Kiedy nie powinniśmy wrzucać na luz

Kiedy nie powinniśmy wrzucać na luz

14 Paź 2013, 10:18

Kierowcy często nadużywają sprzęgła, na przykład dotaczając się kilkadziesiąt, a czasami nawet kilkaset metrów do świateł. Jest to nieekonomiczne i niebezpieczne.

"Jazda na biegu jałowym i wciśniętym sprzęgle powoduje niepotrzebne zużycie paliwa oraz zmniejsza kontrolę nad pojazdem" mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault. "Warto wyrabiać zwyczaj hamowania silnikiem, czyli toczenia się na biegu bez dodawania gazu".

Kiedy nie powinniśmy wrzucać na luz

Gdy pojawia się niebezpieczeństwo na drodze i powinniśmy natychmiast przyśpieszyć, to przy hamowaniu silnikiem kierowca musi jedynie nacisnąć na pedał gazu. Gdy jedzie na luzie, musi najpierw wrzucić bieg, tracąc przy tym cenny czas. "Jeśli koła kręcą się "na luźno" w trakcie pokonywania zakrętu na drodze o zmniejszonej przyczepności, można łatwiej wpaść w poślizg" ostrzegają trenerzy Szkoły Jazdy Renault.

POLECAMY Jak poprawnie hamować przy zjeździe z górki?

Sprzęgło samochodowe należy wykorzystywać w następujących sytuacjach:
- przy ruszaniu
- podczas zmiany biegów
- przy zatrzymywaniu się, aby nie zgasł silnik
- podczas awaryjnego hamowania.
W innych sytuacjach lewa stopa powinna spoczywać na podłodze. Gdy zamiast tego znajduje się na sprzęgle, powoduje niepotrzebne zużycie tego podzespołu. Warto też pamiętać, że jazda na luzie lub na biegu z wciśniętym sprzęgłem to to samo.

źródło: Renault
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2941
Zdjęcia: 11226
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    TVR Sagaris - końcówki wydechu rozchodzące się na boki TVR Sagaris - końcówki wydechu rozchodzące się na boki
    Brytyjski TVR nigdy nie był popularną marką, ale stylistyka jego samochodów jest znana wszystkim fanom sportowych aut. Doskonałym przykładem, na co stać Brytyjczyków jest model Sagaris. To produkowane jedynie ...
    Toyota Sports 800 – legenda pierwszego wyścigu Suzuka 500 Toyota Sports 800 – legenda pierwszego wyścigu Suzuka 500
    Fachowcy Toyota Gazoo Racing odnaleźli oryginalne sportowe coupe Sports 800, które wygrało pierwszą edycję legendarnego wyścigu długodystansowego Suzuka 500. Dzięki ich staraniom samochód odzyskał dawną świetność ...

  •