Silnik przyszłości: 270 KM z 1,5 litra!

29 Sty 2010, 17:39

pocieszny napisał(a): 2 poprawki ;) GTI to nie samochód sportowy tylko turystyczny :mrgreen:


Nigdzie nie napisałem, że sportowy tylko w sportowym stylu (a więc sportowe fotele, mocny silnik i inne akcenty) ... Co do turystyki Golfem --- no nie wiem :-)

pocieszny napisał(a):2 wariantów fordowskiego 2 litrowego silnika SOHC było chyba ponad 10 :mrgreen: różnice z mocy zwykle były spowodowane innym prowadzeniem wydechu (scorpio/sierra) albo specyfikacją ekologiczną :wink: a także miejscem produkcji, silniki z RSek to raczej silnik TV/ KOLNE/ KOLOGNE były też Pinto


Źle zrozumialeś - Polonez 2000 miał 2 warianty silnika - Fiatowski 2.0 DOHC lub Fordowski 2.0 SOHC ... Co do różnic mocy to niezależnie od sposobu poprowadzenia wydechu - 4-2-1 lub 4-1 żeliwnym kolektorem lub też kolektorem rurowym tzw. baran - niezależnie od jego długości na dwugardzielowym gaźniku zawsze było 101 KM a na wtrysku paliwa (Scorpio Sierra) 115 KM (mniej z katalizatorem - ot jedyna specyfikacja ekologiczna).
W modelach Transit koni było mniej - za to zmieniła się charakterystyka momentu obrotowego - dzięki temu mógł uciągnąć w pełni załadowanego dostawczaka...

Silnik Escorta RS2000 to właśnie wspomniany SOHC - moc 110 KM lub 145 w przypadku podwójnych 2 gaźników ... (wszystko fabryczne). Oczywiscie później w latach 90tych powrócił Escort RS2000 z DOHC o mocy 150 KM - ale nie o nim tutaj mówimy....

http://www.rsownersclub.co.uk/car_info/esc1rs2000.htm
http://www.rsownersclub.co.uk/car_info/esc2rs2000.htm

Tylko o tych z SOHC ... przy czym silniki z RSek to nie tylko Kolońskie V6 - ale również angielskie Essex V6, angielskie Kent BDA we wspólpracy z Cosworthem (Escort RS1600, RS200, Escort RS1800), a także oparte na SOHC Cosworthy Turbo (Sierra RS500, RS Cosworth) .... silnik z wersji RS to w przeważającej wielkości był jednak SOHC niż Kologne V6.



pocieszny napisał(a):
DOHC miał tyleż samo wersji i z gaźnikiem i ze szprycą :wink:


Nie rozmawiamy tu o DOHC Forda ... w samych Scorpio były DOHC 8v , 16v ... SOHC EFi oraz kolońskie V6 ... natomiast żaden z tych silników nie występował fabrycznie w Polonezie ;-)

pocieszny napisał(a):
co do rewolucyjnych silników w czasach kryzysu paliwowego (lata 80) polski wynalazca zmontował silnik 2.0 na wtrysku posiadający 130-150 KM spalający w samochodzie ważącym 1tone 3 litry benzyny :wink: w porównaniu do ówczesnych jednostek posiadających podobną moc była to rewolucja (średnio 12 litrów paliwa mniej), niestety projekt i paten zostały sprzedane na bliski wschód i światłą dziennego więcej nie ujżały :evil:


Uwielbiam takie legendy :mrgreen:
Szkoda, że mają niewiele wspólnego z prawdą...


VAZ-415
a wankle były montowane nawet w Ładzie Samarze :mrgreen: w wersji 1,3 180 kucy[/quote]

Były - i nie tylko w Samarze - ale we wcześniejszych Ładach również ... (tych na licencji Fiata 124 i Fiata 131 )

Natomiast nic mi nie wiadomo o mocy 180 KM ... a życie tych silników było krótkie - jeśli udało się osiągnąć 20 tys km przebiegu to było już dobrze :mrgreen:

No i pomijam fakt - że jak to w Rosji zgapili to z czegoś ;-) Stosowanie silnika o tej samej szerokości komory spalania a tym samym i tłoka oraz identycznej pojemności co w Maździe nie wydaje się przypadkiem :lol:
Ostatnio edytowany przez InzRuchu, 29 Sty 2010, 23:13, edytowano w sumie 1 raz
InzRuchu
Początkujący
 
