Alfa Romeo Stelvio - SUV-em klasy premium

Alfa Romeo Stelvio - SUV-em klasy premium

19 Kwi 2017, 11:34

Pierwszy SUV w przeszło 100-letniej historii włoskiej marki. W Stelvio przestronność i wymiary samochodu sportowo-użytkowego idealnie harmonizują z cechami charakterystycznymi dla marki. Linia nadwozia odzwierciedla bezkompromisowe dążenie Alfy Romeo do uzyskania pożądanego piękna i maksymalnej funkcjonalności. Jak żaden inny model Stelvio łączy w sobie możliwości, które właściwie powinny się wykluczać. Ponadto, pierwszy raz w historii SUV o tak dużym prześwicie, może poszczycić się tak wyraźnie sportową linią.
Image
Stelvio zawdzięcza swoją nazwę najwyższej przejezdnej przełęczy we włoskich Alpach i drodze krajowej, która przez nią przechodzi. Droga ta wije się na odcinku prawie 20 km i liczy ponad 75 ostrych zakrętów, stając się synonimem podróży i wolności. Aby przejechać nią w jak najlepszy sposób i w pełni cieszyć się wyjątkowymi i niepowtarzalnymi doznaniami, warto zasiąść właśnie za kierownicą samochodu, będącego w stanie zaoferować niezrównane połączenie przyjemności czerpanej z jazdy, włoskiego stylu i wszechstronności: nowej Alfy Romeo Stelvio.

Zgodnie z tradycją Alfy Romeo, nowy SUV wyróżnia się doskonałą dynamiką jazdy, jak przystało na prawdziwy sportowy samochód, dzięki zastosowaniu ultralekkich materiałów, jak włókno węglowe i aluminium, optymalnemu rozkładowi mas na obie osie, najbardziej bezpośredniemu układowi kierowniczemu i wyrafinowanemu układowi zawieszenia z ekskluzywną technologią AlfaLinkTM. Ponadto, w celu uzyskania lepszej przyczepności SUV Stelvio oferuje integralny napęd na cztery koła Alfa Romeo Q4, a dodatkowo, na zamówienie, może być wyposażony
w samoblokujący mechanizm różnicowy.

Alfa Romeo Stelvio prezentuje cały swój charakter nie tylko poprzez wyjątkowy styl i doskonałą dynamikę jazdy, ale również poprzez nowe silniki: 2.0 z turbodoładowaniem o mocach od 200 do 280 KM oraz 2.2 Diesel w przedziale mocy 180-210 KM. Jednostki te podkreślają sportową „duszę” SUV-a, który, zwłaszcza w ruchu pozamiejskim, dostarcza wyjątkowych przyjemności również doświadczonym kierowcom. Wszystkie silniki dostępne są wyłącznie z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem tylnym lub integralnym Q4.
Image
Alfa Romeo Stelvio wyróżnia się licznymi zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa, wśród których na uwagę zasługują m.in. innowacyjny układ hamulcowy Integrated Brake System (IBS) gwarantujący natychmiastową reakcję hamulca i rekordowo krótką drogę hamowania czy systemy bezpieczeństwa czynnego, jak: system ostrzegania o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd Forward Collision Warning (FCW), autonomiczny system awaryjnego hamowania (AEB) z czujnikiem ochrony pieszych czy ostrzeżenie przed niezamierzoną zmianą pasa Lane Departure Warning (LDW).

Wnętrze Stelvio wyróżnia ekskluzywna, włoska elegancja. Przestronna kabina z dwustrefową klimatyzacją i zaawansowanym systemem audio Alfa U-Connect zapewnia wygodę na trasie, a 525-litrowy bagażnik pomieści bagaże wszystkich podróżujących. Selektor Alfa DNA i podwyższona pozycja kierowcy dają wrażenie pełnej kontroli i panowania nad drogą, dostarczając sportowym wrażeń z jazdy.
Image
Gama oferuje trzy poziomy wyposażenia: Stelvio, Stelvio Super i Stelvio First Edition. Właściciel Stelvio w standardzie otrzymuje auto wyposażone m.in. w 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, system U-Connect z systemem audio z 8 głośnikami i wyświetlaczem 6,5” oraz systemy IBS, FCW i AEB z czujnikiem ochrony pieszych. Do wyposażenia wersji Stelvio należą także tylne czujniki parkowania, tempomat, elektrycznie otwierany bagażnik, czujniki zmierzchu i deszczu. Wersja Super obejmuje pełne wyposażenie Stelvio dodatkowo wzbogacone m.in. o fotele pokryte tkaniną w połączeniu ze skórą techniczną, dwukolorową deskę rozdzielczą i panele drzwi dostępne w trzech tonacjach, aluminiowe listwy progowe oraz światła bi-ksenonowe ze spryskiwaczami. Dla Stelvio Super dostępne są także liczne pakiety dodatkowe. W czasie premiery Klient może wybierać spośród 13 kolorów nadwozia i 13 wzorów aluminiowych obręczy kół (w rozmiarach od 17 do 20”).

źródło: FCA
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2298
Zdjęcia: 8333
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyścigowa Toyota GT86 po modyfikacjach w Polsce Wyścigowa Toyota GT86 po modyfikacjach w Polsce
    Toyota GT86, sportowe coupe z Japonii, jest świetną bazą do budowy wyczynowych aut na rajdy i wyścigi. Sportowe ramię Toyoty w Europie, Toyota Motorsport GmbH, opracowało na jej podstawie profesjonalne wersje wyścigowe i ...
    Samochody użytkowe Volkswagena z napędem na cztery koła Samochody użytkowe Volkswagena z napędem na cztery koła
    Marka Volkswagen Samochody Użytkowe od wielu lat oferuje wybrane modele z napędem na cztery koła 4MOTION, od tego roku w salonach dostępna jest pełna paleta produktów. Najdłuższej z napędem na cztery koła sprzedawany ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda