Po wprowadzeniu do sprzedaży w 2015 roku Renault Duster Oroch, pick-upa o ładowności pół tony, Renault przedstawia model ALASKAN, jednotonowego pick-upa o nadzwyczajnym designie. Solidny i wygodny, jest on doskonale zaprojektowanym samochodem o dużej mocy. Model ALASKAN został opracowany z udziałem inżynierów z Francji, Japonii i Ameryki Łacińskiej, by spełnić zróżnicowane oczekiwania klientów na całym świecie. Jest oferowany z nadwoziem o pojedynczej i podwójnej kabinie, w wersji podwozia z kabiną wyposażoną w krótką lub przedłużoną skrzynię ładunkową oraz z nadwoziami różnych szerokości. Pojazd został zbudowany w oparciu o bogate doświadczenie Renault w dziedzinie samochodów dostawczych i oferuje usługi, zabudowy i akcesoria odpowiadające różnorodnym potrzebom klientów tego segmentu. Nazwa ALASKAN inspirowana była słowem "ALASKA", które znaczy "Wielki Ląd". Kojarzy się z ogromnymi obszarami dzikiej przyrody i przyjemnością przeżywania nowych przygód. Prestiżowy design modelu ALASKAN jest zgodny z tradycyjnymi kanonami estetycznymi, obowiązkowymi w tym segmencie, a jednocześnie w pełni wyraża tożsamość marki Renault. Okazałe formy nadwozia samochodu zawierają w sobie główne cechy designu Renault wprowadzając powiew świeżości w segmencie pick-upów.
Oszczędność paliwa dzięki silnikowi Renault 2,3 litra dCi ALASKAN jest wyposażony w czterocylindrowy silnik Renault twin-turbo diesel, który odnajdujemy również w gamie modelu Renault Master: - Wersje o mocy 160 i 190 KM. - Wyjątkowo dynamiczne przyspieszenia przy niskim zużyciu paliwa i ograniczonej emisji CO2. - Technologia twin-turbo: niewielka turbosprężarka, zapewniająca elastyczne przyspieszenie oraz duża turbosprężarka, dodająca mocy w wysokim zakresie prędkości obrotowej silnika. - Wersje silnika dostępne w zależności od rynku.
Oferowane są również dwa inne silniki (zależnie od rynku): benzynowy 2,5 litra o mocy 160 KM oraz wysokoprężny 2,5 litra o mocy 160 lub 190 KM.
Mechaniczne skrzynie 6-biegowe lub skrzynie automatyczne 7-biegowe oraz napęd na dwa lub cztery koła. Właściwości terenowe Tryby działania napędu: 2WD (napęd na oś przednią) / 4H i 4LO (napęd na 4 koła) - 2WD: do codziennej jazdy po drogach asfaltowych, by zaoszczędzić na zużyciu paliwa i korzystać z lepszych właściwości jezdnych. - 4H (możliwość włączenia przy prędkości nieprzekraczającej 60 km/h): w sytuacjach niedostatecznej przyczepności (mokra nawierzchnia, pokryta żwirem itp.) i przy prędkości maksymalnej 100 km/h. - 4LO (napęd włączany na postoju): w przypadku całkowitej utraty przyczepności (piach, śnieg, błoto, itp.).
Mechanizm różnicowy o elektronicznie sterowanym ograniczonym poślizgu, tzw. szpera (eLSD) i układ przeniesienia napędu na cztery koła zapewniają pewność prowadzenia samochodu. Zastosowany układ elektroniczny wykorzystuje cztery czujniki w układzie hamulcowym, by kontrolować prędkość obrotową każdego koła. Gdy system stwierdzi, że jedno z kół osi obraca się szybciej niż drugie, uruchamiany jest na chwilę hamulec, by poprawić przyczepność obu kół osi, ustabilizować pojazd i zwiększyć poczucie bezpieczeństwa.
Samoblokujący tylny mechanizm różnicowy: zblokowanie tylnego mechanizmu różnicowego poprawia trakcję w ekstremalnych warunkach jazdy.
Układy wspomagające prowadzenie samochodu: elektroniczne wspomaganie przy wykonywaniu niebezpiecznych manewrów zwiększa komfort prowadzenia samochodu i bezpieczeństwo: - Wspomaganie ruszania pod górę (HSA): system kontrolujący hamulce i zapobiegający cofaniu się samochodu po zwolnieniu pedału hamulca przy ruszaniu pod górę, - Kontrola zjazdu z pochyłości (HDC): na drodze o silnym stopniu nachylenia system HDC kontroluje działanie hamulców, by samochód nie nabrał nadmiernej prędkości.
a także: system zapobiegający blokowaniu kół przy hamowaniu (ABS), elektroniczny korektor siły hamowania (EBD), wspomaganie nagłego hamowania, elektroniczny system korygujący tor jazdy (ESC). Inteligentna i intuicyjna technologia System Renault Hands Free z przyciskiem do rozruchu silnika.
Kolorowy, 5-calowy ekran TFT 3D zapewniający łatwy dostęp do danych samochodu.
Łącza multimedialne i praktyczny system audio, urządzenie kompatybilne ze smartfonami, zestaw głośnomówiący, łącze Bluetooth ze sterowaniem głosowym, odtwarzacz CD, radio AM/FM, cztery lub sześć głośników i pilot sterowania pod kierownicą.
System nawigacji z ekranem dotykowym 7-calowym (dostępny zależnie od kraju).
Widoczność w promieniu 360° dzięki czterem kamerom (zamontowanym w przednim zderzaku, zewnętrznych lusterkach i w tylnej klapie) – w celu ułatwienia wszelkich manewrów i uniknięcia kontaktu z przeszkodami na drodze lub w terenie (dostępne zależnie od kraju).
Podatek od kupna samochodu – co musisz wiedzieć przed zakupem auta Kiedy kupujesz auto, umowa sprzedaży może zostać objęta podatkiem od czynności cywilnoprawnych, czyli PCC. Nie zawsze jednak będzie trzeba go płacić. Sprawdź, czy obowiązuje Cię podatek od kupna samochodu, ile wynosi, jak ...
Ultima GTR i wyścigowa Corvetta - Jerzy Dziewulski Jerzy Dziewulski, honorowy członek klubu Elite Circle co roku podczas imprez motoryzacyjnych zaszczyca nas swoją obecnością prezentując swoje auta między innymi Ariela Atoma, Ultimę GTR i wyścigową Corvette. W tym roku po ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki RENAULT. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne RENAULT
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.