Samochód do 3tys - na gaz?

02 Mar 2012, 00:04

Ja posiadam Skode Felicie 1.3 MPi wersja LX, gaz sekwencyjny. Używam tego auta od 2007 roku, więc mogę co nieco powiedzieć (napisać).
1. Blacha-dyskusyjna sprawa. Klapy rdziewiały bo to byłą wada fabryczna. Ja po prostu wymieniłem na nową i zakonserwowałem (tzn. lakiernik). Tak samo nadkola. Po 11 latach wymienione.
2. Gaz - nie ma spadków mocy jeśli to jest sekwencja. Co do zrywności to powiem tak : na mieście nie jest źle, na trasie kiepsko. Ale spokojnie stare Corsy, Golfy, Cinquecenta, Seicenta się łyka :)
3. Przestrzeń - auto wbrew pozorom jest dość duże w środku.
4. Zawieszenie - głośne, trochę buja na zakrętach, ale dość wytrzymałe na nasze drogi
5. Wyposażenie - niestety tutaj kiepsko. Tzn. lepiej niż w Seicento czy nawet Pandzie... Przynajmniej jest wykładzina w bagażniku, obrotomierz i wskaźnik temp. cieczy chłodzącej i gniazdo zapalniczki. Ja mam fabrycznie przyciemniane , atermiczne szyby ale niestety wspomagania brak (ale masz gratis siłownie :) ) Brak wspomagania może doskwierać osobom o słabej sile po proste :)
6. Spalanie gazu : w granicach 7-10 litrów :) Jeśli będziesz jechać 80-100 km/h w trasie to spala ok 7-8 litrów gazu (mowa o instalacji sekwencyjnej)
Jest jeszcze wersja 1.6 Mpi (silnik VW) i 1.9 D.
Silnik 1.6 jest mocniejszy, zrywniejszy, często lepiej wyposażony ale wbrew pozorom bardziej awaryjny niż 1.3 (kto walczył z przepustnicą w 1.6 to wie o co chodzi).
7. Na plus są bardzo dobre światła (aby zastosować przyzwoite żarówki) i wydajne ogrzewanie. Zdarzają się wersje z klimatyzacją.
8. Komfort jazdy - wadą auta jest hałas (niestety). Tzn. tak do 100 km/h jest ok, niestety powyżej hałas zaczyna wzrastać. Zaleta to wygodne fotele (są wersje z podgrzewanymi fotelami, ale w PL to rzadkość), czytelne duże wskaźniki i w miarę ergonomicznie rozmieszczone przyciski. Plastiki trochę trzeszczą, ale nie ma aż takiej tragedii. Na plus duże lusterka.
Ogólnie jeśli Felka ma mały przebieg i zdrową blachę to polecam. Po kupnie samemu można zrobić konserwacje (ja tak zrobiłem) wtryskując Valvoline Tectyl wewnątrz blach, drzwi, nadkola, progi itp. :)

Moja jest z 1999 rocznika i oprócz wymienionej klapy, i nadkoli to buda zdrowa :-)
Co do awaryjności to tak : termostat (warto kupić droższy zamiennik), synchronizator 2-biegu, czyszczenie przepustnicy + adaptacja, luz na drążku od zmiany biegów.

Generalnie jeśli trafi Ci się zadbany, uczciwy egzemplarz, to śmiało możesz kupić. Dla świętego spokoju zainwestuj po kupnie w konserwację blach, ale generalnie auto trwałe i wytrzymałe. Zdarzają się Felicie od dziadków z niedużym przebiegiem, ale bez gazu. W sumie zawsze można dostawić. Tylko wstaw 4 generacji gaz (sekwencje). Mniej spala gazu, nie niszczy tak silnika i nie ma spadków mocy. Teraz już ten typ instalacji potaniał.
LOSMARCELOS
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: 127.0.0.1

02 Mar 2012, 16:49

@LOSMARCELOS wielkie dzięki za obszerną wypowiedź na temat felki, a takie założenie gazu ile może kosztować?
Combo
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 01 02 2012

02 Mar 2012, 16:57

Najtańsza instalacja 1300-1400zł,sekwencja troche ponad 2000zł.
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

03 Mar 2012, 01:26

Sekwencja to koszt ok. 2 tyś zł (w przypadku Felicii)
LOSMARCELOS
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: 127.0.0.1

17 Wrz 2012, 15:36

Tak jak sobie życzyłeś - 3 tysiące, 96 rok.
[link do kupujeauto.pl wygasł]
Co Ty na to? ;-)
kierowiec
Początkujący
 
Posty: 116
Miejscowość: czewa
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW i8 hybrid - 4,4 sek., 326 KM
    To czteromiejscowe coupe zwraca na siebie uwagę unikalnym stylem, który - pomimo iż prototyp pokazano w 2009 roku – ani trochę się nie zestarzał. Niezmiennie przyciąga spojrzenia odważnie nakreślonymi, fantazyjnymi, ...
    Chevrolet Corvette C1
    Zupełnie inne oblicze ma natomiast Corvette C1. Pierwsza generacja legendarnego sportowego Chevroleta była dostępna wyłącznie ze zdejmowanym dachem. Miała być odpowiedzią na brytyjskie i włoskie kabriolety importowane po ...