Renault ALASKAN pick-up

Renault ALASKAN pick-up

21 Wrz 2016, 14:21

Po wprowadzeniu do sprzedaży w 2015 roku Renault Duster Oroch, pick-upa o ładowności pół tony, Renault przedstawia model ALASKAN, jednotonowego pick-upa o nadzwyczajnym designie. Solidny i wygodny, jest on doskonale zaprojektowanym samochodem o dużej mocy. Model ALASKAN został opracowany z udziałem inżynierów z Francji, Japonii i Ameryki Łacińskiej, by spełnić zróżnicowane oczekiwania klientów na całym świecie. Jest oferowany z nadwoziem o pojedynczej i podwójnej kabinie, w wersji podwozia z kabiną wyposażoną w krótką lub przedłużoną skrzynię ładunkową oraz z nadwoziami różnych szerokości. Pojazd został zbudowany w oparciu o bogate doświadczenie Renault w dziedzinie samochodów dostawczych i oferuje usługi, zabudowy i akcesoria odpowiadające różnorodnym potrzebom klientów tego segmentu.
Image
Nazwa ALASKAN inspirowana była słowem "ALASKA", które znaczy "Wielki Ląd". Kojarzy się z ogromnymi obszarami dzikiej przyrody i przyjemnością przeżywania nowych przygód.
Prestiżowy design modelu ALASKAN jest zgodny z tradycyjnymi kanonami estetycznymi, obowiązkowymi w tym segmencie, a jednocześnie w pełni wyraża tożsamość marki Renault. Okazałe formy nadwozia samochodu zawierają w sobie główne cechy designu Renault wprowadzając powiew świeżości w segmencie pick-upów.

Oszczędność paliwa dzięki silnikowi Renault 2,3 litra dCi
ALASKAN jest wyposażony w czterocylindrowy silnik Renault twin-turbo diesel, który odnajdujemy również w gamie modelu Renault Master:
- Wersje o mocy 160 i 190 KM.
- Wyjątkowo dynamiczne przyspieszenia przy niskim zużyciu paliwa i ograniczonej emisji CO2.
- Technologia twin-turbo: niewielka turbosprężarka, zapewniająca elastyczne przyspieszenie oraz duża turbosprężarka, dodająca mocy w wysokim zakresie prędkości obrotowej silnika.
- Wersje silnika dostępne w zależności od rynku.

Oferowane są również dwa inne silniki (zależnie od rynku): benzynowy 2,5 litra o mocy 160 KM oraz wysokoprężny 2,5 litra o mocy 160 lub 190 KM.

Mechaniczne skrzynie 6-biegowe lub skrzynie automatyczne 7-biegowe oraz napęd na dwa lub cztery koła.
Image
Właściwości terenowe
Tryby działania napędu: 2WD (napęd na oś przednią) / 4H i 4LO (napęd na 4 koła)
- 2WD: do codziennej jazdy po drogach asfaltowych, by zaoszczędzić na zużyciu paliwa i korzystać z lepszych właściwości jezdnych.
- 4H (możliwość włączenia przy prędkości nieprzekraczającej 60 km/h): w sytuacjach niedostatecznej przyczepności (mokra nawierzchnia, pokryta żwirem itp.) i przy prędkości maksymalnej 100 km/h.
- 4LO (napęd włączany na postoju): w przypadku całkowitej utraty przyczepności (piach, śnieg, błoto, itp.).

Mechanizm różnicowy o elektronicznie sterowanym ograniczonym poślizgu, tzw. szpera (eLSD) i układ przeniesienia napędu na cztery koła zapewniają pewność prowadzenia samochodu. Zastosowany układ elektroniczny wykorzystuje cztery czujniki w układzie hamulcowym, by kontrolować prędkość obrotową każdego koła. Gdy system stwierdzi, że jedno z kół osi obraca się szybciej niż drugie, uruchamiany jest na chwilę hamulec, by poprawić przyczepność obu kół osi, ustabilizować pojazd i zwiększyć poczucie bezpieczeństwa.

Samoblokujący tylny mechanizm różnicowy: zblokowanie tylnego mechanizmu różnicowego poprawia trakcję w ekstremalnych warunkach jazdy.

Układy wspomagające prowadzenie samochodu: elektroniczne wspomaganie przy wykonywaniu niebezpiecznych manewrów zwiększa komfort prowadzenia samochodu i bezpieczeństwo:
- Wspomaganie ruszania pod górę (HSA): system kontrolujący hamulce i zapobiegający cofaniu się samochodu po zwolnieniu pedału hamulca przy ruszaniu pod górę,
- Kontrola zjazdu z pochyłości (HDC): na drodze o silnym stopniu nachylenia system HDC kontroluje działanie hamulców, by samochód nie nabrał nadmiernej prędkości.

a także: system zapobiegający blokowaniu kół przy hamowaniu (ABS), elektroniczny korektor siły hamowania (EBD), wspomaganie nagłego hamowania, elektroniczny system korygujący tor jazdy (ESC).
Image
Inteligentna i intuicyjna technologia
System Renault Hands Free z przyciskiem do rozruchu silnika.

Kolorowy, 5-calowy ekran TFT 3D zapewniający łatwy dostęp do danych samochodu.

Łącza multimedialne i praktyczny system audio, urządzenie kompatybilne ze smartfonami, zestaw głośnomówiący, łącze Bluetooth ze sterowaniem głosowym, odtwarzacz CD, radio AM/FM, cztery lub sześć głośników i pilot sterowania pod kierownicą.

System nawigacji z ekranem dotykowym 7-calowym (dostępny zależnie od kraju).

Widoczność w promieniu 360° dzięki czterem kamerom (zamontowanym w przednim zderzaku, zewnętrznych lusterkach i w tylnej klapie) – w celu ułatwienia wszelkich manewrów i uniknięcia kontaktu z przeszkodami na drodze lub w terenie (dostępne zależnie od kraju).

źródło: Renault
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2286
Zdjęcia: 8318
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    MINI Clubman Bond Street - jakość klasy premium MINI Clubman Bond Street - jakość klasy premium
    MINI prezentuje specjalną edycję modelu Clubman z bogatym wyposażeniem i ekskluzywną kolorystyką. Światowa premiera odbędzie się w marcu 2013 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Kolejne nowości to MINI ...
    SUV Pajero Sport będzie produkowany na Kałudze w Rosji SUV Pajero Sport będzie produkowany na Kałudze w Rosji
    Przedstawiciele firmy Mitsubishi Motors Corporation (MMC) poinformowali o rozpoczęciu produkcji średniej wielkości SUV-a Pajero Sport w zakładach PCMA Rus w Kałudze. Fabryka ta stanowi współwłasność grupy PSA Peugeot ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Fiat 124 Spider, 1979 rok, tył
      Alfa Romeo Stelvio
      Volkswagen Passat, zabudowa bagażnika CarAudio
      69. Rajd Polski, Esapekka Lappi, Janne Ferm, podium, SKODA Motorsport