Całkowity brak mocy - VW PASSAT B5

21 Lut 2014, 22:17

Witam.
Mam problem z moim Passatem B5 AEB 1.8T + GAZ TIPTRONIC dotyczący przyspieszania. Samochód bardzo ciężko się zbiera, przy 2 tys. obrotów praktycznie w ogóle nie przyspiesza. Jest moment, że przy przyciśnięciu pedału gazu dosyć mocno, obroty spadają o 200-300 obrotów i bardzo powoli zaczyna się samochód wkręcać na obroty. Dopiero przy 3-4tys obrotów autko jakoś jedzie ,ale szału nie ma. Dodatkowo spalanie gazu w cyklu mieszanym wynosi jakieś 15l/100km. Dodatkowym problemem jest to, że przy ciepłym silniku czasem występuje problem cięższego odpalania (trzeba trochę pokręcić). Po podpięciu VAG-a wystąpiły 2 błędy: zła mieszanka (z tego co pamiętam zbyt bogata) i błąd czujnika temperatury w silniku.

Dodam, że turbo jest bo regeneracji (wymiana wirnika i muszli wydechowej) i problem ten pojawia się zarówno na gazie jak i na benzynie. Kupiłem używany przepływomierz, bo w mojej płytka z niej wystająca była uszkodzona, mimo to samochód dalej nie przyspiesza. W moim modelu po odpięciu przepływki nie włącza się tryb awaryjny i komputer nie dopasowuje sobie wartości domyślnych.

Zdjęcie starego przepływomierza:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Może Wy macie jakiś pomysł na ten problem.

Proszę o jakieś rady lub wskazówki i z góry dziękuje za pomoc.
ercze
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 27 11 2009
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8 T 150 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

23 Lut 2014, 06:19

Ja bym zaczął od wymiany tego czujnika temperatury. Stąd może brać się kłopot z ustaleniem mieszanki i zapalaniem. To przecież system naczyń połączonych z sondą lambda.
Mimo,że komputer nic nie pokazuje ,to ja bym się zainteresował pracą cewki i sprawdził ją.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Lut 2014, 23:49

Mówisz o czujniku temperatury w kolektorze?
ercze
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 27 11 2009
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8 T 150 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

24 Lut 2014, 10:18

Tak. Czujnik temperatury w kolektorze ssącym.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

24 Lut 2014, 16:27

artur73 ma rację - przyczyną twoich problemów może być ten czujnik. Ma on wpływ na ustalanie składu mieszanki.
Ja jednak zanim zacząłbym naprawiać auto metodą prób i błedów oraz domysłów, podłaczyłbym się pod komputer, sprawdził błędy oraz pracę poszczególnych czujników, w tym własnie wspomnanego czujnika temperatury w kolektorze ssącym i na zimno i na ciepło.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Lut 2014, 21:50

Dzięki za pomoc. Jutro jadę do hurtowni i sprawdzę cenę i zainwestuję :) Mimo wszystko przepływka ma uszkodzoną płytkę (ułamany pewien niewielkie, lecz znaczący znając życie fragment) dlatego zamówiłem zamiennik (1 rok gwarancji ) :) Efekty będę pisał i jeśli pomoże to wreszcie odetchnę z ulgą
ercze
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 27 11 2009
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8 T 150 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak bezpiecznie przewozić psa w samochodzie?
    Na wakacyjne wyjazdy właściciele psów często zabierają swoje czworonogi. I chociaż w domu mogą być ich najlepszymi towarzyszami, to w podróży źle przewożony pies może stanowić zagrożenie dla siebie samego, kierowcy ...

25 Lut 2014, 11:55

ok 80 zł.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Mar 2014, 15:40

Czujnik temperatury na kolektorze ssącym wymieniony - brak zmian. Sonda Lambda sprawdzona - sprawna. Turbina dmucha i ją słychać.

Brak pomysłu co dalej. Macie może jeszcze jakieś propozycje ?
ercze
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 27 11 2009
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8 T 150 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

01 Mar 2014, 16:16

ercze napisał(a): Po podpięciu VAG-a wystąpiły 2 błędy: zła mieszanka (z tego co pamiętam zbyt bogata) i błąd czujnika temperatury w silniku.

