Rozrząd

26 Sty 2009, 00:33

Witam serdecznie wszystkich użytkowników.
Mam taką zagwostkę. Jake są wady i zalety silników z jedym wałem rozrządu z układem popychaczowem (OHV), i silników z wałem rozrządu znajdującym się nad głowicą (OHC). Jeśli to pierwsze rozwiązanie jest przestarzałe to dla czego na przykład w silnikach chryslerowskich LA Magnum tak długo stosowano to rozwiązanie. Na przykład silniki V8 5.2 i 5.9 w Jeepach i Dodgeach produkowane do 2002 roku. Po dziś dzień silniki te cięszą sie dużą popularnością są niezawodne i podatne na modernizacje a jednak technologicznie niby przestarzałe...
muscletruck
 

26 Sty 2009, 20:13

Też chętnie usłyszę coś na ten temat, bo także się nad tym zastanawiałem
Jest ryzyko, jest zabawa...
Smakoszek
Aktywny
 
Posty: 480
Miejscowość: WPN

26 Sty 2009, 20:30

Trochę poczytałem i podstawowy problem jest taki, że układ popychaczowy jest mniej precyzyjny w otwieraniu zaworów a szczególnie pogłębia się to zjawisko wraz ze wzrostem obrotów.
muscletruck
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Muzeum SKODY w Czechach obok fabryki w Mladá Boleslav
    SKODA zaprezentowała nową koncepcję swojego muzeum, które powstanie tuż obok głównej fabryki producenta w Mladá Boleslav w Czechach. Zmiany mają na celu przybliżenie zwiedzającym historii marki od początków ...