Rozładowany akumulator

01 Paź 2014, 13:15

Witam,
Od jakiegoś czasu mój samochód miał problemy z rozruchem. Co jakiś czas podłączałem do akumulatora prostownik na noc i przez kolejne kilka tygodni miałem spokój. Niestety ostatnio akumulator coraz szybciej ulegał rozładowaniu (nawet po jednej nocy). Wyjąłem go z auta i zmierzyłem napięcie, które wynosiło 10.6V. Podłączyłem prostownik i po 10 godzinach zauważyłem, że wzrosło do 12V, ale momentalnie zaczęło spadać. Po kilku minutach wróciło do 10.6V. Akumulator to bezobsługowy oryginał toyoty 12V, 48Ah, 220A. W oczku kontrolnym cały czas widnieje kolor zielony, tak jakby akumulator był sprawny. Czy jest jakiś sposób, żeby go całkowicie i poprawnie naładować? Korzystam z prostownika z supermarketu Vorel - maksymalny prąd ładowania 4A. Po podłączeniu prostownika akumulator od razu zaczyna delikatnie bulgotać. Czy to normalne? Z góry dziękuję za pomoc.
diameter
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 9
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Toyota Mr2
Silnik: 2.0 16V 175HP
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

19 Lis 2014, 10:55

Niestety akumulator do wymiany - ma zwarcie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Lis 2014, 11:55

Jeżeli korzystałeś juz kilkakrotnie z prostownika i ładowałeś akumlator,po czym mimo wszystko okazało się,że występują problemy z odpaleniem,to moim zdaniem to jakiego prostownika użyjesz nie ma znaczenia bo akumlator jest do wymiany. Jeśli sprecyzujesz budżet jaki posiadasz na ten cel to postaramy się pomóc podczas wyboru bo akurat tym zajmujemy się na co dzień.
Sambert
Nowicjusz
 
Posty: 35
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW Golf
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

27 Lis 2014, 00:50

Jaką masz tę toyotę. Ogarnij sobie w wyszukiwarce parametry: jenox.com.pl/pl
I pamiętaj, że jak masz elektroniki sporo, to warto dać odrobinę mocniejszy. Zresztą oryginalne aku marek są często minimalnej możliwej pojemności, a Ty taki miałeś.
izydor
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Stolica

28 Lis 2014, 16:54

Na przyszłość pamiętaj, że nie powinieneś ładować akumulatora z podpiętymi klemami, ponieważ zasilasz instalację prostownikiem, przez co słabo jest doładowywany.

Jeśli akumulator trzyma 10V to ma zwarcie na jednej celi. Każda cela ma ok 2V, a jest ich 6 w akumulatorze, więc jednej ci brakuje :)
kacperinjo
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 21 01 1993
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1,2 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999