REKLAMA
pocieszny napisał(a): 2 poprawki GTI to nie samochód sportowy tylko turystyczny
Nigdzie nie napisałem, że sportowy tylko w sportowym stylu (a więc sportowe fotele, mocny silnik i inne akcenty) ... Co do turystyki Golfem --- no nie wiem
pocieszny napisał(a):2 wariantów fordowskiego 2 litrowego silnika SOHC było chyba ponad 10 różnice z mocy zwykle były spowodowane innym prowadzeniem wydechu (scorpio/sierra) albo specyfikacją ekologiczną a także miejscem produkcji, silniki z RSek to raczej silnik TV/ KOLNE/ KOLOGNE były też Pinto
Źle zrozumialeś - Polonez 2000 miał 2 warianty silnika - Fiatowski 2.0 DOHC lub Fordowski 2.0 SOHC ... Co do różnic mocy to niezależnie od sposobu poprowadzenia wydechu - 4-2-1 lub 4-1 żeliwnym kolektorem lub też kolektorem rurowym tzw. baran - niezależnie od jego długości na dwugardzielowym gaźniku zawsze było 101 KM a na wtrysku paliwa (Scorpio Sierra) 115 KM (mniej z katalizatorem - ot jedyna specyfikacja ekologiczna).
W modelach Transit koni było mniej - za to zmieniła się charakterystyka momentu obrotowego - dzięki temu mógł uciągnąć w pełni załadowanego dostawczaka...
Silnik Escorta RS2000 to właśnie wspomniany SOHC - moc 110 KM lub 145 w przypadku podwójnych 2 gaźników ... (wszystko fabryczne). Oczywiscie później w latach 90tych powrócił Escort RS2000 z DOHC o mocy 150 KM - ale nie o nim tutaj mówimy....
http://www.rsownersclub.co.uk/car_info/esc1rs2000.htm
http://www.rsownersclub.co.uk/car_info/esc2rs2000.htm
Tylko o tych z SOHC ... przy czym silniki z RSek to nie tylko Kolońskie V6 - ale również angielskie Essex V6, angielskie Kent BDA we wspólpracy z Cosworthem (Escort RS1600, RS200, Escort RS1800), a także oparte na SOHC Cosworthy Turbo (Sierra RS500, RS Cosworth) .... silnik z wersji RS to w przeważającej wielkości był jednak SOHC niż Kologne V6.
pocieszny napisał(a):
DOHC miał tyleż samo wersji i z gaźnikiem i ze szprycą
Nie rozmawiamy tu o DOHC Forda ... w samych Scorpio były DOHC 8v , 16v ... SOHC EFi oraz kolońskie V6 ... natomiast żaden z tych silników nie występował fabrycznie w Polonezie
pocieszny napisał(a):
co do rewolucyjnych silników w czasach kryzysu paliwowego (lata 80) polski wynalazca zmontował silnik 2.0 na wtrysku posiadający 130-150 KM spalający w samochodzie ważącym 1tone 3 litry benzyny w porównaniu do ówczesnych jednostek posiadających podobną moc była to rewolucja (średnio 12 litrów paliwa mniej), niestety projekt i paten zostały sprzedane na bliski wschód i światłą dziennego więcej nie ujżały
Uwielbiam takie legendy
Szkoda, że mają niewiele wspólnego z prawdą...
VAZ-415
a wankle były montowane nawet w Ładzie Samarze w wersji 1,3 180 kucy[/quote]
Były - i nie tylko w Samarze - ale we wcześniejszych Ładach również ... (tych na licencji Fiata 124 i Fiata 131 )
Natomiast nic mi nie wiadomo o mocy 180 KM ... a życie tych silników było krótkie - jeśli udało się osiągnąć 20 tys km przebiegu to było już dobrze
No i pomijam fakt - że jak to w Rosji zgapili to z czegoś Stosowanie silnika o tej samej szerokości komory spalania a tym samym i tłoka oraz identycznej pojemności co w Maździe nie wydaje się przypadkiem