Silnik dlawi sie za sprawa lpg badz inna przyczyna

03 Maj 2013, 15:09

Moze ujmę to tak.

Podczas gwałtownego przyspieszania(całkowicie otwarta przepustnica), czasem nie zawsze mam

objaw duszenia, albo szarpnięcia. Jak dusi to wystarczy lekko odjąć gazu i wtedy jedzie

normalnie ale za chwile i tak zaczyna sie cyrk na nowo Bez wzgledu czy zimny czy cieply.

Ja w gaz do dechy a on ni huhu nie jedzie (dusi sie) po czym startuje jak samolot.

na pb dzieje sie tak samo, bo jak zaczyna mi nim szarpac dławić na lpg to przełanczam na PB

i to samo, dławi sie dusi.

Dzis auto stracilo mi pare na zakrecie kiedy zredukowalem bieg na 2 zgasl ale walczylem

chwile go podtrzymalem i uznalem ze nie warto meczyc.

mysle ze przyczyna moze lezec po obu stronach lpg jak i pb ale prosze o pomoc ludzi ktorzy sie z tym spotkali i znaja temat.

Auto to Seat Cordoba 1 w nowszej budzie 99 rocznik silnik 1.6
Koyote
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 08 09 1988
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Maj 2013, 18:28

Prawdopodobnie pada cewka zapłonowa.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

03 Maj 2013, 18:38

Migaz napisał(a):cewka zapłonowa

cłkiem prawdopodobne, ale tak samo moga być rzeczy bardziej błahe, kable, świece albo olej w gniazdach świec
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

03 Maj 2013, 18:57

sprawdze ten olej w gniazdach swiec bo swiece mam nowe kable tez raczej sa ok ;) jak sie pozbyc w razie czego tego oleju i jak to sie stalo ze mogl sie tam dostac oraz co wtedy trzeba wymienic? ale ciezko okreslic i gdzie sie miesci ta cewka zaplonowa ciezko sie dostac?
Koyote
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 08 09 1988
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Maj 2013, 21:28

szczerze nie wiem czy w Twoim silniku to możliwe, ale zwykle dzieje sie tak gdy uszczelniacze gniazda świecy padają i olej z pod dekla dostaje sie do gniazda, wtedy bardzo ładnie masuje świece do dekla/głowicy i iskra nie wypada w cylindrze albo nie w tym momencie w którym powinna
zdarza się to w samochodach z głębokimi gniazdami świec, na początek wydmuchać kompresorem wytrzeć świece i sprawdzić czy się poprawiło jeśli nie to szukać czego innego, jaśli tak wymienić uszcelniacze
przewody powinny być ok czy są ok bo to wielka różnica, przewody do koncernu VAG nie są drogie, nawet te porządne, warto je zmieniać zwłaszcza przy jeździe na LPG które jest bardziej wrażliwe na awarie elektryki
albo tak jak Migaz zasugerował cewka ale to sprawa droższa ciut
zawsze zostaje jeszcze kopółka i palec rozdzielacza :mrgreen: z tego co pomne to golfy to miały i trzeba było to wymieniać co jakiś czas
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

04 Maj 2013, 02:22

czy da sie sprawdzic samodzielnie te elementy jak cewka i kable bo kopolke i paluch mialem wymieniane swiece tez nowe i ten olej w gniazdach swiec mnie zastanawia jesli on tam sie znajduje czy tylko kompresorem da rade to wydmuchac czy jakos inaczej wyczyszcze (nie mam kompresora pod reka). Słyszalem ze spryskiwaczem do kwiatkow jakos idzie wykryc gdzie iskra ucieka jak sie odpali silnik i spryska dane elementy
Koyote
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 08 09 1988
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Vision RS - model koncepcyjny
    Skoda Vision RS to wyraz wizji przyszłych samochodów kompaktowych marki, utrzymanych w sportowym duchu RS. Ten dynamiczny model swoją światową premierę będzie mieć podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego w Paryżu. ...

04 Maj 2013, 12:42

kable jak przebijają to w nocy widać piękne piorunki :mrgreen:
czy olej masz w gnieździe wystarczy wykręcić świece i zobaczyć czy górą jest zaolejona czy nie
cewki sam raczej nie sprawdzisz (no chyba że daje mega przebicia i iskrzy)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

04 Maj 2013, 15:25

dzis ktos mnie oswiecal ze cewka moze pasc jesli trzymasz auto na kluczyku lecz nie odpalasz ja np mam podpiete radio pod stacyjke i na postoju musze przekrecac kluczyk zeby sluchac czy mogla sie spalic? i tak jak mi radziliscie pewnie beda to kable bo jeden idacy od kopolki do swiecy (swieca 2 od prawej) iskrzy przy samej swiecy uderzajac w obudowe silnika, slychac takie pstrykanie i wtedy silnik zaczyna wariowac (nierowna praca) dziekuje za podpowiedz
Koyote
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 08 09 1988
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Maj 2013, 01:19

Niestety zaolejenie górny świecy jak również przebicia na przewodach zapłonowych moga powodować falowanie na obrotach, poszarpywanie i prychanie ale nie powodują nieoczekiwanego gasnięcia auta. Taki objaw w grupie VW pojawia się przy ,,zmęczonej" cewce zapłonowej. Cewka zużywa się szybciej także kiedy masz przebicia na innych elementach układu zapłonowego.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994