Rejestracja pojazdu zdemontowane CNG

07 Paź 2023, 20:53

Cześć.
Zakupiłem pojazd ze Szwecji.
Od sprzedającego otrzymałem fv VAT marża, 2 dowody szwedzkie, przegląd techniczny okresowy wykonany już w Polsce oraz potwierdzenie opłaty akcyzy.
Pojazd fabrycznie miał zamontowane CNG co znajduje się w dowodzie szwedzkim. Przed sprzedażą właściciel w Polsce zdemontował CNG ale nigdzie nie widzę takiej informacji na zaświadczeniu o przeglądzie ani w dokumencie identyfikacji pojazdu wystawionym przez SKP.
Czy w wyniku tego będę miał problem z rejestracja w urzędzie?
Pozdrawiam
profil
Nowicjusz
 
Posty: 21

07 Paź 2023, 22:35

profil napisał(a):Czy w wyniku tego będę miał problem z rejestracja w urzędzie?


nie
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

08 Paź 2023, 08:18

Dzięki za odpowiedź, będę potrzebował wypisać jakieś oświadczenie że zostało zdemontowane ? Czy jak to działa?
profil
Nowicjusz
 
Posty: 21

08 Paź 2023, 11:30

na razie idź do WK i rejestruj, jak będą potrzebne dodatkowe dokumenty to Pani w okienku Ci powie.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

09 Paź 2023, 09:06

profil napisał(a):będę potrzebował wypisać jakieś oświadczenie że zostało zdemontowane
....Wg. mnie taki wpis powinien być w tym zaświadczeniu wpisany....Bynajmniej jak ja jeszcze pracowałem na SKP tak to robiłem-taki był obowiązek....
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

09 Paź 2023, 22:21

Obyło się bez problemów.
profil
Nowicjusz
 
Posty: 21
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Kierowco, przygotuj się na zmianę czasu!
    Ostatnia niedziela marca to moment, gdy następuje zmiana czasu z zimowego na letni. Oznacza to utratę godziny snu i choć może się wydawać, że to niewiele, to jednak niewyspanie kierowcy może mieć negatywny wpływ na bezpieczeństwo ...

01 Lut 2024, 19:30

Postanowiłem odkopać temat ponieważ mam podobny problem tzn mam możliwość zakupić samochód sprowadzony z Niemiec, który jest wyposażony w fabryczną instalacje CNG. W związku z ograniczoną ilością stacji chciałbym jeszcze przed rejestracją usunąć fabryczną instalacje CNG by nie robić kosztownego badania butli z których i tak nie będę korzystał. Osoba która sprzedaje samochód chce go sprzedać w takim stanie jakim jest tzn z instalacją i bez polskiego badania technicznego. Poinformowała mnie, że do otrzymania przeglądu jest wymagane badanie zbiorników na CNG. Gdy ją pytałem o możliwość usunięcia takiej instalacji twierdziła, iż jest to instalacja fabryczna i nie można jej usunąć i że przed zakupem zasięgnąć informacji. Dlatego też podjechałem do stacji diagnostycznej - tam otrzymałem informację, że jeśli samochód w dokumentach ma jako paliwo podstawowe benzynę a jako alternatywne CNG to można śmiało instalacje usunąć i wynik badania będzie pozytywny. Jeżeli natomiast w homologacji podstawowym paliwem jest CNG to nie wykona on badania technicznego samochodu bez podstawowego źródła zasilania. Gdy wspomniałem, że wielokrotnie słyszałem o demontażu fabrycznej instalacji CNG dostałem odpowiedź, że w polskich urzędach jest tak że w jednym nie zarejestrują a 100km dalej nie będzie problemu.
Proszę o poradę jak ugryźć temat by sprawnie to ogarnąć i mieć samochód zasilanym samą benzyna lub ewentualnie bp + lpg
marcin_ale
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Jodłowa

03 Lut 2024, 23:08

marcin_ale napisał(a):Proszę o poradę jak ugryźć temat by sprawnie to ogarnąć i mieć samochód

poszukać innego egzemplarza. :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286