Samochód na trasy (do ok. 60 tys. zł)

29 Lip 2022, 09:25

Cześć wszystkim,
w najbliższym czasie będę chciał zmienić swoją wysłużoną 407 na coś nowszego.
Szukam ekonomicznego samochodu głównie na trasy (70-80% to wyjazdy pozamiejskie, rocznie robię około 25-30 tys. km). Budżet to 60 tys. zł (mogę troszkę naciągnąć jeśli warto). Na miejscu w środku mi tak bardzo nie zależy (podróżujemy głównie we dwójkę i w 407 miejsca było wystarczająco).
Co do silnika to najpewniej diesel. Czy są w ogóle nowsze samochody z silnikami, które dobrze znoszą LPG? (pytam z przyzwyczajenia, gdyż w 407 mam założony i jest to też fajna opcja).
Naturalnym wyborem wydaje się Peugeot 508. Podoba mi się, a w tym budżecie może już udałoby się kupić coś poliftowego. Czy bać się w nim automatycznej skrzyni biegów? Czy 1.6 HDI będzie równie dobrym wyborem jak 2.0?
Z innych podoba mi się też Mondeo oraz Insignia, ale nie wiem jak tam wygląda sytuacja z silnikami? Które są polecane? Macie może jeszcze jakieś inne propozycje? Z góry dzięki :)
juver
Nowicjusz
 
Posty: 12

29 Lip 2022, 15:35

Na miejscu w środku mi tak bardzo nie zależy (podróżujemy głównie we dwójkę i w 407 miejsca było wystarczająco).


Więc bez sensu ładować się w 508/mondeo/insignię, które ilością miejsca zadowolą rodzinę 2+2. 407 jest ciasny i ma mały bagażnik w stosunku do wymiarów, jeśli miejsca i tak wam wystarcza to nie ma sensu pakować się w coś większego. Poszukaj sobie jakiegoś kompakta pokroju 308/focusa/astry. Kupisz młodszy/wydasz mniej, spalisz mniej, taniej będziesz naprawiał.

Czy 1.6 HDI będzie równie dobrym wyborem jak 2.0?


Technicznie jest ok, kwestia dopasowania silnika do wielkości budy.

Kod: Zaznacz wszystko
[Aby wyświetlić zawartość tego pola musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Jeśli chcesz mieć względny spokój jeśli chodzi o tematy serwisowe to kierowałbym się w kierunku kia/hyundai
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1637
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Sie 2022, 07:41

Dzięki za odpowiedź. 508 po prostu wydała mi się naturalnym następcą 407, który jednak w trasie jest jak dla mnie bardzo dobrze się sprawdzał - wygodnie siedzenia, miękko pod opieranym kolanem itp. W dodatku 508 jest chyba jednym z najekonomiczniejszych samochodów w swojej kategorii.
Kompakty odrzuciłem, gdyż właśnie trochę się obawiałem tego jak sprawdzą się w trasie, a poza tym chyba jednak mało który ma bagażnik niemniejszy niż te 400L (nie biorę pod uwagę kombi - po prostu w większości mi się nie podobają).
308 niestety odpada z uwagi na wnętrze. Czy w tego [link do Otomoto wygasł] to są te same 1.4T co w poprzednich generacjach, które dobrze znoszą LPG? Jeśli tak to wygląda dosyć sensownie. Focusa też rozważę. Natomiast dzięki za propozycje, będę musiał po prostu sprawdzić jak się w nich siedzi :)
juver
Nowicjusz
 
Posty: 12

01 Sie 2022, 22:30

juver napisał(a):Czy w tego typu Astrach to są te same 1.4T co w poprzednich generacjach, które dobrze znoszą LPG?
nie, to jest silnik na bezpośrednim wtrysku, który z początku produkcji miał jakąś sporą wadę (bodaj z tulejami cylindrycznymi, czy też tłokami). Jeśli dobrze pamiętam, była na to akcja serwisowa.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13939
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

02 Sie 2022, 06:38

Kompakty odrzuciłem, gdyż właśnie trochę się obawiałem tego jak sprawdzą się w trasie


Każdy o wiele lepiej od starego 407

Litrażem bagażnika też się zbytnio nie przejmuj bo w HB jest on o niebo bardziej praktyczny niż w sedanie.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1637
Przebieg/rok: >50tys. km

03 Sie 2022, 10:31

W takim wypadku będę się rozglądał za Focusem, ewentualnie może 308 przekona mnie na żywo.

Czy w zakładanym budżecie (60-70 tys.) jest sens rozglądać się za Focusem (ewentualnie Megane też mi się rzuciło w oczy), ale IV generacji?
Dodatkowo, czy ktoś jest w stanie powiedzieć, które wersje silnikowe diesla we wspomnianych kompaktach będą najlepsze, a których stanowczo unikać?
juver
Nowicjusz
 
Posty: 12
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto szukać taniego ubezpieczenia OC?
    Galopujące stopy procentowe, a wraz z nimi drastycznie rosnące koszty życia sprawiają, że szukamy oszczędności na wielu polach. Czy ubezpieczenie samochodu powinno być jednym z nich, czy niekoniecznie? Sprawdźmy! Czy tanie ...
    Obiekty pozwalające na wyczynową jazdę samochodem
    Mieszkańcy Warszawy i okolic, którzy odkryli w sobie zacięcie do motorsportu nie powinni martwić się dostępnością obiektów pozwalających na wyczynową jazdę. Takie miejsca znajdziemy zarówno w samym mieście, ...

04 Sie 2022, 13:32

A może Skoda Scala 1.6tdi? Miałem na tydzień jako auto zastępcze i bardzo jestem pozytywnie zaskoczony. Fajne wyciszenie, fajnie tłumi nierówności, niezłe audio, jakość w środku niezła jak na skodę i cene auta. Duży bagażnik i ogólnie miejsca w środku dużo jak na kompakta w hatchbacku.
Spalanie przy delikatnej jeździe nie przekraczało mi 6l w cyklu mieszanym, a trasa Kato - Kielce średnie spalanie z komputera 4,1l z 3 osobami w środku i bagażem (jadąc w miarę przepisowo ale bez dziadowania i wyprzedzając tiry).
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 261
Auto: Dacia Duster II FL
Silnik: 1.0 tce 100km + lpg
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna