Rozrząd

Rozrząd

25 Sty 2009, 23:33

Witam serdecznie wszystkich użytkowników.
Mam taką zagwostkę. Jake są wady i zalety silników z jedym wałem rozrządu z układem popychaczowem (OHV), i silników z wałem rozrządu znajdującym się nad głowicą (OHC). Jeśli to pierwsze rozwiązanie jest przestarzałe to dla czego na przykład w silnikach chryslerowskich LA Magnum tak długo stosowano to rozwiązanie. Na przykład silniki V8 5.2 i 5.9 w Jeepach i Dodgeach produkowane do 2002 roku. Po dziś dzień silniki te cięszą sie dużą popularnością są niezawodne i podatne na modernizacje a jednak technologicznie niby przestarzałe...
muscletruck
 

Re: Rozrząd

26 Sty 2009, 19:13

Też chętnie usłyszę coś na ten temat, bo także się nad tym zastanawiałem
Jest ryzyko, jest zabawa...
Smakoszek
Aktywny
 
Posty: 480
Rejestracja: 19 Lut 2008, 12:35
Miejscowość: WPN

Re: Rozrząd

26 Sty 2009, 19:30

Trochę poczytałem i podstawowy problem jest taki, że układ popychaczowy jest mniej precyzyjny w otwieraniu zaworów a szczególnie pogłębia się to zjawisko wraz ze wzrostem obrotów.
muscletruck
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Napędy w pojazdach budowlanych Napędy w pojazdach budowlanych
    Warunki panujące na budowach to spore wyzwanie zarówno dla ludzi, jak i sprzętu. W eksploatowanych tam pojazdach szczególnie trudne zadanie mają układy napędowe. Muszą być odporne na wiele niekorzystnych czynników, ...
    Co oznacza dla kierowcy znak STOP? Co oznacza dla kierowcy znak STOP?
    Znak STOP oznacza zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez wcześniejszego zatrzymania się. Zwykle jest umieszczony tam, gdzie wyjazd z danej drogi jest szczególnie niebezpieczny. Według badań tylko 50% kierowców całkowicie ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Monster Truck Rock Star, 11
      S2020005
      Subaru Impreza STI