Posty: 116

29 Sty 2010, 18:54

diabel111 napisał(a):
No i mamy tutaj przyklad czlowieka ktory sie wymadza czepia sie pisowni ort a nie tego co pisalem walnol wyklad o mustangu hehe fajne to bylo...
Tylko mnie ciekawi ile ty razy widziales mustanga na zywo;] bo akurat tak sie sklada ze jeden jezdzi u mnie po miescie ale spoko moglem nie zaowazyc :lol:


Złe pisanie nazw własnych to nie są błędy ortograficzne ... a ich niezrozumienie to juz inna sprawa...

Ojej - jeden jeździ... wspaniale. Widziałeś go zza szyby samochodu czy słyszałeś chociaż pracę silnika ? U mnie w mieście jeździ spokojnie z 50 Mustangów - w okolicy jest kilkanaście klasyków z lat 60tych. Większość właścicieli akurat znam z jednego prostego powodu. Sam mam takie auto ...... Więc pytanie ile razy widziałem go na żywo wydaje się conajmniej niedorzeczne....



diabel111 napisał(a):A co do twojego kometarza mazdy hmmmm i tu sie szykuje powazne pytanie ;] widziales te maszynki tylko na youtube bo jak widze takiego czlowieka ktory krytykuje lub nawet nie chce kometowac silnikow czy samochodow japonskich to szkoda mi slow na takich ludzi ;]


Nie tylko widziałem , ale również jeździłem .... ale 323 ani 323F ani GTX ani GT-R w zupełności mnie nie kręci. Silnik o dźwięku spłuczki klozetowej zmieszanej z sykiem turbiny i popierdywaniem zaworu blow-off jakoś nigdy mnie nie bawił. Podobnie Sunny GTR, Subaru WRX STi ( to przynajmniej lepiej mruczy) .... co do samochodów japońskich to mam swoich faworytów i ulubieńców ... i jeśli już miałym stawiać coś takiego w garażu to byłoby to coś z wymienionych Mazda RX3 choć może lepiej pierwsza RX6, Datsun/Nissan 280 Z, stara Silvia S110 240RS, Datsun 510, Mitsubishi Colt Galant GTO, Toyota Crown (w zasadzie od 62 r do lat 80tych to były bardzo fajne auta)... Toyota Corona CS XT130, Toyota Corolla KE20 Coupe czy choćby pierwsza Celica ... ale co Ci będe mówić jak pewnie nie wiesz jak wyglądają te modele lub choćby 50% z nich.... a ponieważ lubię rajdy w kontekście retro to chciałbym choć replikę Toyoty Celica którą startował Ove Andersson czyli TA 22 1600 GTV w specyfikacji rajdowej ...


diabel111 napisał(a):powiem szybko widze ze jestes fanem Wiesniackiego GOLFA i bardzo go broniles;] GRATULUJE panie INZ :)


Po tym co się palnie "na szybko" poznaje się jakimi są ludźmi ...

A i nie uważam Golfa za wieśniackiego - conajwyżej niektóre Polskie przeróbki owych aut. Nie będę go bronić - ten model absolutnie mnie nie pociąga i nie wywołuje u mnie żadnych emocji... Mk1 to dziś ładne auto. Niewiele pozatym ...

diabel111 napisał(a):aaaa co do probe i tych moich przykladow hmmmm to powiedz mi w 1 zdaniu jesli to nie byly limitowane edycje to dla czego te samochody sa takie drogie nawet dzis i dla czego ich tak malo egzemplarzy wyszlo ;]


Limitowana edycja to limitowana edycja - np. Seicento Shumacher - kojarzysz takie coś ? :lol: Podobnie limitowaną edycją była Sierra RS500 albo Mercedes SLR Stirling Moss ... tj. producent określa , że wyprodukuje np. 100 czy 500 sztuk danego modelu z numerowanymi egzemplarzami i to jest tzw. limitowana edycja .... Nie kojarzę żadnej w Probe ... może była jak w Escorcie F1, Golfie Pirelli czy jakichś innych dziwnych i niezrozumiałych edycjach jak Ibiza Black :lol: Zależy co zlimitują , na jakim poziomie i czy rzucą się na to klienci ... Auta wyprodukowane w małych ilosciach wcale nie muszą być limitowaną edycją ... i co to znaczy drogie ? Bo przy cenie takiego np. Ferrari 330 America z 1963 roku to ta Mazda czy Probe kosztuje tyle co 4 felgi ....


