VW up! GTI z silnikiem o mocy 85 kW/115 KM

VW up! GTI z silnikiem o mocy 85 kW/115 KM

22 Sty 2018, 17:34

Volkswagen wprowadza na rynek nowego up!-a GTI – model o niewielkiej masie własnej, z mocnym silnikiem, sportowym zawieszeniem i typowymi wyróżnikami aut GTI na nadwoziu i we wnętrzu. up! w wersji GTI dostępny jest po raz pierwszy.
ImageSkrót GTI mocno zrósł się z marką Volkswagen i jest znany na całym świecie jako oznaczenie sportowych aut kompaktowych. W ramach "rodziny GTI" Volkswagen będzie w oferował kilka samochodów: model o statusie ikony, czyli Golfa GTI (169 kW/230 KM i 180 kW/245 KM w wersji GTI Performance), dostępnego już teraz w przedsprzedaży up! GTI (85 kW/115 KM) oraz nowe Polo GTI z silnikiem o mocy 147 kW/200 KM.

ImageNowy up! GTI, który z zewnątrz i wewnątrz ma rozmiary zbliżone do rozmiarów pierwszego GTI z 1976 roku, skrywa pod maską silnik TSI z turbosprężarką osiągający wysoki moment obrotowy o wartości 200 Nm. Auto uzyskuje prędkość maksymalną 196 km/h, a do 100 km/h ze startu zatrzymanego przyspiesza w ciągu 8,8 sekundy. up! GTI jest dostępny w klasycznych kolorach typowych dla modeli GTI – oprócz lakierów "Red" i "Pure White" dostępne są też metalizowane "Dark Silver" i "Black Pearl".

Najmocniejszego ze wszystkich Volkswagenów up! można poznać po typowych wyróżnikach GTI widocznych na nadwoziu, jak i we wnętrzu auta. Z przodu jest to np. czerwona linia zdobiąca krawędź wlotu powietrza osłoniętego kratką ze wzorem plastra miodu. Ponad tą linią znajduje się logo GTI. Z boku nadwozia, nad szerokimi osłonami progów widnieją dwa czarne pasy. Obudowy lusterek zewnętrznych polakierowano na czarny lśniący kolor.

ImageW modelu up! GTI zastosowano 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów, które wyróżniają się nowym wzorem. Bardzo dobrze prezentują się one w nadkolach, ponieważ sportowe zawieszenie auta jest niższe od standardowego o 15 mm. Emblematy GTI są widoczne również z tyłu – w postaci czerwonej ozdobnej linii oraz spojlera na dachu, który zwiększa docisk tylnej osi do nawierzchni zapewniając autu jak najlepsze właściwości jezdne. We wnętrzu znajdują się sportowa kierownica, dźwignia zmiany biegów z gałką typową dla modeli GTI oraz fotele z tapicerką o legendarnym wzorze "Clark".

W postaci nowego up!-a GTI Volkswagen wprowadza na rynek pierwszy samochód homologowany według nowej procedury WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure). Do dyspozycji są więc wartości określające zużycie paliwa według wciąż obowiązującego cyklu pomiarowego NEDC (New European Driving Cycle) oraz – dodatkowo – według cyklu WLTP, określającego zużycie paliwa w sposób bliski realnemu zapotrzebowaniu samochodu. W wielu regionach świata do określenia zużycia paliwa oraz emisji spalin stosuje się jednolitą procedurę WLTP. W wypadku Volkswagena up!-a GTI zużycie mierzone według normy WLTP wynosi od 5,6 do 5,7 l/100 km (w cyklu mieszanym).

źródło: Volkswagen Group
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 9708
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Odcinkowy pomiar prędkości i jazda z przepisową prędkością Odcinkowy pomiar prędkości i jazda z przepisową prędkością
    Odcinkowy pomiar prędkości to jeden ze skutecznych sposobów na to, by skłonić kierowców do jazdy z przepisową prędkością. W Polsce system kamer monitorujących średnią prędkość działa od 2015 roku. Z badań przeprowadzonych ...
    [VAN-B] A2 1,6 / Fusion 1,6 / Musa 1,4 / Meriva A 1,6 / Modus 1,4 [VAN-B] A2 1,6 / Fusion 1,6 / Musa 1,4 / Meriva A 1,6 / Modus 1,4
    Podstawowe kryteria zestawienia: - Van segmentu B - silnik benzynowy o mocy ok. 100KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2005 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Audi A2 1,6 FSI - 115KM - Ford Fusion ...

  •