Seat Ibiza 2006 nawiew nie da się wyłączyć

04 Maj 2021, 17:58

Witam mam problem z nawiewem mianowicie nie da się go wyłączyć i ogólnie sterowanie dmuchawą działa jak chce, na klimatroniku widać jak zwiększa się nawiew. Po sprawdzeniu błędów wypluł mi 31(8) i 4F(9). Zakupiłem nowy wentylator i bez zmian pomijając że nowy zamiennik jest głośniejszy. Teraz zastanawiam się czy to opornica czy panel klimatronika na razie mam wyjęty wentylator i opornice i zastanawiam się jak to zdiagnozować? Ma ktoś jakiś pomysł z góry dzięki.
Tomw
Obserwowany
 
Posty: 2

05 Maj 2021, 09:09

Błąd 318 nie jest kodem błędu, jest informacja, iż zadziałało zabezpieczenie przed nadmiernym wzrostem ciśnienia w klimatyzacji. Sterownik wyłączył sprężarkę aby uchronić ją przed awarią. Problemem może tu być wentylator klimatyzacji.

Błąd 4FA oznacza - Recirculation flap motor. Powinieneś dostać się do silniczka V71 i sprawdzić czy nie jest on zablokowany i czy jest sprawny. On jak się nie mylę steruję klapą obiegu wewnętrznego i zewnętrznego.

Tomw napisał(a):Zakupiłem nowy wentylator i bez zmian pomijając że nowy zamiennik jest głośniejszy
Problemy które masz nie wskazują na wentylator nawiewu.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9783
Zdjęcia: 34

13 Maj 2021, 10:48

Witam, gdyby ktoś spotkał by się z takimi objawami to problem rozwiązałem poprzez wymianę opornicy i od razu wleciała nowa dmuchawa jak już miałem na stanie i stara mogła mieś wahania napięcia ,które mogły uszkodzić opornicę. A jeśli chodzi o te błędy to raczej szczotki w dmuchawie i niskie ciśnienie w klimie po naprawie i nabiciu klimy wszystko gra.
Tomw
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kiedy nie powinniśmy wrzucać na luz
    Kierowcy często nadużywają sprzęgła, na przykład dotaczając się kilkadziesiąt, a czasami nawet kilkaset metrów do świateł. Jest to nieekonomiczne i niebezpieczne. "Jazda na biegu jałowym i wciśniętym sprzęgle powoduje ...
    Gniazdo, wtyczka OBDII - opis pinów
    Co to jest gniazdo OBDII i co oznaczają poszczególne piny? OBDII to skrót od angielskiego terminu On-Board Diagnostic level 2. Jest to standard obowiązujący w samochodach i pozwalający na podłączenie urządzenia ...