VW up! GTI z silnikiem o mocy 85 kW/115 KM

VW up! GTI z silnikiem o mocy 85 kW/115 KM

22 Sty 2018, 17:34

Volkswagen wprowadza na rynek nowego up!-a GTI – model o niewielkiej masie własnej, z mocnym silnikiem, sportowym zawieszeniem i typowymi wyróżnikami aut GTI na nadwoziu i we wnętrzu. up! w wersji GTI dostępny jest po raz pierwszy.
ImageSkrót GTI mocno zrósł się z marką Volkswagen i jest znany na całym świecie jako oznaczenie sportowych aut kompaktowych. W ramach "rodziny GTI" Volkswagen będzie w oferował kilka samochodów: model o statusie ikony, czyli Golfa GTI (169 kW/230 KM i 180 kW/245 KM w wersji GTI Performance), dostępnego już teraz w przedsprzedaży up! GTI (85 kW/115 KM) oraz nowe Polo GTI z silnikiem o mocy 147 kW/200 KM.

ImageNowy up! GTI, który z zewnątrz i wewnątrz ma rozmiary zbliżone do rozmiarów pierwszego GTI z 1976 roku, skrywa pod maską silnik TSI z turbosprężarką osiągający wysoki moment obrotowy o wartości 200 Nm. Auto uzyskuje prędkość maksymalną 196 km/h, a do 100 km/h ze startu zatrzymanego przyspiesza w ciągu 8,8 sekundy. up! GTI jest dostępny w klasycznych kolorach typowych dla modeli GTI – oprócz lakierów "Red" i "Pure White" dostępne są też metalizowane "Dark Silver" i "Black Pearl".

Najmocniejszego ze wszystkich Volkswagenów up! można poznać po typowych wyróżnikach GTI widocznych na nadwoziu, jak i we wnętrzu auta. Z przodu jest to np. czerwona linia zdobiąca krawędź wlotu powietrza osłoniętego kratką ze wzorem plastra miodu. Ponad tą linią znajduje się logo GTI. Z boku nadwozia, nad szerokimi osłonami progów widnieją dwa czarne pasy. Obudowy lusterek zewnętrznych polakierowano na czarny lśniący kolor.

ImageW modelu up! GTI zastosowano 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów, które wyróżniają się nowym wzorem. Bardzo dobrze prezentują się one w nadkolach, ponieważ sportowe zawieszenie auta jest niższe od standardowego o 15 mm. Emblematy GTI są widoczne również z tyłu – w postaci czerwonej ozdobnej linii oraz spojlera na dachu, który zwiększa docisk tylnej osi do nawierzchni zapewniając autu jak najlepsze właściwości jezdne. We wnętrzu znajdują się sportowa kierownica, dźwignia zmiany biegów z gałką typową dla modeli GTI oraz fotele z tapicerką o legendarnym wzorze "Clark".

W postaci nowego up!-a GTI Volkswagen wprowadza na rynek pierwszy samochód homologowany według nowej procedury WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure). Do dyspozycji są więc wartości określające zużycie paliwa według wciąż obowiązującego cyklu pomiarowego NEDC (New European Driving Cycle) oraz – dodatkowo – według cyklu WLTP, określającego zużycie paliwa w sposób bliski realnemu zapotrzebowaniu samochodu. W wielu regionach świata do określenia zużycia paliwa oraz emisji spalin stosuje się jednolitą procedurę WLTP. W wypadku Volkswagena up!-a GTI zużycie mierzone według normy WLTP wynosi od 5,6 do 5,7 l/100 km (w cyklu mieszanym).

źródło: Volkswagen Group
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2628
Zdjęcia: 9597
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Supra - pięć generacji Toyota Supra - pięć generacji
    Toyota zaprosiła właścicieli oraz największych fanów klasycznych modeli Supry na zamkniętą imprezę z udziałem Tetsuyi Tady, twórcy Supry piątej generacji. Główny inżynier najnowszego sportowego coupe ...
    Jak przygotowano Toyotę GT86 do programu Top Gear? Jak przygotowano Toyotę GT86 do programu Top Gear?
    Nowa Toyota GT86 została obsadzona w roli samochodu dla celebrytów w programie Reasonably Fast Car firmowanym przez Top Gear. Żeby samochód dobrze się spisał na słynnym torze testowym Top Gear, Toyota postanowiła ...

  •  
    • VW Caddy BiFuel
      Tuning Show
      Audi Front 225 Roadster, 1935 rok
      Ford Mondeo ST220