Renault Clio II: problem z zapłonem i przepustnicą?

28 Lis 2017, 16:11

Witam,

Mam Clio w benzynie silnik 1.2 16v rocznik 2004. Dręczy je poważny problem, który uniemożliwia mi nim jazdę i proszę Was o pomoc. Auto na zimnym silniku odpala, jednak pracuje nierówno, brak mu mocy a obroty na biegu jałowym falują. Gdy przejadę się kawałek to w pewnym momencie zaczyna szarpać przy przyśpieszaniu,a gdy zrzucę na luz obroty podchodzą do 2tysiecy (same, bez dodawania gazu) i auto gaśnie. Nie da się go następnie odpalić, trzeba poczekać od 15-30 minut aż zaskoczy. Podpiąłem auto pod komputer i wyskoczyły 3 błędy: P0304 (wypadanie zapłonu na 4tym cylindrze), P0313 (wypadania zapłonu) i P0638 (nastawnik przepustnicy, blok 1 - sygnał poza zakresem). Świece wymienione, przepustnica przeczyszczona, cewka dla sprawdzenia była podpięta nowa, przewody od cewki do świec sprawdzone, czujnik położenia wału sprawdzony i przeczyszczony, czujnik temperatury sprawdzony. Mimo wszystko problem jest nadal. Mechanik sugerował że może to być potencjometr od przepustnicy, który jest chyba w tym modelu zespolony z przepustnicą i konieczna była by jej cała wymiana? Jeśli ktoś ma poradę proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Krugerius
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Renault Clio II
Silnik: 1.2 16V
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2004

28 Lis 2017, 16:56

Rzeczywiscie objawy wskazuja na uszkodzenie czujnika polozenia przepustnicy zwanego potencjometrem,warstwa oporowa moze byc juz wytarta,dobry elektromechanik jest w stanie sprawdzic sprawnosc potencjometru mierzac jego napiecie i rezystancje czyli opor elektryczny,ktory powinien zmieniac sie plynnie a nie skokowo podczas zmiany polozenia przepustnicy.Jesli potencjometr jest zintegrowany z przepustnica nie bedzie tanio.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

28 Lis 2017, 17:02

Krugerius napisał(a):P0304 (wypadanie zapłonu na 4tym cylindrze)
Ten błąd powinien interesować cię w pierwszej kolejności. Jeśli wymiana świec , kabli czy cewki nie przynosi poprawy to zmierz ciśnienie sprężania ,Również nie wykluczone że przelewa , niedomaga wtryskiwacz. Jak wygląda świeca z tego czwartego cylindra ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4746
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

28 Lis 2017, 17:07

Świece były świeżo wymieniane, sądziłem że to ich wina. Stare były wszystkie ładne opalone brązowo. Po ich wymianie nic się nie zmieniło.
P.S Co do wypadania zapłonu zapomniałem napisać, że wcześniej już mu się to zdarzało ale tylko na niskich obrotach i zimnym silniku (ponad miesiąc temu sprawdzałem na komputerze i były tylko błędy P0304 i P0638), dopiero teraz problem narósł lawinowo. Zapomniałem wcześniej o tym wspomnieć :oops:
Krugerius
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Renault Clio II
Silnik: 1.2 16V
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2004

04 Gru 2017, 19:04

Krugerius napisał(a):P0638
To jest błąd związany z czujnikiem położenia przepustnicy. Sprawdź w jakim ona jest stanie i czy czasem nie jest mocno brudna. Warto ją wyczyścić i sprawdzić czy błąd wróci.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Gru 2017, 19:22

Wracał po przeczyszczeniu niestety, przepustnice wymieniłem i ten błąd oraz o numerze P0313 znikły. Pozostało jeszcze to nieszczęsne wypadanie zapłonu na czwartym cylindrze, ale prócz tego (i objawów typu mniejsza moc i nierówna praca na biegu jałowym) problemy z falującymi obrotami, szarpaniem przy dodawaniu gazu i co gorsza gaśnięciu ustąpiły. W tym tygodniu będę dalej szukał przyczyny ostatniego błędu
Krugerius
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Renault Clio II
Silnik: 1.2 16V
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2004