Regeneracja reduktora brc tecno 100kw lub innego

05 Lut 2007, 23:03

mam pytanko przeprowadzal ktos regeneracja reduktora???jak to sie robi czy trudno jest potem ustawic odpowiednia dawke gazu???zeby to dzialalo odpowiednio??prosze was o opinie bo nie wiem czy sie za to zabierac
slawny
Nowicjusz
 
Posty: 4

10 Lut 2007, 16:17

Witam,

Nie jest to trudne, można to spokojnie zrobić samemu, ale jeśli decydujemy się już na regenerację to powinniśmy dopilnować, żeby wszystkie wewnętrzne części zostały dokładnie wyczyszczone bo w przeciwnym razie lepiej kupić nowy parownik.
Odłączasz połączenia elektryczne. Zamykasz zawór na butli i na wszelki wypadek zdejmujesz kabelki z elektrozaworu. Zdejmujesz przewody gazowe i przewody z płynem chłodniczym. Wyjmujesz parownik i rozkręcasz go na części pierwsze. Stare membrany wymień, inne części dokładnie wyczyść, warto też wymienić inne elementy mające kontakt z paliwem np. tulejki elektrozaworów. Składasz parownik i to wszystko.

Weź pod uwagę, że często w praktyce okazuje się, że zregenerowany parownik nie działa tak dobrze jak nowy. Wystarczy źle naciągnąć membranę i wszystko trzeba robić jeszcze raz, dlatego jak się nie ma wprawy to lepiej żeby zrobił to serwis. Często polecają oni wymienić parownik na nowy, bo nowy pracuje lepiej i jest dużo trwalszy - kosztuje ok. 300-400 zł, a wymienić go możemy sami bo to już jest łatwe zadanie, no ale i tak trzeba by się potem pokazać w warsztacie, żeby ustawić instalację.

Pozdro.
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

09 Kwi 2007, 21:24

arek_89 napisał(a):Witam,

Nie jest to trudne, można to spokojnie zrobić samemu, ale jeśli decydujemy się już na regenerację to powinniśmy dopilnować, żeby wszystkie wewnętrzne części zostały dokładnie wyczyszczone bo w przeciwnym razie lepiej kupić nowy parownik.
Odłączasz połączenia elektryczne. Zamykasz zawór na butli i na wszelki wypadek zdejmujesz kabelki z elektrozaworu. Zdejmujesz przewody gazowe i przewody z płynem chłodniczym. Wyjmujesz parownik i rozkręcasz go na części pierwsze. Stare membrany wymień, inne części dokładnie wyczyść, warto też wymienić inne elementy mające kontakt z paliwem np. tulejki elektrozaworów. Składasz parownik i to wszystko.

Weź pod uwagę, że często w praktyce okazuje się, że zregenerowany parownik nie działa tak dobrze jak nowy. Wystarczy źle naciągnąć membranę i wszystko trzeba robić jeszcze raz, dlatego jak się nie ma wprawy to lepiej żeby zrobił to serwis. Często polecają oni wymienić parownik na nowy, bo nowy pracuje lepiej i jest dużo trwalszy - kosztuje ok. 300-400 zł, a wymienić go możemy sami bo to już jest łatwe zadanie, no ale i tak trzeba by się potem pokazać w warsztacie, żeby ustawić instalację.

Pozdro.


Parownik można kupić taniej - 200-250 zł... Mowa o dobrym parowniku.
spinex
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Kadjar
Silnik: 1.5 dCi
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wielofunkcyjny SUV kompaktowy - SsangYong XLV
    W odpowiedzi na wzrost rynku kompaktowych SUV-ów SsangYong wypuścił w 2015 r. Tivoli, pierwszy swój mały SUV, który natychmiast stał się jej najbardziej popularnym nowym modelem. W ostatnim roku wyprodukowano ...