Odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy Warszawy S8 w obu kierunkach

22 Wrz 2021, 10:36

Jak można przeczytać na stronie GITD (Główny Inspektorat Ruchu Drogowego) do końca października mają zostać uruchomione odcinkowe pomiary prędkości na obwodnicy Warszawy w dwóch lokalizacjach które będą działały przy poruszaniu się w obie strony. Mają być to krańce obwodnicy czyli jeden od strony Konotopy, a drugi od strony Marek.

Dlaczego akurat tam? Według ustaleń są to odcinki na których najwięcej kierowców łamie przepisy przekraczając dozwolona prędkość. GITD przez jakiś czas prowadził badania i nie bez powodu wybrał te odcinki. Z informacji które udostępnili miały tu też znaczenie statystyki z patroli policyjnych które regularnie odwiedzają S8.

Zasada jest taka że na odcinku który objęty jest takim pomiarem nie może być żadnych zmian dozwolonej prędkości, musi być ona stała.

Odcinkowy pomiar prędkości na S8 od strony Marek będzie na odcinku od węzła Piłsudskiego do węzła Łabiszyńska (dodałem poglądową grafikę i link do mapy jak to mniej więcej może wyglądać).

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[link wygasł]
Długość tego odcinka to około 5km bo nie wiadomo dokładnie w jakich miejscach zostaną zamontowane kamery.

Odcinkowy pomiar prędkości na S8 od strony Konotopy od węzła Konotopa do węzła Bemowo (poglądowa grafika z odcinkiem pomiaru).

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[link wygasł]
Długość odcinka wychodzi również na około 5km.

Swoją drogą często poruszam się na tym drugim odcinku i tam naprawdę niektórzy nieźle przeginają. Ja wiem że są trzy pasy itd. ale prędkości rzędu 170-200km/h to jednak trochę za dużo przy ograniczeniu do 120km/h.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4445
Zdjęcia: 12

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skrzyżowania o ruchu okrężnym - strach i niepewność kierowców
    Skrzyżowania o ruchu okrężnym, popularnie nazywane rondami, wzbudzają w wielu kierowcach uczucie niepewności – kierujący obawiają się, czy poruszając się po nich, nie popełniają błędów. Takie skrzyżowania są ...
    Lexus UX 250h E-Four - kompaktowy SUV
    UX to nowy kompaktowy SUV Lexusa, oferowany m.in. z napędem hybrydowym z silnikiem 2,0 l o łącznej mocy 184 KM. Auto powstało na platformie GA-C. Wersja 4x4 z elektrycznym układem E-Four zużywa według pomiaru WLTP od 5,8 ...

  •