Silnik 1.4 TSI z systemem zarządzania pracą cylindrów ACT

Silnik 1.4 TSI z systemem zarządzania pracą cylindrów ACT

06 Cze 2013, 15:48

Silnik benzynowy TSI Volkswagena o pojemności 1,4 litra otrzymał po raz siódmy z rzędu tytuł "Engine of the Year" w kategorii pojemności skokowej od 1,0 do 1,4 litra. TSI 1.4 jest zatem najbardziej utytułowanym silnikiem w 15-letniej historii tego międzynarodowego konkursu w dziedzinie technologii silników.
Dodatkowo Volkswagen otrzymał za technologię TSI w połączeniu z systemem automatycznego odłączania cylindrów (ACT), pożądaną przez producentów nagrodę "Best New Engine" dla najlepszej nowości wprowadzonej w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Image

Od 2006 roku jury "Engine of the Year", w którego skład wchodzi 87 dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata, przyznało Volkswagenowi łącznie 12 wyróżnień za nieustannie udoskonalany silnik 1.4 TSI o wewnętrznym symbolu EA211: siedem zwycięstw w swojej klasie, dwa zwycięstwa w kategorii generalnej, dwa wyróżnienia "Best New Engine" i jedno "Green Engine of the Year". Ta seria zwycięstw technologii TSI bez wątpienia na stałe zapisze się w historii motoryzacji. Jednocześnie najnowszą innowacją – TSI z funkcją odłączania cylindrów – Volkswagen wkracza w nową erę konstrukcji silników.

Od ubiegłego roku Volkswagen, jako pierwszy producent na świecie, stosuje system aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT) dla czterocylindrowych silników TSI. Dotychczas system ten był znany z dużych ośmio- lub dwunastocylindrowych jednostek napędowych. ACT zadebiutował w silniku 1.4 TSI o mocy 103 kW/140 KM w Polo i nowym Golfie. Chwilowe wyłączenie drugiego i trzeciego cylindra pozwala na obniżenie zużycia paliwa o ponad 0,5 litra na 100 kilometrów.

POLECAMY Volkswagen Golf VII 1.4 TSI z odłączaniem cylindrów

Także z dwoma cylindrami silnik 1.4 TSI w Golfie pracuje tak samo cicho i bez wibracji, jak z czterema aktywnymi komorami spalania. Wszystkie mechaniczne procesy przełączania następują podczas jednego obrotu wałka rozrządu i w zależności od prędkości obrotowej trwają zaledwie od 13 do 36 milisekund. Procesy przejścia dopracowane zostały dzięki wprowadzeniu modyfikacji do układu zapłonowego i przepustnicy. Wszystkie komponenty systemu aktywnego zarządzania pracą cylindrów ważą zaledwie 3 kg. Aktuatory, wałki rozrządu i ich rama są wbudowane w pokrywę głowicy cylindrów. Dwa łożyska toczne minimalizują tarcie wałków. Funkcję odłączania cylindrów w takiej formie, w jakiej jest realizowana obecnie, można zastosować tylko łącznie z technologią TSI, czyli bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem.

Zużycie paliwa i emisja CO2 silników TSI zostały obniżone nawet o 9 procent w stosunku do poprzednika, między innymi dzięki zredukowanemu tarciu wewnętrznemu, zmniejszonej masie i zoptymalizowanemu systemowi zarządzania temperaturą. W połączeniu z systemem aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT) możliwości oszczędności wynoszą nawet 15 procent.

Volkswagen jest światowym liderem w dziedzinie turbodoładowania dla silników z bezpośrednim wtryskiem. W pięciu zakładach na świecie wyprodukował ponad 3,8 milionów silników TSI. Jednostka TSI o mocy 140 KM z automatycznym odłączaniem cylindrów (ACT) jest obecnie oferowana dla Polo i Golfa.

Oba przyznane przez jury wyróżnienia odebrali wczoraj w Stuttgarcie dr Rüdiger Szengel, dyrektor Działu Rozwoju Silników Benzynowych, oraz Hermann Middendorf odpowiedzialny za rozwój podstawowy serii EA 211 w dziale Rozwoju Silników Benzynowych Volkswagena.

