Samurai 1,3 i

07 Mar 2010, 18:35


mój problem polega na tym,że od czasu do czasu zapala mi się kontrolka "Check engine" wtedy auto nie wchodzi na obroty , nierówno pracuje, a nawet gaśnie. Mam 3 podejrzenia : 1. komputer,2. przekaźniki, 3. czujnik położenia przepustnicy. Przekaźniki wymienione, ale bez zmian. Ma ktos jakiś pomysł?? :cry: :idea:
pająk
pająk
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Zakroczym

07 Mar 2010, 21:01

Ogólnie jak zapala się check engine to są błędy. Musiał byś wiedzieć dokładnie jaki kod błędu i będziesz mieć odpowiedź. Kod 22 to na pewno czujnik położenia przepustnicy. Zrób sobie ścieżkę diagnostyczna opisaną w service manualu ( w necie na pewno jest) , w ten sposób sam możesz zdiagnozować jaki kod błędu itp.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

07 Mar 2010, 23:36

witam. Zapaliła mi sie ta sama kontrolka ale autko chodzi tak jak wcześniej bez żadnych zarzutów . Ale Wyrwałem linke predkościomierza na jakiejś gałęzi i czy jest to możliwe te zaświeciła się przez to??? A może przez delikatna modyfikacie końcówki wydechu???
ziomall
Nowicjusz
 
Posty: 14

08 Mar 2010, 07:53

Przez linkę prędkościomierza to raczej nie, raczej napewno. Tak jak mówi instrukcja iż jeżeli zapali się check podczas pracy silnika to oznacza usterkę w układzie kontroli emisji toksycznych składników spalin. A co dokładnie robiłeś z wydechem? Choć to mało prawdopodobne żeby przez zmianę końcówki wydechu coś takiego było. Ja w poprzednim Samuraiu (1.3 gaźnik) miałem tylko oryginalny kolektor, katalizatora pewnie już nie było, i zarz za puszką katalizatora 1 puszkę od Polneza i check engine się nie świeciło ani razu choć sprawne było. Uprzedzę pytanie dlaczego niby w Samuraiu na gaźniku była kontrolka od elektronicznego sterowania wtryskiem paliwa? Ponieważ była to wersja "ekologiczna" więc posiadała elektroniczny sterownik emisji spalin i dlatego był check engine. Topiłeś gdzieś auto itp?
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

08 Mar 2010, 09:24

Wydech u mnie jest i tak przerobiony przez poprzedniego właściciela jest założona strumienica od motora dzieki czemu fajnie mruczy;) ja tylko skrócilem go o jakieś 30 cm i założylem kolanko żeby spaliny szly w dól i tyle. Potem pojechalem sie przejechać po lesie i o jakieś gałęzie naruszylem linke od predkościomierza i teraz nic nie wskazuje kiedy zajechalem do domu zobaczylem swiecącą sie kontrolke .
ziomall
Nowicjusz
 
Posty: 14

08 Mar 2010, 11:10

jedno co powiem napraw sobie wydech :mrgreen:
żeby działał a nie mruczał :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Benzynowe kombi segmentu C z pojemnym bagażnikiem
    Samochody segmentu C cieszą się w Polsce niesłabnącą popularnością. W pierwszym kwartale 2017 roku zarejestrowano – zgodnie z raportem PZPM – ponad 37 tys. takich pojazdów. Za wynik ten odpowiadają głównie ...

08 Mar 2010, 17:56

Mój kumpel ma strumienice w Vitarce...chodzi jak świerszcz...
Musisz sobie zdiagnozować usterkę przez odczyt błędów i będziesz wiedział po kodzie czemu się pali check.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

08 Mar 2010, 21:30

też mi się pali ta kontrolka lecz tylko w pierwszy położeniu po przekreceniu kluczyka po czym słychać takie tykniecie gdzieś w okolicy schowka odpalam samiego i gaśnie .w czasioe jazdy się nie zapala czy tak ma być??????????????????//czy też jakiś błąd jest.
KONTROLA JEST NAJWYŻSZĄ FORMĄ ZAUFANIA
white wolf
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 287
Miejscowość: FESTUNG BRESLAU

09 Mar 2010, 00:06

Kolego to masz wszystko oki . Mi do tej pory też tak sie zaświecała potem delikatne tyknięcie w okolicach schowka i zapalałem auto a kontrolka gasła . Kolego Jogi 4x4 jak to zdiagnozować??? I jeśli wyswietli jakiś kot gdzie odczytać jego znaczenie??? Pozdrawiam!!!
ziomall
Nowicjusz
 
Posty: 14

09 Mar 2010, 08:26

ziomall napisał(a): Kolego Jogi 4x4 jak to zdiagnozować??? I jeśli wyswietli jakiś kot gdzie odczytać jego znaczenie??? Pozdrawiam!!!
a wystarczy poszukać nie tak dawno było :wink:

https://www.forumsamochodowe.pl/kontrolk ... t26162.htm
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Mar 2010, 23:22

W śmietniku zwanym internetem jest takie coś jak Suzuki Samurai Service Manual i tam powinno być :wink: Samurai to nie dorożka żeby nie było wirtualnej wersji czegoś w stylu "Sam naprawiam"
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

16 Mar 2010, 13:16

Witam,mam ten sam problem we Vitarce 1.6,może być to spowodowane uszkodzeniem potancjometra przepustnicy?
arczi
arczi481
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: mogilno

17 Mar 2010, 07:44

A jaki kod wywala? Zdiagnozuj jaki kod i sprawdź w manualu (jest w sieci) i będziesz wiedział dlaczego się świeci. Dużo znajdziesz np. tutaj

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

17 Mar 2010, 23:40

Nie wiem jaki kod wyswietla ale czesami skaczą obroty.
arczi
arczi481
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: mogilno