REKLAMA
ierowcy sportowych samochodów zazwyczaj czują się swobodnie na niemieckich autostradach. Powinni jednak mieć się na baczności. Jeżeli mknąc w zawrotnym tempie przeoczą występujące nieraz znaki ograniczenia prędkości, mogą usłyszeć donośny dźwięk syreny, a w lusterku ujrzeć błyski niebieskiego światła... Te ostatnie nie znikną z pola widzenia nawet, gdy po dociśnięciu gazu wskazówka prędkościomierza przekroczy pole oznaczone liczbą 300... Nie mniejsze zaskoczenie czeka osoby, którym dotychczas udawało się zostawiać pościg za sobą po zjechaniu na bardziej krętą drogę... Tym razem nie pomogą nawet szlaki wiodące nad alpejskimi przepaściami. Nieustępliwy radiowóz powstał na bazie Porsche 911 Carrera S, które na serpentynach czuje się jeszcze swobodniej, niż na wielokilometrowych prostych.
Za przygotowanie niecodziennej maszyny odpowiada firma TechArt. Znany i ceniony na całym świecie tuner podjął się trudnego zadania poprawy właściwości jezdnych oraz osiągów Carrery S, która już w fabryce otrzymuje zastrzyk sportowych emocji i możliwości. Wieloletnie doświadczenie pozwoliło na wykrzesanie z 6-cylindrowego boksera dodatkowych 15 koni. Przyrost mocy jest zasługą wymiany filtra powietrza i rur wydechowych oraz przeprogramowania elektroniki sterującej silnikiem. W rezultacie 3,8-litrowa maszynownia oddaje do dyspozycji kierowcy 370 KM, dzięki którym 100 km/h można uzyskać już 4,5 sekundy po starcie.
Piraci drogowi nie będą mogli czuć się bezpiecznie za kierownicami większości pojazdów, gdyż srebrno-zielone Porsche z łatwością uzyskuje magiczne trzy "setki"...
Znana maksyma głosi, że samochód jest znacznie łatwiej rozpędzić, niż zatrzymać. W większości przypadków podniesienie mocy powinno więc pociągnąć za sobą zwiększenie skuteczności układu hamulcowego. Co prawda samochody Porsche od lat słyną z niebywale krótkiej drogi hamowania, jednak TechArt - chcąc podkreślić ideę bezpiecznego tuningu - zdecydował się na montaż wierconych i nacinanych tarcz hamulcowych o niebagatelnej średnicy 380 mm, które wraz z 8-tłoczkowymi zaciskami potrafią zatrzymać radiowóz praktycznie w miejscu.