Problem z wyciekiem spod termostatu Vectra B

29 Sty 2025, 21:53

Cześć. Od około pół roku z przerwami zmagam się z problemem wycieku płynu chłodzącego spod termostatu.

Gdy pierwszy zauważyłem wyciek był wymieniony cały termostat. Nie miałem żadnych dokumentów żeby był wymieniany więc był już bardzo stary a sam wyciek mógł być też spowodowany ubytkami w obudowie więc wszedł cały nowy zestaw Calorstat By Vernet . Założony nowy termostat działał dobrze , wciąż działa dobrze tylko gdzieś dwa miesiące po wymianie zaczęło się pocić, wymieniona uszczelka i spokój na podobny czas , potem znów to samo wyciek i nowa uszczelka i spokój aż do teraz bo widzę że znów się poci i zaraz będzie solidny wyciek.

Czy ciągłe psucie się tej uszczelki może być spowodowane czymś innym niż ich kiepska jakość? Poza uszczelką z kupionym termostatem były z firmy Wahler i Vemo https://autoczescizielonki.pl/wyszukiwarka-vin/w0l0jbf6817032663/1500854778/detail/10195/articles?oem=1338476&ssd=$*KwEpBCU8b39vSnp2bklwDAtGZFN9bUwvfDY0EGA4fj4hKyQodnRmLSJgYk50dGsUfjNvYl1nOXM_JXF6ZiktLjA5aj8lcXRoLS8rKSg2P2tgdnJIOGBiTX91SXAvJGNaZj5-OCcucXhmKDY_bDkgP1gPEx9LODE-bTgnPRV8HCtQX1otIiwocn9iLSwuPmZkQl8BIWUvU1NWQihcdGMyD0RaLigvLS8rdnljZUVtb29aS1YMMg9raWtcTCpRLwgOFi0iLCsrKS8pdH8ucnd6SWl2Sy0Cf2YtKCovAAAAAPQqh40=$

Która z tych pozostałych będzie najlepsza? Chodzi mi o firme , która powinna być najsolidniejsza? Mimo że tam jest napisane niedostępne wszystkie da się na allegro znaleźć.

Gdzieś się natknąłem na forum Vectry że ktoś próbował oprócz tej uszczelki dołożyć uszczelnienie w formie jakiegoś specjalnego silikonu ale już był brak kontynuacji o tym...czy takie coś się robi ?

Czy możecie mi coś doradzić jak ten problem rozwiązać? To już będzie 4 powrót do tego miejsca fajnie jak byłby ostatnim. Chyba że kupić cały nowy termostat ? Nie wiem czy ma to sens skoro ma pół roku a wina leży pewnie w uszczelce
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1061
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

29 Sty 2025, 23:33

ineedl napisał(a):że ktoś próbował oprócz tej uszczelki dołożyć uszczelnienie w formie jakiegoś specjalnego silikonu
nie masz nic do stracenia. Wykręć daj silikonu na tą uszczelkę i zakrec ponownie, oczywiście wcześniej wszystko myjąc np zmywaczem do hamulców
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16777
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Sty 2025, 15:27

Kao napisał(a):Wykręć daj silikonu


Mnie wyzywałeś od druciarzy a tu przytakujesz na silikon.

Moim skromnym zdaniem
1. Po co wymieniać uszczelkę jak możesz dolewać co kilka dni płynu chłodzącego?
2. Możesz wsypać uszczelniacz , jest z k2 za 2-3 zł, a dla bogatych i inwestujących w stare auta jest z liqui moly za 20 - 30 zł płyn

i tyle w temacie , szukasz daleko rozwiązania a masz blisko. Dziękuje proszę ( odpowiadam już sam sobie bo mi nikt nie podziękuje i tak)
słoniu
Początkujący
 
Posty: 67

30 Sty 2025, 17:03

słoniu napisał(a):Mnie wyzywałeś od druciarzy a tu przytakujesz na silikon.
uczę się od mistrza :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16777
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Sty 2025, 07:04

Kao napisał(a):uczę się od mistrza


Dzięki, choć raz mnie doceniasz. Ale prawda jest taka że po co wymieniać uszczelkę jak można sobie dolewać?

