Problem z odpalaniem na zimnie

27 Lut 2018, 10:04

Witam,

w mojej Hondzie HR-V 1.6 124KM, 2005 mam problemy z odpalaniem na zimnie - bez dodania gazu nie chce zapalić - kręci w kółko. Jak odpalam w garażu to przeważnie nie ma problemu. Gorzej jest jak zostawię gdzieś na dworze jak temperatura spada poniżej zera. Przepustnice czyściłem, świecie wymieniałem, filtr powietrza też, regulowałem luzy zaworowe - nic nie pomogło. Jak zaczęły się problemy z odpalaniem to zauważyłem brak płynu chłodzącego w zbiorniczku (możliwe, że dużo wcześniej już go nie było) Czy to może być czujnik temperatury płynu chłodzącego?

z góry dzięki za pomoc
Wojdusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 27 11 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Honda HR-V
Silnik: 1.6 124KM
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

27 Lut 2018, 12:46

Uzupełniłeś płyn?
gber44
 

27 Lut 2018, 13:08

Tak, nic sie nie poprawiło.
Wojdusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 27 11 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Honda HR-V
Silnik: 1.6 124KM
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

01 Mar 2018, 15:21

Tam w przepustnicy masz silniczek krokowy jak się nie mylę, wyciągałeś go?Wygląda to tak jak byś miał problem właśnie w przepustnicy która jak jest całkowicie zamknięta i nie ma przelotu to nie odpala.
Wojdusz napisał(a):bez dodania gazu nie chce zapalić
Jak dodasz gazu odpali i puścisz gaz to nie gaśnie i chodzi równo? Ma ssanie, podwyższone obroty?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

02 Mar 2018, 08:12

Silniczka krokowego nie wyciągałem, jedynie przepustnice.

Jak dodam gaz i odpali to puszczam gaz i obroty na początku są koło 1000 i powoli rosną gdzieś do 1800. Wygląda to tak, że rosną stopniowo, nie prostoliniowo, tzn. z 1000 przesunie się na 1100 i pol sekundy czeka i znowu rosnie na 1200, znowu czeka pol sekundy i tak do około 1800.
Wojdusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 27 11 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Honda HR-V
Silnik: 1.6 124KM
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

02 Mar 2018, 08:53

Spróbuj wyczyścić silniczek krokowy i zobacz czy nie przycina się, jeżeli zacina się to już wymiana tylko bo niestety zregenerować się go nie da. Własnie takie falowanie obrotów jest winą przepustnicy albo silniczka krokowego.
gber44
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak spać podczas wyprawy samochodowej?
    Wyjazdowe pomysły na nocleg to prawdziwa karuzela. Do dyspozycji mamy kempingi, agroturystykę, hotele i… własne samochody. Oto kilka sposobów, jak urządzić się z noclegiem i które rozwiązanie może być ...