Problem po naładowaniu akumulatora

25 Gru 2020, 15:08

Witam.
Jak to w świąteczny czas pomyślałem, że idealnym pomysłem będzie podładować akumulator by przetrzymał dłuższy postój przed domem. Używam prostownika Weldman Strong 50 do mojego Renault Megane 1.6 v16. Po paru godzinach wracam, wszystko odpinam jak należy i sprawdzam czy rozruch będzie problematyczny, odpalił z kopyta, radość i z powrotem do ciepłego domku. Dzisiaj natomiast auto niestety mnie zaskoczyło, bo rzeczywiście słychać próbę rozruchu bez najmniejszych zastrzeżeń, tylko nie chce przeskoczyć w efekcie czego nie odpala. Nie wiem naprawdę co mogło się wydarzyć i proszę o pomoc.
wozziak
Nowicjusz
 
Posty: 5

25 Gru 2020, 17:50

wozziak napisał(a):słychać próbę rozruchu bez najmniejszych zastrzeżeń, tylko nie chce przeskoczyć w efekcie czego nie odpala.

A co to znaczy, że nie chce przeskoczyć? Co i gdzie nie chce przeskoczyć?
Rozrusznik kręci silnikiem? Podczas kręcenia rozrusznikiem wskazówka obrotomierza podnosi się w górę, czy stoi w miejscu na zero?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Gru 2020, 19:06

Wybacz za brak profesjonalnych zwrotów, raczej nie jestem obeznany w motoryzacji. Obrotomierz się podnosi, kontrolki się zapalają wszystkie, ale silnik nie chce się uruchomić mimo, że przeciągnę kluczykiem parę sekund.
wozziak
Nowicjusz
 
Posty: 5

25 Gru 2020, 21:42

1.Sprawdź czy dobrze założyłeś i i mocno zakręciłeś klemy czyli zaciski na akumulatorze i czy zaciski są czyste.
2.Objaw wskazuje na zbyt słabo dokręcony przewód tzw. masy, czyli poluzowany przewód ujemny (- minus ) akumulatora może być to przy akumulatorze jak i w miejscu złączenia z karoserią lub silnikiem ,sprawdź też połączenia zasilające rozrusznik może coś przez nieuwagę zruszyłeś. Najgorszego też nie należy wykluczyć ...duży prąd ładowania uszkodził płyty akumulatora
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 337
Zdjęcia: 10
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC ,
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

26 Gru 2020, 15:09

Czy w tym aucie masz immo i jak ewentualnie zachowuje się kontrolka?
Wracając do ładowania, bo ten prostownik nie jest raczej dla laików, to czy podczas ładowania aku, był on odłączony od instalacji auta czy nie? Czy przełącznik na prostowniku był na 12V ( jest tam jeszcze 24V )? Jaki był stan naładowania aku przed podłączeniem do prostownika oraz jak długo ładowałeś i skąd wiedziałeś jak długo ładować?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Gru 2020, 16:50

Generalnie wszystkie kontrolki się świecą kiedy przekręcam. Immo jest. Nie odłączyłem od instalacji, podpiąłem go tak jak przy każdym odpalaniu auta od innego sprawnego pojazdu kiedy już mi się raz zdarzyło na dniach paść przed marketem.
Przełącznik był 12V, minimalne ładowanie (jest przełącznik min i max) trwało trzy godziny, maksymalne godzinę. Kiedy podłączam ten prostownik pokazuje 20A, czyli jest raczej dużo mocy po naładowaniu gdyż kiedy zaczynałem go ładować ledwo jedną kreskę pokazywało na wskaźniku.
Jednak dalej mnie zastanawia co mogło pójść nie tak, skoro odpalił bezproblemowo kiedy skończyłem ładować, a teraz mimo tego samego stanu akumulatora auto kaszle i nie chce się uruchomić na drugi dzień.
wozziak
Nowicjusz
 
Posty: 5

26 Gru 2020, 18:46

wozziak napisał(a): a teraz mimo tego samego stanu akumulatora auto kaszle i nie chce się uruchomić na drugi dzień.
Nie jestem jasnowidzem ale wg. mnie to akumulator na "emeryturę".... :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6171
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

28 Gru 2020, 14:04

Zanim jeszcze wybiorę się po nowy akumulator zamieszczam filmik jak zachowują się kontrolki , by nie było jasnowidzenia.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

wozziak
Nowicjusz
 
Posty: 5

28 Gru 2020, 14:21

Tylko rozrusznik kręci, a silnik nie próbuje nawet załapać. Moim zdaniem przy takiej mocy akumulatora powinien odpalić.

Spróbuj włączyć zapłon i poczekaj chwilę aż zgaśnie kontrolka od immo. Bo na filmiku jak zgasła to zaprzestałeś próby odpalenia.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9741
Zdjęcia: 34

28 Gru 2020, 14:43

Dodaje zatem dłuższy filmik.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

wozziak
Nowicjusz
 
Posty: 5

30 Gru 2020, 22:37

Rozrusznik kręci...Więc to raczej nie aku. Ale dla pewności weź i zapożycz aku od kogoś i spróbuj odpalić. Albo podepnij kablami od innego auta. Wówczas będzie pewne czy to wina aku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Gru 2020, 14:02

Sprawdź w pierwszej kolejności czy nie przepalił ci się bezpiecznik pompy paliwa,czy pompa w ogóle pracuje-? słyszysz ją -? Idź w kierunku "iskry-paliwa" jeżeli stan aku jest dobry.
fiatcoupepolska. pl
fiatcoupe
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 188
Miejscowość: Brydzia
Auto: Fiat Coupe 2.0 20VT
Silnik: 2.0.20VT-220 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Rok produkcji: 1997