Problem z pracą silnika VW Polo

07 Sty 2009, 22:44

Witam,
w lato kupiłem VW polo 1.0 85 rocznik, benz/gaz dla syna.
chłopak nieźle sobie radzi, mieszkamy na wiosce te 1,5km sobie dojedzie ostrożnie powoli, zresztą prawko już ma ;].

Od ok~~ początku listopada 'poluś' przestał jeździć tak jak jeździł zawsze- niezawodny! :)
Jechał-poszarpał- zgasł.
mowie sobie, coś musi być z paliwem, dmuchałem sprężarką w przewody i w pompkę , paliwo w filterku jest, pompka sprawna, obieg paliwo ogólnie ma.

Postanowiłem dolać mu paliwa do filtra bezpośrednio... odpalił, chodził uśmiech na twarzy syna bezcenny, powiedziałem niech pochodzi, zjedliśmy obiad, przychodzimy, nadal pali. Przestawił go na podwórku, nadal jeździł, zdążył ujechać ze 200 metrów na drodze(polna). Telefon... tata poluś zaniemógł. zacholowalem go do znajomego mechanika, podejrzewałem gaźnik ale mowie niech on sie tym zajmie. po 3 dniach przyjechał na kołach, ale samochód pochodził może ze 3-4 godziny i to samo, szarpał gdy mu sie gazu dodawało i gasł.Kolega mówił ze gaźnik wyczyścił. Chyba by nie kłamał?


i o to co go boli? co mu jest? prosze o pomoc, dziekuje


PS troche sie rozpisalem ^^ przepraszam
wilq
Nowicjusz
 
Posty: 7
  • 07 Sty 2009, 22:48

    wymieniałes swiece i przewody
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    01 Lut 2009, 23:24

    Bardzo zależy mi na tym. miałem zaprowadzić go do mechanika ale chciałbym wiedzieć czego konkretnie szukać aby mnie nie wycackał

    dzieki
    wilq
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    02 Lut 2009, 16:35

    Zacznij od tego,że w momencie jak nie będzie chciał zapalić,to najpierw zdejmij pokrywę z gaźnika i sprawdz,czy w komorze jest paliwo.Jak nie będzie,to nalej bezpośrednio do komory,zakręć ja i spróbuj uruchomić silnik.Jak zaskoczy,to winna jest albo pompka paliwa(często zdarza się,że wyklepany jest napęd pompki),albo dopływ paliwa do gaźnika coś blokuje(w gaźniku jak się nie mylę jest taki mały filterek paliwa,który też może być już zabrudzony.No ale mechanik czyścił gaźnik.Może też zapowietrzać się układ paliwowy - w przewodach paliwowych może być maleńka dziurka lub nieszczelność i będzie zasysane powietrze.Niekoniecznie w tym przypadku paliwo musi kapać na ziemię.Zeby to sprawdzić,to najlepiej między gażnikiem,a pompką założyć przeźroczysty wąż paliwowy i obserwować na pracującym silniku,czy z paliwem nie idą bąbelki powietrza.
    No i kontrola,czyszczenie lub ewentualna wymiana świec zapłonowych i kabli WN oraz wymiena filtrów - powietrza i paliwa.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
      Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...