Rozrząd 1.9d - wymiana samego paska

17 Kwi 2019, 18:44

Witam , na rozrządzie mam zrobione 25tys km przez okres 5 lat , planuje wymienić z tego względu tylko sam pasek rozrzadu bez konieczności wymiany całego rozrządu , czy taka operacja ma sens i będzie wszystko ok ? Ile może kosztowac w warsztacie taka wymiana ? Auto to passat b3 1.9d 50kw silnik 1Y
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

18 Kwi 2019, 11:41

passat92 napisał(a):tylko sam pasek rozrzadu bez konieczności wymiany całego rozrządu , czy taka operacja ma sens i będzie wszystko ok ?
Nikt ci nie zagwarantuje że będzie ok tym bardziej mechanik który zgodzi się na taką wymianę nie da ci gwarancji.
Taka wymiana to trochę druciarstwo ;/
Wymiana będzie na pewno tańsza o pozostałe części rozrządu, a robocizna to myślę że o jakieś 30% taniej niż przy wymianie kompletnego rozrządu. Nie polecam takich zabiegów.

Może warto zajrzeć do niego i ocenić jak wygląda pasek i jeszcze na nim pojeździć np. rok lub dwa jak się okaże że jest całkiem niezły?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

18 Kwi 2019, 19:39

Pasek i reszta podzespołów wygląda ok ,tylko sam fakt że ma 5lat i dlatego chciałem go wymienić. Hmm bo w sumie co się może stać lub przestawić gdy będzie zmieniony tylko pasek? Jakim cudem przecież nic się chyba nie zmieni z napinaczem i reszta podzespołów? Czy po prostu się mylę?
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

19 Kwi 2019, 08:32

Przestawić sie nie przestawi ale wszelkie rolki są na łożyskach i się z czasem zacierają co może skutkować pęknięciem paska, pompa wody również ulega zużyciu lub zaczyna cieknąć.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16778
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Kwi 2019, 09:53

Rozumiem Panowie czyli jesli rozrzad ma teraz 25tys km to po zmianie paska moge na nim jeszcze przejechac 35tys zeby nie przekroczyc 60tys km? bo rozrzad w takim samochodzie wymienia sie po 60tys km?
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

19 Kwi 2019, 10:50

Nie ma określonych limitów, zalecana jest wymiana co 60-80 tys lub 3 lata.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16778
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Kwi 2019, 11:38

Ja wiem że to trochę druciarska robota sam pasek wymieniać,ale z drugiej strony to tylko 25tys ma ten rozrząd czyli teoretycznie jeszcze te 35tys mogę na nim zrobić po wymianę paska , myślę że zmienię tylko ten pasek i będzie wszystko ok przez 3/4 lata. A Ty Kao ryzykował byś? Zdaje sobie sprawę że najlepiej całość zmienić.
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

19 Kwi 2019, 12:04

passat92 napisał(a):Ja wiem że to trochę druciarska robota sam pasek wymieniać
Masz motor 1Y a powiedz mi co zawiera pełny zestaw rozrządu ? Ano pasek i jedna rolka napinająca . Nic tam więcej nie ma . Rolka w detalu to około 60 zł w hurtowni . Cały zestaw pasek rolka około 150 zł . Czy jest sens zastanawiać się dalej w tym temacie :?: Pompa wody tutaj jest napędzana z paska klinowego , nie z paska rozrządu. Nie ma musu jej wymieniać.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5002
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Kwi 2019, 12:30

Hmm kupiłem pasek Gates 65zl ,dzwoniłem do sklepu rolka napinacza Febi 45zl , czy to wystarczy do wymiany rozrządu? Wiem źle zrobiłem kupując wszystko osobno moja wina, ale chcę Was Panowie dopytać czy pasek i rolka napinacza to wszystko co wystarczy do wymiany? Nie wiem czy napinacz będzie zawierał nowe śruby ,ale jeśli nie będzie zawierał to można bez zastanowienia zastosować stare śruby? I czy będzie dużo więcej pracy z wymianą dodatkowo napinacza niż np samego paska?
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

19 Kwi 2019, 12:55

passat92 napisał(a): I czy będzie dużo więcej pracy z wymianą dodatkowo napinacza niż np samego paska?
Tyle samo pracy . Napinacz trzeba odkręcić bez względu czy sam pasek czy komplet. Już byś dał spokój z tym oszczędzaniem . Taniej nie będzie i tyle w temacie.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5002
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Kwi 2019, 13:36

Ok rozumiem czyli dokupie napinacz i tyle. To będzie już kompletny rozrząd. Sorry nie wiedziałem że składa się on z napinacza jednego i paska
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

19 Kwi 2019, 19:12

PS : Ostatnie pytanko Panowie , Czy pasek rozrządu GATES i rolka napinacz FEBI będzie dobrym wyborem ? Hmm z rolką niestety nie mam śruby i podkładki (do napinacza) czy zasosowanie śruby i nakrętki ze starego napinacza będzie ok i nie ma to znaczenia ?
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

19 Kwi 2019, 20:07

passat92 napisał(a):zy pasek rozrządu GATES i rolka napinacz FEBI będzie dobrym wyborem ?
będzie ok
passat92 napisał(a): czy zasosowanie śruby i nakrętki ze starego napinacza będzie ok i nie ma to znaczenia ?
możesz zastosować starą śrubę gdyż nie ma tam użytej dużej siły dokręcenia
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16778
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Kwi 2019, 22:54

Ok dziękuję , pójdzie pasek Gates i napinacz ina , koszt 120zl łącznie , myślę że wybór ok , i na kolejne 5 lat spokoju
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992