Samochód osobowy 11-13 tysięcy

23 Paź 2010, 19:45

Witam
Rozpocząłem nowy temat ponieważ przeglądając kolejne strony tego działu nie znalazłem odpowiedniego tematu, a mam trochę wątpliwości w wyborze samochodu. Z góry zaznaczam, że jestem laikiem jeśli chodzi o motoryzację.

Samochód ma być osobowy, raczej rodzinny, 5-cio drzwiowy, może być sedan jak i hatchback, we wspomnianym przedziale 11-13tysięcy złotych, bez opłat rejestracyjnych. Może być benzyna jak i diesel, ręczna skrzynia biegów, mile widziana klimatyzacja. Ponad to niestety to auto ma to być nabytek wiele lat, dlatego priorytetem jest solidność, mała awaryjność i nie drogie części, nie powinien być bardzo drogi w utrzymaniu.

Moje pytania brzmią:
1. Które z poniższych modeli warto najbardziej rozważyć w kupnie samochodu w tym przedziale cenowym i dlaczego? (lub co ominąłem a warto się nad tym zastanowić)
2. Na co zwracać uwagę przy kupnie samochodu w tym przedziale cenowym?

Rozważam: (W odpowiednich rocznikach)
-VW Passat/Golf IV
-Audi A4
-Opel Vectra/Astra
-Skoda Octavia

Jeżeli nie podałem jakiś ważnych kryteriów to proszę pytać, mam nadzieję, że osoby będące w temacie pomogą mi zawężyć obszar poszukiwań do 1-3 modeli. Bardzo proszę o krótką argumentację polecanych samochodów.
klimas7
Nowicjusz

Miejscowość: Polska

23 Paź 2010, 20:36

Dwa pierwsze punkty bym odrzucił z marszu :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

23 Paź 2010, 21:31

A mógłbyś napisać dlaczego? Z tego co miałem okazję zaobserwować VW ma tanie części, raczej się nie psuje, Audi to też porządna marka, dlaczego nie mam ich brać pod uwagę?
klimas7
Nowicjusz

23 Paź 2010, 21:34

Też sie zastanawiam, dlaczego kolega odradził Ci Audi i volksvagena. Może dlatego, że po prostu ciężko znaleźc dobry egzemplarz. Opel vectra będzie dobrym wyborem :smile:
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

23 Paź 2010, 23:22

Odradził, bo do 13000 baaaardzo ciężko będzie znaleźć coś w dobrym stanie.
siebek25
Początkujący
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kielce

24 Paź 2010, 08:28

pinio,siebek ,tak, właśnie dlatego.Chcąc kupić autko w tych pieniążkach,sensowne,trzeba celować w mniej prestiżową Firmę,która serwuje tak samo smaczne danie,tylko ,że przed podaniem na stół raczej nie upadło z tacy na podłogę i jest zdecydowanie świeższe.Klimas,VW,AUDI wiadomo,ale nie biciucha ciężko trafić a poza tym auta będą zdecydowanie starsze a droższe,czy lepsze?!To zależy w jaki silnik w Oplu wycelujesz oraz rocznik auta.Naturalnie ,jeśli uprzesz się na VW-na czy AUDI ,to cóż.Mogę ci podać wszystko na tacy,będzie ci łatwiej wybrać i przekonać się,że Opel czy Skoda to dobry wybór,chociaż SKODY też się cenią :!: Gdyby, nie te wysokie ceny,ogromne przebiegi i nie powypadkowe przeszłości,to oczywiście nie było by dylematów,VW-gen,AUDI.Tylko,że wtedy te auta straciłyby ze swego prestiżu,cena w głównej mierze, czyni auto bardziej prestiżowym bądź mniej.Droższe, nie zawsze jednak znaczy ,lepsze.
PhantomASA1
Forumowicz VIP

• Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Jak skalibrować alkomat?
    Alkomat to urządzenie, które może pomóc podjąć odpowiedzialną decyzję, zanim wsiądziesz za kierownicę. Jednak aby jego wskazania były wiarygodne, konieczna jest regularna kalibracja. Ten proces jest niezbędny, ...
    Lexus HS 250h
    Samochodem, który trafił do regularnej sprzedaży, był natomiast Lexus HS. Auto sprzedawano w Japonii i Stanach Zjednoczonych, ale oficjalnie nigdy nie trafiło do Europy, dlatego w Polsce praktycznie go nie znamy. Model ...