Trzeba było spisać sobie dokładnie co wypluł komputer. Numer błędu jego opis i dopiero z tym na neta. Była tu sugestia wymiany czujnika temperatury na kolektorze ssącym a przecież on mierzy temp. powietrza zasysanego. Jest jeszcze drugi , w układzie chłodzenia , podający temp. silnika.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4844
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

02 Mar 2014, 02:29

Ten błąd pojawia się sporadycznie i po skasowaniu go, nie pojawił się ponownie podczas jazdy.
ercze
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 27 11 2009
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8 T 150 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

02 Mar 2014, 14:30

bonifacy napisał(a):Trzeba było spisać sobie dokładnie co wypluł komputer. Numer błędu jego opis i dopiero z tym na neta. Była tu sugestia wymiany czujnika temperatury na kolektorze ssącym a przecież on mierzy temp. powietrza zasysanego. Jest jeszcze drugi , w układzie chłodzenia , podający temp. silnika.

ercze napisał(a): Po podpięciu VAG-a wystąpiły 2 błędy: zła mieszanka (z tego co pamiętam zbyt bogata) i błąd czujnika temperatury w silniku.

Kolega napisał, że czujnik temperatury w silniku. Czujników takich jest kilka. Zaczeliśmy od czujnika, który wymienił. Teraz kolej na czujnik temp. cieczy chłodzącej. Jak to nie będzie ten czujnik to zaproponujemy wymianę kolejnego czujnika temp.
Wiele razy pisze się na wielu forach to samo - nalezy podawać konkretne błędy - to pomoże w podpowiedzi co naprawić/wymienić. Ale forumowicze nie maja szacunku dla pomagających i olewają nasze prośby. efekt - naprawa metodą prób i błędów...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Mar 2014, 23:44

Dołączę ten log z błędów, ale go zwyczajnie jeszcze nie dostałem. Jak tylko będę miał to się nim podzielę
ercze
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 27 11 2009
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8 T 150 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

04 Mar 2014, 10:50

ercze napisał(a):Dołączę ten log z błędów, ale go zwyczajnie jeszcze nie dostałem.

Jak podłączałes sie pod komputer, to diagnosta, mechanik powinien przecież powiedzieć ci jaki jest numer błędu i co coznacza.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Mar 2014, 21:00

Zapisał log na komputerze, więc ma mi go podesłać. Z tego co mówił, błąd czujnika temperatury pojawia się sporadycznie, dlatego tutaj problemu z mocą nie doszukiwałby się, a błąd mieszanki mówi że często występuje w przypadku samochodów z instalacją gazową, ponieważ na gaz przełącza się nie przy 90* i dlatego może wywalać błąd.

Jak tylko dostanę plik to podłącze go do odpowiedzi, na razie czekam, bo mechanik pojechał na szkolenie i mam ograniczony kontakt z nim.
ercze
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 27 11 2009
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8 T 150 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

05 Mar 2014, 21:30

Logi z VCDS'a:

Tuesday,19,February,2013,18:12:50:10074

VCDS Version: Beta 11.3.0

Data version: 20110801


--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: 058-907-55x-AEB2.lbl

Control Module Part Number: 8D0 907 558 E

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR AT D03

Software Coding: 04051

Work Shop Code: WSC 05311

VCID: 33611BFF2E11

2 Faults Found:


00561 - Mixture Adaptation

14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A


Friday,01,March,2013,13:47:35:10074

VCDS Version: Beta 11.3.0

Data version: 20110801

-------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: 058-907-55x-AEB2.lbl

Control Module Part Number: 8D0 907 558 E

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR AT D03

Software Coding: 04051

Work Shop Code: WSC 05311

VCID: 33611BFF2E11

4 Faults Found:



18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

P0102 - 35-10 - - - Intermittent

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

26-10 - Output Open - Intermittent

00561 - Mixture Adaptation

14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent



Readiness: N/A



Ostatnie błędy, mogły wystąpić po odpinaniu czujników.
ercze
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 27 11 2009
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.8 T 150 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998