Samochód osobowy do 10 tys zł

01 Mar 2020, 20:57

Cześć. Rozglądam się za autem do max 10 tys zł. Preferencje:
- sedan/liftback/coupe, ewentualnie hatchback
- moc 110 - 150 km
- benzyna z możliwością montażu gazu
- rozsądne spalanie
- niska awaryjność

Modele, które wstępnie wziąłem pod uwagę:
- Honda Accord VI, silnik 1.8.
- Mazda 6 I - nie wiem czy lepszy silnik 1.8 czy 2.0.
- Volvo S40 I - tutaj też nie wiem jaki silnik byłby optymalny.

Czy któregoś z nich bylibyście skłonni polecić? Czy auta w tym wieku mogą jeszcze nosić miano "mało awaryjnych" ? Czy do 10 tys zł dorwę godny uwagi egzemplarz? Jestem otwarty także na inne propozycje. Mile widziane odnośniki do konkretnych ogłoszeń.
Ostatnio edytowany przez pazday, 01 Mar 2020, 21:05, edytowano w sumie 1 raz
pazday
Początkujący
 
Posty: 96

01 Mar 2020, 21:02

pazday napisał(a):- Honda Accord VI, silnik 1.8.


Spoko, uwaga na rdzę. Wolałbym 2.0 bo te silniki moc rozwijają wysoko i 1.8 na dole jest po prostu słabe.

pazday napisał(a): Mazda 6 I - nie wiem czy lepszy silnik 1.8 czy 2.0.


1.8 jest za słaby. Generalnie korozja, korozja, korozja

pazday napisał(a): Volvo S40 I - tutaj też nie wiem jaki silnik byłby optymalny.


Polecić można każdy oprócz 1.8gdi. A to jaki wybierzesz poza nim to już temat Twoich potrzeb względem dynamiki. No i tak samo - korozja, szczególnie progów

Zerknij sobie jeszcze na mondeo mk3 1.8/2.0 nooo ale znowu korozja.
Zresztą dwudziestoletnie auta mogą rdzewieć.

pazday napisał(a):ch bylibyście skłonni polecić? Czy auta w tym wieku mogą jeszcze nosić miano "mało awaryjnych" ?


Przede wszystkim stan, przebieg i kultura serwisowa poprzednich właścicieli
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 5387
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Mar 2020, 21:09

Invi napisał(a):Wolałbym 2.0 bo te silniki moc rozwijają wysoko i 1.8 na dole jest po prostu słabe.

A jak ze spalaniem w stosunku do 1.8?

Który z tych trzech modeli poleciłbyś jako najmniej awaryjny?
Jak silniki w tych modelach znoszą instalację LPG ?
pazday
Początkujący
 
Posty: 96

01 Mar 2020, 21:20

Wybierasz wśród trzech zgniluchów, trwałych mechanicznie. Najlepiej wybrać ten model, który trafi się akurat w najlepszym stanie
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12961
Zdjęcia: 12
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

01 Mar 2020, 21:37

Jestem też otwarty na wasze propozycje.
O Hondzie Accord VI czytałem dobre opinie, szczególnie jeśli chodzi o trwałość. Chyba lepiej, żeby jadła go rdza niż, żebym musiał go co chwilę naprawiać. No chyba, że w tej cenie idzie znaleźć coś równie mało awaryjnego a jednocześnie nielubiącego rdzy.
Volvo S40 zaproponowałem ze względu na wygląd i lekki sentyment do marki. Po prostu lubię volviaki. Tata ma XC90 I z silnikiem D5 - super silnik. Nie wiem jak z benzyniakami.
Mazda 6 podoba mi się trochę mniej niż te dwa wyżej, ale wciąż sprawia wrażenie fajnego i ciekawego autka.

Invi napisał(a):Zerknij sobie jeszcze na mondeo mk3 1.8/2.0 nooo ale znowu korozja.

Mondeo jest trochę za nudny w środku :P
pazday
Początkujący
 
Posty: 96

01 Mar 2020, 21:48

pazday napisał(a):A jak ze spalaniem w stosunku do 1.8?


[link do autocentrum.pl wygasł]

pazday napisał(a):Który z tych trzech modeli poleciłbyś jako najmniej awaryjny?
Jak silniki w tych modelach znoszą instalację LPG ?


