( AVF bo ma 6 biegów ) i często wychodziły one z bonusem z fabryki i w serii wypluwały ok 142-145km. Tak naprawdę b7 to trochę zmienione b6 pod względem wyglądu ale z beznadziejnymi silnikami - w grę wchodzi tylko 1.8 Turbo i 1.9 TDI 116km ale w takich pieniądzach możesz o niej zapomnieć.
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008