Seat Leon 1 1.6 16V - dziwne kopcenie na niebiesko/biało

13 Cze 2022, 05:22

Witam, od jakiegoś czasu zmagam się z problem, w skrócie :
Kiedy auto postoi przez minimum 10h odpala cud miód, dymu ani widu ani słychu. Problem zaczyna się w momencie kiedy po dłuższym czasie jazdy zrobię postój na tyle żeby silnik całkowicie ostygł (powiedzmy minimum 2h) zaczyna kopcić na mocno niebiesko/bialo (dodam że ubywa oleju więc wiadomo). Mniej więcej po osiągnięciu 60 stopni, do osiągnięcia 90 stopni dymi. Później wszystko wraca do normy i jedzie bez ani bączka. Wydech prawie zawsze mokry na końcówce ale bardziej powiedziałbym że to czarna woda aniżeli olej. Ostatnio przy wymianie świec okazało się że jedna jest zalana olejem. Ponoć uszczelniacz do świec, ale czy mogłoby mieć to że sobą związek? Wątpię. Ciśnienie na cylindrach było mierzone i jest wszystko tak jak powinno. Test CO2 na uszczelkę nic nie wykazał w dwóch próbach. Nie znalazłem tematu takiego jak mój , chodź o dymie jest ich wiele. Pozdrawiam
Mrbleed
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 13 Cze 2022, 10:15

    Jeżeli masz świecę zaolejoną to musi się dam w jakiś sposób przedostawać olej to komory spalania. Mogą to być uszczelniacze zaworowe lub pierścienie zgarniające olej na tłoku które są zapieczone.

    Płynu chłodniczego nie ubywa?

    Dym który widzisz pewnie pochodzi ze wspomnianej komory spalania z zaolejoną świecą.

    Można by tu było pokusić się o zastosowanie środka do uwalniania zapieczonych pierścienia który dajesz przez gniazda od świec. Nie jest on drogi, a sprawdzić można czy by coś pomógł.

    Ile oleju bierze silnik na 1000km, sprawdzałeś?
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7566
    Zdjęcia: 24

    13 Cze 2022, 11:19

    Odkryłem jeszcze wyciek za alternatorem, z 1l weźmie więc dużo, za dużo jeszcze dziś zlokalizowalem wyciek za alternatorem. Płynu nic nie ubywa, robiłem test 2 razy i koloru płyn nie zmienił w ogóle. Tylko dziwne jest to że nie kopci mi za każdym razem tylko w momencie kiedy postoi 2-8h powyżej 10 h,nawet mini dymka nie puści, poza tym dym nie gryzie tylko czuć jakby frytkownica się jarała. Temat z białym dymem rozjaśniony- inteligent źle dokręcił pokrywę od filtra powietrza , po zamknięciu obiegu zostaje tylko niebieski dymek- ale dalej w takim sam sposób j.w.
    Mrbleed
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    13 Cze 2022, 11:35

    Mrbleed napisał(a): 1l weźmie więc dużo
    Sporo...
    Sprawdź jeszcze odmę czy prawidłowo funkcjonuje.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7566
    Zdjęcia: 24

    13 Cze 2022, 11:43

    Odma była sprawdzana mówił że jest w stanie dogorywania, aczkokwiek można jeszcze jeździć. Najwyżej jeszcze raz sprawdzimy bo na środę jestem umówiony i najwyżej te pierścienie na płukanką potraktuje i zobaczymy jaki efekt. A jeśli by się okazało że uszczelniacze to już lepiej nowy silnik kupić? W tym wypadku (odpukac) kosztowo wyjdzie podobnie? A tu jeszcze mam wyciek za alternatorem więc nie wiadomo czy jeszcze jakiś bubel nie siedzi.
    Mrbleed
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Wymóg opon zimowych w Europie
      Już w 29 państwach Europy wprowadzony jest wymóg jazdy na oponach sezonowych, a przepisy jasno precyzują okres lub warunki ich użytkowania. W 16 krajach są to konkretne daty kalendarzowe (Bułgaria, Czechy, Słowenia, ...
      Lexus pracuje nad nową V-ósemką
      Po kilku latach spekulacji teraz wiemy to na pewno – Lexus pracuje nad nowym silnikiem V8, który w przyszłości ma trafić pod maski sportowych samochodów marki. Jednym z pierwszych aut z tą jednostką będzie ...