źródło: Volkswagen
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2298
Zdjęcia: 8333
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

Re: Silnik 1.4 TSI z systemem zarządzania pracą cylindrów ACT

24 Cze 2013, 21:11

Dla mnie sensowniejsze rozwiązanie niż oferowanie 3 cylindrowego czy 1-litrowego silnika w kompakcie. Można oszczędnie poruszać się w mieście, ale też nie zamyka się drogi do tego, że sprawnie pojedzie się na autostradzie.
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290
Rejestracja: 03 Lut 2009, 00:46

Re: Silnik 1.4 TSI z systemem zarządzania pracą cylindrów ACT

Wczoraj, 17:46

A ja właśnie myślałem ostatnio nad silnikami i zastanowiło mnie jedno. Dlaczego tłok w silniku nie jest skonstruowany tak by jego praca była obustronna? Wyobraźcie sobie chwile w której tłok zaczyna ssanie, dostaje mieszanki, jest sprężanie, wybuch, wydech... ale... przecież tłok w chwili ssania idzie w dół i swoim spodem mógł by dokonać sprężania, prawda? Wystarczyło by tylko zmodyfikować korbowód i głowicę.

Chodzi mi o cos takiego:
Image

Tłok robiący aktualnie cykl ssania wraca do dołu lecz swoją konstrukcją robi dodatkowy cykl sprężania i tu sa dwie opcje:

a) czysta dawka mieszanki
lub
b) dopalanie spalin z dodatkową, mniejszą mieszanką.

Z punktu technicznego nie było by problemu z dostosowaniem głowicy i tłoka do takiej pracy i uszczelnienie obu komor (góry i dołu).
Skok dolny oczywiście mógł by być mniejszy.
Co o tym sądzicie?
Na mojej liście ignorowanych aktualnie biwakują: fate, bonifacy
speedyrider
Początkujący
 
Posty: 130
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 20 Lis 2017, 17:08
Miejscowość: Łomianki
Prawo jazdy od: 19 07 1985
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Taczka
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

Re: Silnik 1.4 TSI z systemem zarządzania pracą cylindrów ACT

Wczoraj, 20:34

Powiem tak - gadać mi się nie chce....
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14453
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Silnik 1.4 TSI z systemem zarządzania pracą cylindrów ACT

Wczoraj, 20:44

speedyrider napisał(a):Dlaczego tłok w silniku nie jest skonstruowany tak by jego praca była obustronna

Był taki silnik w ruskim czołgu, bodajże t-64, ale pewnie skomplikowanie konstrukcji nie dało spodziewanych zysków.
edit- no niezupełnie taki, to był silnik o przeciwbieżnych tłokach.
yeti65
Stały forumowicz
 
Posty: 1386
Rejestracja: 12 Gru 2014, 15:08
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy od: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Lancer 2014, Vitara 2017
Silnik: 1,6 117KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

Re: Silnik 1.4 TSI z systemem zarządzania pracą cylindrów ACT

Dzisiaj, 06:56

Albercie, weź pod uwagę fak iż ot by taki jak Einstein czy tam Kopernik to też szajbusy były :mrgreen: . Bez wymyślania, cudowania, próbowania, kombinowania świat raczej by nie istniał a fantazja to cos naprawdę coś poważnego bo od niej zaczyna się praktycznie wszystko. Znasz frazę "myśl twórcza"? Wiem że to wszystko naprawdę "dzikie" może sie wydać no ale dzięki szajbusom dziś wiemy że ot by taki jak W124 może jeździć na prawie wszystko (paliwa alternatywne). Cóż złego jest w fantazjowaniu?
Na mojej liście ignorowanych aktualnie biwakują: fate, bonifacy
speedyrider
Początkujący
 
Posty: 130
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 20 Lis 2017, 17:08
Miejscowość: Łomianki
Prawo jazdy od: 19 07 1985
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Taczka
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Usprawnienie przejazdu pojazdów ratunkowych na autostradach Usprawnienie przejazdu pojazdów ratunkowych na autostradach
    Pierwsze urządzenia pokładowe viaAUTO dla pojazdów uprzywilejowanych, umożliwiające automatyczne otwarcie szlabanów na bramkach autostradowych zarządzanych przez GDDKiA, są już zamontowane w samochodach straży ...
    Niebezpieczne mrozy, śnieg i oblodzone drogi Niebezpieczne mrozy, śnieg i oblodzone drogi
    Nowy Rok przywitał kierowców bardzo niskimi temperaturami i mrożącym wiatrem, a teraz sypnęło śniegiem. W takich warunkach jazda samochodem bywa bardzo niebezpieczna.

  •  
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Autosacrum 2009
      Subaru Impreza STI