LPG do każdego założysz bez większych problemów.
Miałem kiedyś s40 1.8/115 przed fl, teraz oprócz firmowego auta, z którego w większości korzystam mam v40 1.9/115 po lifcie. Ogólnie to uważam, że marka volvo jako całość ma świetny stosunek ceny do tego co auto oferuje więc właśnie to polecam. W S/V40 największym problemem poza korozją wynikającą w pewnym stopniu z wieku auta (btw krajowe rdzewieją o wiele bardziej niż sprowadzone) największą bolączką był zawias przed liftem. Po liftingu (a innego raczej w tej kasie nie kupisz) temat poprawiono i już nie trzeba co chwilę wymieniać łączników stabilizatorów :mrgreen:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 5387
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator momentu obrotowego
    Jednostką stosowaną w samochodach do określenia momentu obrotowego jest Nm (niutonometr). Moment obrotowy zaś jest podstawowym parametrem, który charakteryzuje osiągi silnika spalinowego.
    Nowoczesny i pełen charakteru - Citroen SpaceTourer
    Nowoczesny i pełen charakteru – taki jest nowy CITROËN SpaceTourer. Z nadwoziem dostępnym w trzech wariantach i różnymi konfiguracjami wnętrza doskonale wpisuje się w nowoczesny styl życia – dla rodziny, ...

  • 07 Mar 2020, 19:07

    Zastanawiam się jeszcze nad Mercedesem C W203 1.8 kompresor . Co o nim myślicie? Tutaj jednak musiałbym nagiąć budżet do 15 tys. Jak wypada w porównaniu z Accordem i Volvo?
    pazday
    Początkujący
     
    Posty: 96

    07 Mar 2020, 19:22

    Rdzewieje
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5387
    Przebieg/rok: >50tys. km

    07 Mar 2020, 21:44

    Rdzewieje to wszystko z tego co widzę :D A poza tym? Sensowne auto? Jak z awaryjnoscia ?
    pazday
    Początkujący
     
    Posty: 96

    07 Mar 2020, 21:50

    Tutaj masz porównanych parę ciekawych aut:

    bmw-320i-e46-lexus-is-200-mercedes-c200-w203-vt95523.htm?hilit=Mercedes%20w203#p610815

    Co do awaryjności to patrzyłbym raczej na koszta niż "a może się nie popsuje" co nie zmienia faktu, że mercedesy nie są za bardzo awaryjne.
    samochod-rodzinny-za-max-35-tys-miasto-trasa-80-20-vt119171-45.htm#p780017

    Pisanie, by sprawdzić coś samemu zamiast oglądać filmiki i podanie przykładu - warn.

    Post niżej, wycieczka osobista i offtopic - nic.
    Marcel2727
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 430
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
    Silnik: SzybszyOdTwojego
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2020

    07 Mar 2020, 22:23

    pazday napisał(a):Rdzewieje to wszystko z tego co widzę A poza tym? Sensowne auto? Jak z awaryjnoscia ?


    Jak się zepsuje to naprawisz a kiedy rdzewieje to robić porządnie średnio się opłaca.
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5387
    Przebieg/rok: >50tys. km

    08 Mar 2020, 00:12

    Marcel2727 napisał(a):Co do awaryjności to patrzyłbym raczej na koszta niż "a może się nie popsuje"

    To pod tym względem z trójki: BMW, Lexus, Mercedes, wg tej tabelki najlepiej wypada... Lexus? Najtaniej wychodzi u niego naprawa typowych usterek.
    pazday
    Początkujący
     
    Posty: 96

    08 Mar 2020, 10:30

    Jakbyś dorwał IS 200 to poszukałbym osobiście automatu, fakt że to będzie muł, ale mało który automat wytrzyma Ci 1kk km :ok:

    Problem jest jeszcze taki, że Lexusów już nie ma prawie w ogóle na rynku.

    Jak chcesz nagiąć ten budżet to Astra H, a potem już tylko montujesz LPG. Nie ma co wybrzydzać, a auto jak auto.
    samochod-rodzinny-za-max-35-tys-miasto-trasa-80-20-vt119171-45.htm#p780017

    Pisanie, by sprawdzić coś samemu zamiast oglądać filmiki i podanie przykładu - warn.

    Post niżej, wycieczka osobista i offtopic - nic.
    Marcel2727
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 430
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
    Silnik: SzybszyOdTwojego
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2020

    08 Mar 2020, 13:47

    Interesuje mnie tylko manual.

    A Accord jakby wypadł w tej tabelce na tle BMW, Lexusa i Merca? :D
    pazday
    Początkujący
     
    Posty: 96

    08 Mar 2020, 13:57

    pazday napisał(a):Rdzewieje to wszystko z tego co widzę :D A poza tym? Sensowne auto? Jak z awaryjnoscia ?


    dzisiaj to już jakby się uparł to i audi 10 letnie też rdzewieje tu i ówdzie ...a trzeba za niego dać 3x10 000 4x10 000zł

    Generalnie rzecz biorąc wszystko kiedyś zardzewieje :lol:
    andrewb25
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1403
    Miejscowość: małopolskie
     
    • Warto przeczytać