Segment A/B ewentualnie C 15-18 tysięcy

18 Lut 2020, 13:13

Witam wszystkich serdecznie.

Jestem na etapie poszukiwania nowego autka, aktualnie jeżdżę Audi A3 8L '99 1.9 TDI, ale jednak nie nadaje się ono zbytnio do mojego trybu użytkowania plus zaczyna być odczuwalny jego wiek (awarie itp). Jeśli chodzi o to, do czego potrzebuję auta, to są to głównie dojazdy na uczelnię, do pracy, generalnie jazda typowo miejska, średnio dystansy po 3-5km w jedną stronę, czasem więcej, 1-2 razy w miesiącu trasa 50km w jedną stronę i 2-3 razy w roku trasa 350km w jedną stronę, wychodzę więc z założenia, że nie ma sensu zakup auta zbyt dużego tym bardziej, że przez 90% czasu jeżdżę sam lub tylko z 1 pasażerem. Najbardziej zależy mi na aucie, które będzie możliwie najbardziej bezawaryjne, będzie mało palić, raczej w benzynie bez LPG, gdyż przy przebiegach rzędu 600-700km miesięcznie instalacja się nawet za bardzo nie zwróci, oprócz tego nieduże koszty OC (to będzie pierwszy samochód zarejestrowany na mnie, nie chciałbym, żeby polisa kosztowała 1/3 wartości samochodu), z takich praktycznych rzeczy to obowiązkowo klimatyzacja i dobrze gdyby fotel kierowcy był regulowany góra/dół, ale to już raczej standard no i fajnie jakby się czasem dało wyprzedzić tym coś więcej niż rowerzystę. Dobrze by było jakby auto było też dość młode. Budżet na samo auto jak w temacie 15-18 tysięcy chociaż bardziej w kierunku tej dolnej granicy.

Moje aktualne typy:
- VW Up/Skoda Citigo/Seat Mii 1.0 75KM - z opinii w internecie wynika, że koszty utrzymania są śmieszne a auto jest całkiem praktyczne
- Kia Picanto II 1.2 82KM - może być ciężko znaleźć tę wersję, ale samochód bardziej podoba mi się wizualnie od trojaczków
- Opel Corsa D 1.2 80/86KM lub 1.4 90/101KM - sporo ich jest, wyglądają przyzwoicie
- Ford Fiesta MK6 1.0 80KM/1.25 82KM - subiektywnie najładniejszy wygląd, ale martwi mnie to, że jest dużo flotówek
- Skoda Fabia II 1.4 86KM - poczciwe auto, ale też mnie martwi ilość flotówek
- Suzuki Swift 1.3 92KM - kolega miał i żarła mu to rdza, ale autko mi się podoba wizualnie, wadą jest mały bagażnik
- Toyota Yaris II 1.3 86KM/1.33 101KM - mam takie auto w rodzinie, czasem nim jeżdżę, bardzo bezproblemowe, ale wygląd i prowadzenie nie porywają

opcje bardzo ewentualne i wtedy już raczej z LPG:
- Fiat Bravo 1.4 90KM
- Kia Ceed I/Hyundai i30 I 1.4/1.6

Liczę na radę co w moim przypadku byłoby najrozsądniejszym wyborem, ewentualnie co innego moglibyście polecić.

Pozdrawiam.
Misieeek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 18 04 2016
Auto: póki co brak

18 Lut 2020, 14:43

Wyrażę swoje subiektywne odczucia poniewaz miałem styczności z każdym z tych aut. Odnośnie usterek i trwałości niech się wypowiedzą bardziej siedzący w temacie.

VW Up/Skoda Citigo/Seat Mii 1.0 75KM - jeździłem z trojaków skodą citigo i uważam to za bardzo fajne wozidło, które o dziwo jest dość dynamiczne. Tylko nie każdy lubi blache na drzwiach a w segmencie A to raczej standard.
- Kia Picanto II 1.2 82KM - podobnie jak wyżej chociaż jak bym miał wybierac to zdecydowanie KIA.
Opel Corsa D 1.2 80/86KM lub 1.4 90/101KM - 1.4 nie mam pojęcia ale 1.2 w tym aucie to jest dramat. Myślę, że rowerzyste ciężko będzie wyprzedzić.
Ford Fiesta MK6 1.0 80KM/1.25 82KM - wykonanie wnętrze i ogolna ergonomia poziom dno.
Skoda Fabia II 1.4 86KM - Jedyne auto z którym nie miałem styczności więc się nie wypowiem.
Suzuki Swift 1.3 92KM - Fajne auto, dobrze wykonane. Silnik żwawy ale rdza niestety jest dobrym jego przyjacielem.
Toyota Yaris II 1.3 86KM/1.33 101KM - Na pewno będzie najmniej awaryjna z całej stawki.
Typy poniżej to już auta trochę większe a jak mówisz, że wozisz powietrze to nie wiem czy jest sens. Na pewno będzie przestronniej i wygodniej ale nie jestem pewien czy ekonomiczniej.
Fiat Bravo 1.4 90KM -
Kia Ceed I/Hyundai i30 I 1.4/1.6
e0hater
Początkujący
 
Posty: 174
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8 I-VTEC
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

18 Lut 2020, 18:33

Misieeek napisał(a):- Ford Fiesta MK6 1.0 80KM/1.25 82KM
najlepiej szukać 1.4, 1.2 słabawy. 1.0 jest w Fieście "Aston Martin", więc poza budżetem. Natomiast samo wnętrze jest dość klaustrofobiczne, zaryzykuje nawet stwierdzenie, że w Citigo jest więcej miejsca.

Swoją drogą trochę km taką Skodą zrobiłem i w sumie jest całkiem spoko. Na wyższych obrotach dźwięk jak w jakimś sześciocylindrowym BMW :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13837
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Przełomowe innowacje Toyoty, o których nie wiedzieliście
    Pierwszy elektryczny SUV na świecie, pierwsze auto wyścigowe z turbo czy też pierwsze sprzęgło bez toksycznego azbestu to tylko kilka z licznych innowacji Toyoty, które zmieniły i nadal pozytywnie zmieniają świat motoryzacji. ...
    Elektryzująca przyszłość Lexusa. Co konkretnie planuje japońska marka?
    Baterie trakcyjne i silniki elektryczne możemy znaleźć w samochodach Lexusa już od wielu lat. W 2005 roku Lexus RX 400h, czyli pierwsze auto hybrydowe marki rozpoczęło rewolucję, która zmieniła oblicze nie tylko japońskiego ...

  •