diabel111 napisał(a):co do probe i tych przykladow mowie o naj wyzszych modelach nie o wszystkich czlowieku mial bym sie rozpisac na temat wszystkich wymienionych samochodow to by kilku stron braklo pozdrowka INZ :]


Napisz jaka to limitowana edycja Probe powstała -- z tego co pamietam to jako model schodzący w 97 roku miał najgorszą sprzedaż ze wszystkich Fordów które produkowano. Sprzedano 840 tysiecy tych aut w ciągu 8 lat produkcji... To nie tak źle ... Na początku ludzie się rzucili na tą przebraną Mazdę MX6 - później jak się przekonali co to, to sprzedaż malała i malała
InzRuchu
Początkujący
 
Posty: 116

10 Lut 2010, 21:45

Endrju napisał(a):
zbychu57 napisał(a):Tyle że Mazda juz dawno montuje silnik Wankla 1.3 231KM.



Gdzie to przeczytałeś?

RX-8 ma albo 141 albo 170KM.


Zbychu ma racje, słuchaj mądrzejszych
Servis Calibra
mikas24
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 222
Miejscowość: Zawiercie

11 Lut 2010, 16:00

mikas24 napisał(a):
Endrju napisał(a):
zbychu57 napisał(a):Tyle że Mazda juz dawno montuje silnik Wankla 1.3 231KM.



Gdzie to przeczytałeś?

RX-8 ma albo 141 albo 170KM.


Zbychu ma racje, słuchaj mądrzejszych


Ma racjie Zbychu :cool:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
:cool: :cool: :lol: :lol:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

04 Mar 2010, 22:45

Witam z tego co słyszalem nie musi byc to prawda wiec jak ktos wie moze potwierdzic , ale na silnik Wankla 1.3 producent daje gwarancje tzn pewna żywotnosc do 100 000km a póżniej co jak cos nawali??? pozdrawiam
ice men
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: malopolska

09 Mar 2010, 18:17

270 KM z 1,5 litra? przy dzisiejszech technice wszystko można zrobić, tylko właśnie kwestia trwałości mnie martwi. inna sprawa gdzie na naszych drogach takie 270 wykorzystac? chyba na torze, ktorych nie ma...a wiecie co ja bym chciał? silnik 2.0 diesiel w klasycznej "beczce". I takie auto chciałbym od nowości :) jeździłbym i jeździł...pozdrowienia!
:) i love my wife like my honda :)
frodo1205
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: Olsztyn, Warszawa
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie śpij za kierownicą podczas jazdy!
    Zmęczenie to prawdopodobnie najbardziej bagatelizowany czynnik wśród przyczyn wypadków drogowych, ponieważ jego rzeczywisty udział jest trudny do zmierzenia. Szacuje się, że zmęczenie ma wpływ na nawet 30% wypadków ...

21 Mar 2010, 14:04

Zgadzam się z frodo1205 na naszych drogach nie można wykorzystać nawet do końca 200km a co dopiero 270km a u nas jest tyle torów co kot napłakał:razz:. Dlatego ja moim Ford-em jadę zawsze do Niemiec tam jest o wiele więcej torów niż u nas i w o wiele lepszym stanie, to
tylko dowód na to że każdy jak chce to potrafi!!!!!!!!! :grin:
Pozdro
Muscle Car To Moja Pasja!!!!!!!
AutoManiak8821
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: USA

21 Mar 2010, 22:11

AutoManiak8821, Zgadzam się zresztą popatrz tylko na drogi u nas a w Niemczech :evil:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Mar 2010, 23:23

Opowiadacie głupoty, sporo jest w polsce dobrych miejsc zeby poszaleć, nie ma co marudzic.

Co do wykozystania mocy na polskich drogach, 200koni to za duzo? 200koni to minimum zeby się jako tako turlać.
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

30 Mar 2010, 15:02

stworzyć mocny wysilony silnik nie jest takie trudne.gorzej bedzie z żywotnością i bezawaryjnością jednostki.ciekawe czy uporają sie i z tym problemem
sebastian
sebastian43210
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: warszawa