Prościej wlać uszczelniacz i po problemie ale autor postu podobnie jak z wahaczami kombinuje jak koń pod górę , jaki jest sens dbać o starą Vectrę żeby nie miała wycieku? Jest wyciek to się dolewa i jeździ , odwieczne prawo starych aut jest takie że coś z nich cieknie i trzeba się z tym pogodzić a nie rozbierać pół auta żeby uszczelkę zrobić
słoniu
Początkujący
 
Posty: 67

31 Sty 2025, 08:46

Kao napisał(a):uczę się od mistrza

Ty robisz sobie śmieszki a to poważna sprawa, masakra.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11177
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwszy śnieg - kilka dobrych rad dla kierowców
    Jak pierwsze opady śniegu wpływają na sytuację na drodze? Większość kierowców jeździ wolniej. Dzięki temu na drogach jest mniej ofiar śmiertelnych, natomiast odnotowuje się więcej stłuczek. Przypominamy, jak jeździć ...
    Stylowy kabriolet
    Nazwa kabriolet pochodzi z języka francuskiego i podobnie jak w przypadku coupé, pierwotnie odnosiła się do wozów ciągniętych przez konie. Kabrioletem nazywano jednoosiowy lekki powóz z opuszczanym dachem. ...

31 Sty 2025, 11:44

słoniu napisał(a):Prościej wlać uszczelniacz i po problemie ale autor postu podobnie

To co jest bardziej złe znafco, sylikonik na uszczelce czy uszczelniacz w całym układzie?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16777
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Sty 2025, 16:52

A co jest złego w uszczelniaczu ?

A kolejna sprawa, po co rozkręcać wszystko , nie można silikonem uszczelnić po zewnątrz obudowy? Na mój rozum powinno zadziałać
słoniu
Początkujący
 
Posty: 67

31 Sty 2025, 17:47

Twój rozum niestety nie funkcjonuje prawidłowo.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16777
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Sty 2025, 18:14

Słoniu dziękuję za twoje rady ale z nich nie skorzystam ponieważ uszczelniacze które zachwalasz nie działają na połączenia gumowe , poza tym można się natknąć na opinie o zatykaniu nagrzewnicy, choć nie wiem czy są prawdziwe to zwyczajnie bałbym się wlać coś takiego. Może cię to słoniu zaskoczy ale różne miałem wycieki , że wspomagania, z silnika i wszystkie usuwałem co umiałem sam albo zostawiałem auto w warsztacie. Nigdy nie wlałem uszczelniacza i tego nie zrobię . Kiedy też byłem taki jak ty że chciałem oszczędzać na wszystkim ale zmieniłem się i wszystko co się psuje/niedomaga/wycieka robię na bieżąco i nie pytam trzeba czy nie trzeba. Więc drogi słoniu możesz sobie wsadzić swoje rady...

jutro założę nową uszczelkę wraz z silikonem , mam nadzieję że będzie już się trzymać, jak znów puści , może pomyślę o nowym termostacie, może coś z obudową jest nie tak, zobaczmy.
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1061
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

31 Sty 2025, 18:21

ineedl napisał(a):jutro założę nową uszczelkę wraz z silikonem
Nową uszczelkę masz metalową ? Silikonu jakiego użyjesz ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5001
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

31 Sty 2025, 18:34

[link do oferty na Allegro wygasł]

[link do oferty na Allegro wygasł]

Takie dwa mam kupione .

Nowa uszczelka jest gumowa, nie ma metalowych.
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1061
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

31 Sty 2025, 19:01

Silikony OK. Tutaj uszczelka nie może być gumowa . Jest metalowa pokryta cienką warstwą gumy lub czymś w tym rodzaju . Niektórzy producenci termostatów dołączają uszczelki wykonane z tzw. klingierytu
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5001
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

31 Sty 2025, 19:35

Ta co mam jest gumowa jednak dość taka sztywna więc pewnie jest jak mówisz że w środku może mieć metal.

Teraz kupiłem tą: https://autoczescizielonki.pl/uszczelka-termostat--1,9890,9574
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1061
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

31 Sty 2025, 20:01

słoniu napisał(a):nie można silikonem uszczelnić po zewnątrz obudowy


No ale nie można?

ineedl napisał(a):Kiedy też byłem taki jak ty że chciałem oszczędzać na wszystkim


A skąd wiesz że na wszystkim oszczędzam może dużo na auto wydaje. To że mam audi a ty starego opla mówi samo za siebie kto więcej wydaje.

ineedl napisał(a):wspomagania, z silnika i wszystkie usuwałem co umiałem sam albo zostawiałem auto w warsztacie.


A po co ? Nie można dolać jak ubędzie ? A sry pewnie tobie by się kontrolka nie zapaliła że jest mało a mi by się zapaliła.

Podsumowując twoje wydatki na uszczelki i tego typu rzeczy sensu nie mają , za niedługo wydasz więcej na części niż auto jest warte
słoniu
Początkujący
 
Posty: 67