Regeneracja głowicy a zmiana oleju ?:)

07 Mar 2014, 00:42

Witam
Pacjent to VW Passat B3 1.9D wolnossący zwykły dieselek , w dniach dzisiejszych przeprowadzany jest remont głowicy tzn planowanie głowiczki , frezowanie gniazd zaworowych nowe zawory wszystkie , mozliwe ze i prowadnice zaworowe tez , uszczelniacze zaworowe , uszczelka pod pokrywe zaworową , dół silnika w bdb stanie na cylindrach nie ma schodów oraz jest jeszcze spory próg , autko do tej pory prawdopodobne latało na oleju 10e40 , czy teraz po tym remonciku mozna i czy nalezałop by zmienic na 5w40-30 czy pozostać dalej na tym 10w40 castrol magnatec diesel żeby nie zaszkodzić sobie i silniczkowi ?:) prosze o odpowiedź i z góry dziekuje :)
strongman94
Początkujący
 
Posty: 61
Prawo jazdy: 09 11 1990
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3 Sedan
Silnik: 1.9D 50KW
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

07 Mar 2014, 01:13

Ja bym zostawił na tym co było. Legenda głosi, że uszczelnienie i nagary w silniku nie lubią zmian oleju. Może być w tym ziarno prawdy bo kiedyś w świeżo kupionym nabytku kolega miał poziom nieco poniżej minimum. Dolaliśmy tego co było na półce jakis mineralny chyba jako półśrodek na tymczasem, tydzień później padł uszczelniacz wałka rozrządu i całość wykąpała się w oleju. Pojawił się tez wyciek z pokrywy i miski.
szekerzin
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Nie ma

07 Mar 2014, 21:04

Co to za brednie????? jak sie pytam jak????? nie ma możliwości ze po uzupełnieniu oleju może rozszczelni silnik, a co do tematu ja bym został na tym samym i tak 99,9 ''pasków'' jeździ na najtańszym 15w40
kamilos011
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Biała Podlaska
Prawo jazdy: 10 07 2010
Auto: Bmw E38
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2001

07 Mar 2014, 23:04

byc może tylko zbieg okoliczności
szekerzin
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Nie ma

10 Mar 2014, 14:29

ok dzieki wielkie koledzy :) czyli jednak zostane przy tym 10w40 castrolku , aaa i mam jeszcze takie pytanko czy na dolewkę mogę używać innego oleju 10w40 mam go litr nówka olej nie wiem jakiej firmy ale 10w40 i czy mogl bym go dolewać w razie ubytku do uzupełnienia?:)
strongman94
Początkujący
 
Posty: 61
Prawo jazdy: 09 11 1990
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3 Sedan
Silnik: 1.9D 50KW
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

10 Mar 2014, 19:10

jeżeli jest tej samej konsystencji ale skoro jest głowica po remoncie a dół mówisz ze stan bardzo dobry to nie ma prawa brać tyle żeby dolewać
kamilos011
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Biała Podlaska
Prawo jazdy: 10 07 2010
Auto: Bmw E38
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Fabia: komfort i ponadprzeciętna przestronność
    Nowa Skoda Fabia może pochwalić się ponadprzeciętną przestronnością. Kompaktowy, niespełna 4-metrowy samochód posiada miejsce dla pięciu pasażerów i wyposażony jest w jeden z największych bagażników w ...
    Lexus IS 200 od dzidy
    Moja skrzynka pęka w szwach od zapytań nt. mojego samochodu (ponad 300 wiadomości priv już), więc pomyślałem, że spróbuję przybliżyć to co mam i dokumentować jak się sprawuje (lysy30 mnie pilnuje w tym względzie :D). ...

10 Mar 2014, 20:24

tak kolego po remoncie głowica nowe zawory uszczelniacze itp , dół jeszcze ze sporym progiem także polata długo dołem nie wciąga oleju :) tylko wiesz pytam w razie wu :) i dziękuje za odpowiedź :) i lepiej żeby tego wu nie było :)

PS: oraz takie pytanko mam jaki olej kupić do skrzyni biegów do passka 1.9D B3 . przebieg 303tys . i ile tam oleju sie miesci ?:) hipolu nie chciał bym stosować z racji tego że zimą robi się bardzo gęsty jak masło :)
strongman94
Początkujący
 
Posty: 61
Prawo jazdy: 09 11 1990
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3 Sedan
Silnik: 1.9D 50KW
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

10 Mar 2014, 22:06

a kto Ci powiedział ze sie robi gesty jak masło? nigdy o tym nie słyszałem a jak chcesz fabryczny to trzeba w katalogu luknąć lub w google pogrzebaj
kamilos011
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Biała Podlaska
Prawo jazdy: 10 07 2010
Auto: Bmw E38
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2001

11 Mar 2014, 11:40

o tym mowi praktyka, moze nie masło ale miód płynny
szekerzin
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Nie ma

11 Mar 2014, 13:58

ja tez praktykowalem ale nic takiego mi sie nie zrobilo
kamilos011
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Biała Podlaska
Prawo jazdy: 10 07 2010
Auto: Bmw E38
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2001

16 Mar 2014, 10:33

Do tego silnika VW dopuszcza olej 15W40,naturalnie zimą takiego oleju bym nie wlał.Strongmanie,pytasz o najlepszy olej do twej skrzyni?!Castrol syntrans VFE 75w80,nie jest tani,ale lewarek będzie zmieniał biegi gdy na niego dmuchniesz,zastosowałem do T5,różnica w pracy biegów jest wręcz szokująca.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8478
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Mar 2014, 18:17

dzięki kolego a co myślisz / myślicie o oleju do silnika 10w40 castrol magnatec diesel , przebieg 303.700km vw passat 1.9D B3 :)
strongman94
Początkujący
 
Posty: 61
Prawo jazdy: 09 11 1990
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3 Sedan
Silnik: 1.9D 50KW
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

17 Mar 2014, 18:55

Zwróć uwagę na Valvoline Maxlife 10W40 diesel ,zregeneruje uszczelnienia silnika,Magnatec tego nie potrafi,ja trzymam się tego oleju twardo,silnik też ma ok.300 tyś km,po wykonaniu płukania wlałem 5w40,chociaż silnik dotąd śmigał tylko na półsyntetykach,różnica w cenie nie jest powalająca.Obacz sobie co wlewa do starszych aut pan Klimek w programie kup i zrób,a zapewniam, wie co robi,do starszych bryk lepszego oleju nie ma. :wink: Faktem jest,że cenowo V zbyt atrakcyjny nie jest,ale za jakość,,product the year,,a taki tytuł ten olej zdobył trzeba zapłacić więcej,ale warto,poza tym,nie ma nigdzie rozlewni,oleje są holenderskie,tam rozlewane.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8478
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Mar 2014, 21:08

czyli za nastepne 10tys km zalać Valvoline tak?:) wlasnie silnik jest po remoncie flowicy i wymianie uszczelek i uszczelniaczy wiec nie wiem czy jest sens valvoline lać odnawia uszczelki a te sa nowe , jak mowisz kolego bo teznei chce zmienic i pozniej miec problemy ?:)
strongman94
Początkujący
 
Posty: 61
Prawo jazdy: 09 11 1990
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3 Sedan
Silnik: 1.9D 50KW
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

17 Mar 2014, 21:22

Jeśli rzeczywiście wszystkie uszczelnienia są wymienione,to Magnateca możesz wlać.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8478
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)