24 Paź 2010, 10:35

Dzięki, o taką odpowiedź mi chodziło. Dzięki waszym postom i siedzeniu na różnych giełdach ograniczyłem trochę obszar poszukiwań. Obecnie rozważam.

1. Opel Vectra (B), ale musi być w dobrym stanie
2. Skoda Octavia, ale chyba ciężko dostać w tym przedziale cenowym, nie?
3. VW Passat (B4)

Wiem, że VW miałem sobie darować, ale to właśnie Passatów w tym przedziale cenowym jest najwięcej dostępnych, może będzie okazja coś dobrego dostać?

Na co jeszcze mógłbym zwrócić uwagę jeśli szukam najlepiej 5-cio drzwiowego sedana, za 11-13k zł, który miałby być solidny i starczyć na lata? Nie ważne czy diesel czy benzyna. Ominąłem jakieś ważne modele?
klimas7
Nowicjusz

24 Paź 2010, 10:44

klimas7 napisał(a):Wiem, że VW miałem sobie darować, ale to właśnie Passatów w tym przedziale cenowym jest najwięcej dostępnych, może będzie okazja coś dobrego dostać?

Na co jeszcze mógłbym zwrócić uwagę jeśli szukam najlepiej 5-cio drzwiowego sedana, za 11-13k zł, który miałby być solidny i starczyć na lata? Nie ważne czy diesel czy benzyna. Ominąłem jakieś ważne modele?

Tak, możesz trafić okazję, jakich nie brakuje u nas po komisach itd. Okazję odwiniętą ze słupa, lub wyciągniętą spod jakiejś ciężarówki, zespawanych z kilku innych, wyszpachlowanych, wylakierowancyh od nowa i wystawionych jako bezwypadkowe.
za 13 klocków możesz szukać A4 z początkowych lat produkcji ale jaki jest sens? I tak będzie mieć wycofany licznik i nie oferuje nic nadzwyczajnego, dodatkowo będzie już starsza i bardziej wyeksploatowana.

Od siebie polecam Ci Leganzę 2.0 133 KM. Za 12 tyś znajdziesz coś z lat 2000/01 przykładowo:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Lub Peugeot 406.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Typ: Van
Rok produkcji: 1997

24 Paź 2010, 10:59

Nie miałbym żadnych oporów, by dosiąść wygodną i przyjazną kieszeni Leganzę,to bardzo dobra propozycja,zapominamy o tych samochodach,sekwencyjny gaz :grin: .Takie auta mają sens :!: Do tego jeszcze wielkie prawdopodobieństwo,że nie współżyło na drodze nawet chwilowo, z innym autem :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP

24 Paź 2010, 11:22

PhantomASA1 - te Twoje teorie są śmieszne. Tylko niemieckie auta ulegają kolizjom? Nie bądźmy śmieszni. Wiadomo, że jak auto starsze i ma większy przebieg to i większa szansa, że coś się złego działo, ale nie oszukujmy się, od tego są tzw. fachowe oględziny pojazdu, a w aucie za 11 - 13 tys to podstawa dobrego zakupu, bo czy to będzie 10 letnie Daewoo, czy 15 letnie Audi, to oba samochody są stare i mogą mieć coś za sobą.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika

Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

24 Paź 2010, 12:40

Jigsaw,muszę cię bracie podszkolić,nie wszystkie auta opłaca się klecić,to pierwsza sprawa,druga, powypadkowy złom, opłaca się tylko zwozić, jeśli jest na nim znaczek AUDI bądź VW-gena,dlatego tyle dziadostwa na naszych drogach,nie czujesz tego smrodu przyperfumowanego?!Ja czuję,np.Takie DAEWOO jeśli rozwalisz, to jest już kaplica,takie AUDI możesz przykasować po tylni zderzak sklecić,zdrutować,powiązać sznurkiem,ewentualnie pospawać i tak znajdzie się kupiec,rozumiesz o co chodzi?! :wink: Dla mnie auto,które brało udział w poważnym wypadku ,jest tyle samo warte jak kupa złomu,czyli ok.70 groszy za kilogram :!: Większość tych aut jest dla mnie tyle warta,nie wspomnę już o ich przebiegach,to jeszcze bardziej dołuje to szrociwo.Porządnego AUDI i VW-gena się nie sprzedaje a takie DAEWOO łatwo kupić a ciężko sprzedać,dlaczego?!To już przecież wiemy :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP

24 Paź 2010, 14:18

jiGsaw napisał(a):bo czy to będzie 10 letnie Daewoo, czy 15 letnie Audi, to oba samochody są stare i mogą mieć coś za sobą.

Jasne, dzieli je ok 100 tyś km realnego przebiegu. Przecież to niewiele :lol:
Tyle, że 10 letnie Daewoo dużo łatwiej jest znaleźć w dobrym stanie, ma znacznie lepsze wyposażenie niż niejedno 15 letnie Audi o VW nie wspominając, no i często można trafić z polskiego salonu a nawet od pierwszego właściciela. No a o powypadkowych modelach nawet nie wspomnę, rozbije ktoś takie Daewoo to już naprawa się nie bardzo opłaca bo kto to kupi. A rozbite Audi się pospawa z kilku innych, wyszpachluje, nowy lakier i jest dalej bezwypadkowa igiełka bo polak na Audi poleci nie ważne że po konkretnym dzwonie, na Daewoo już nie tak szybko. Dla jednego liczy się znaczek na masce a dla innego stan. O kosztach serwisu Audi a Daewoo nie wspominam nawet.
Chodzi tutaj przede wszystkim o to, że łatwiej znaleźć zadbane i bezwypadkowe 10 letnie Daewoo niż 15 letnie Audi czy VW.

Dziwi mnie że jeszcze boskie E36 się w temacie nie pojawiło :lol:
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Typ: Van
Rok produkcji: 1997

24 Paź 2010, 17:11

JiGsaW,naturalnie z tym szkoleniem nie pisałem serio :!: :wink: Każdy z nas się uczy non stop.Ja myślę dokładnie tak samo jak Stasiowski 121,nie potrafiłbym za Chiny przedstawić lepszego samochodu od Leganzy,w tym konkretnym przypadku.Te silniki łykają gaz tak jak my piwo i nie mają zgagi,to jeszcze solidne silniki.Koszty utrzymania?! :grin: Tutaj gęba musi się uśmiechać,nie wiem tylko jak w tym modelu sprawuje się układ kierowniczy ,wiem natomiast,że w Nubirze nie było z tym najlepiej(wyrabiający się element w kolumnie kierowniczej),zawieszenie?!Wystarczy spojrzeć na koszty,by chcieć je wymieniać nawet raz do roku, ale nie jest z tym tak źle.By docenić walory tego auta trzeba go pokosztować.Naturalnie ciężko jest ją sprzedać,nawet jakby się pokryło grubą warstwą złota :mrgreen: to duży błąd ze strony ewentualnych nabywców,którzy wolą się pakować w niepewny znaczek,droższy i dużo starszy do tego raczej powypadkowy.Czym to pachnie?!Pokazuje dopiero czas,problemy z utrzymaniem kierunku jazdy,puszczaniem spawów czy w końcu tragiczne dla ucha----Proszę pana ,ma pan przestawione nadwozie,ja panu geometrii nie jestem w stanie ustawić :evil: ------
PhantomASA1
Forumowicz VIP