Problem z oplem omegą 2.0 16v

23 Kwi 2014, 17:57

Witam!
Mam problem z moim oplem omegą, którego dosyć niedawno kupiłem.
Opel jeździł dobrze ale ostatnio zaczął przerywać na benzynie (na gazie wszystko ok)
Od kilku dni miałem problem z jego odpaleniem kiedy był ciepły więc myślałem, że może być to problem z pompą wtryskową, ale nie jestem pewny. Wczoraj niespodziewanie nie odpalił nawet na zimnym silniku. Niestety nie mogę odpalić go na gazie gdyż przełącza się automatycznie przy 2 tys obrotów. Dodam jeszcze, że spalanie jest troszkę większe niż powinno. Nie mogę się niestety podpiąć pod komputer, bo nie wykrywa go żaden program...Wymieniłem pompę paliwa i nie pomogło. Niestety mój mechanik zawiódł mnie już któryś raz z kolei przez co znudziło mi się wydawanie niepotrzebnie kasy a jednak omega troszkę jej ciągnie. Proszę o pomoc co mogę zrobić co próbować. Jeśli można by prosić to chciałbym dostać propozycję z opisem naprawy ze zdjęciami (oczywiście jeżeli nie byłby to problem). Pomóżcie, znudziło mi się wydawanie pieniędzy w błoto!

NIE WSPOMNIAŁEM JESZCZE O WYSOKICH OBROTACH I ICH WARIACJACH ORAZ STRZELANIU POD PRZEDNIMI SIEDZENIAMI (CZASEM SŁABO A CZASEM POTĘŻNY HUK)
Czy jest możliwe, że czeka mnie najgorsze co może być czyli remont silnika? Bardzo mi zależy na szybkiej i konkretnej pomocy!
Z góry dziękuję :)
KrystianGor
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Słupsk
Prawo jazdy: 22 10 2012
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Omega
Silnik: 2.0 16v 137KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

04 Maj 2014, 16:54

Musisz sprawdzić czy benzyna wypełnia układ paliwowy,czy przypadkiem nie ma jakiegoś wycieku(cofanie się paliwa),podobne objawy daje przytkany filtr paliwa.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8565
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Maj 2014, 19:05

KrystianGor napisał(a): więc myślałem, że może być to problem z pompą wtryskową,

Jeżeli piszemy o benzynie, to tam, nie ma pompy wtryskowej :wink:
Ale jak to tylko pomyłka ( np. z pomp paliwową ) to winna jak najbardziej może być pompa paliwa - trzebaby zmierzyć ciśnienie paliwa ( niestety nie wiem jakie tam powinno być - może ktoś z forumowiczy podpowie ). Kolejna sprawa to filtr paliwa. A następna to czujnik położenia wału korbowego - to on "rządzi" iskra na świecach. No i idąc tym tropem świece i przewidy do świec. Problem może też leżeć w cewce zapłonowej - może zmieniać rezystancję pod wpływem tempertaury.
Tyle przychodzi mi na myśl.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000