Silnik wchodzi na wysokie obroty - Volvo V40 1.8

08 Lis 2023, 21:06

Hej, mam problem ze swoim silnikiem w Volvo V40 z 2001 roku. Benzyna plus gaz ale problemy wyglądają tak samo zarówno na gazie jak i na benzynie. Chodzi o to że silnik sam sobie zwiększa obroty do nawet 4 tysięcy tak trzyma przez chwilę i później spadają i co jakiś czas się to powtarza.

Najgorzej jest podczas jazdy bo sam potrafi mi tak dodawać gazu :cry:
Udało mi się sprawdzić błędy i wyskoczyły dwa P0102 - Układ napędowy (Mass or Volume Air Flow Circuit Low Input) i drugi P0118 - Układ napędowy (Engine Coolant Temperature Circuit High Input)

Powiedzcie co robić w tej sytuacji bo mechanik powiedział, że regulator wtrysku czy jakoś tak do wymiany a nawet nie sprawdził błędów i nie wiedział co się kryje pod kontrolką check.
mrk113
Nowicjusz
 
Posty: 5

08 Lis 2023, 22:25

Pierwszy błąd P0102 to problem który może dotyczyć brudnego przepływomierza, nieszczelności w układzie dolotowym itd. Ja bym tu zaczął od wyczyszczenia przepływomierza, skasowania błędów i sprawdzenia czy błąd wróci.

Drugi problem P0118 dotyczy czujnika temperatury w układzie chłodzenia i tu może być też uszkodzony termostat pamiętam że chyba w silniku 2.0 w S40 wymiana czujnika temperatury i termostatu pomogła i ten błąd nie wrócił.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10267
Zdjęcia: 35

08 Lis 2023, 22:27

ten silnik to ten słynny z palenia oleju?, on jest na łańcuchu ? ten od forda?

sprawdził bym przepustnicę
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

08 Lis 2023, 22:46

Mechanik wyczyścił silniczek krokowy przy przepustnicy i powiedział że jej nie trzeba czyścić ;/ niestety nic się po tym zabiegu nie zmieniło.

Nie wiem czy to silnik forda ale na pewno nie GDI bo mam gaz i już raz ktoś to sprawdzał stąd to wiem.

Jeszcze jedno, mam wrażenie że jak jest ciepły to trochę ciężko odpala.
mrk113
Nowicjusz
 
Posty: 5

09 Lis 2023, 09:49

A skad wie że nie trzeba czyścić przepustnicy? Zajrzał do środka?

Trochę przemieliłem temat wariujących obrotów w kilku benzynach, zazwyczaj kończyło się albo na silniczku krokowym, albo na brudnej przepustnicy, albo na sparciałych oringach w dolocie. Czujnik temperatury cieczy bym wykluczył bo wtedy trzymałby stałe, wysokie obroty.

Dla przykładu w Megane oringi na przepustnicy (są dwa i trzeba wyciągać przepustnicę by je wymienić) były stwardniałe jak kamień i tamtemu lewe powietrze ciągnęło. Do tego na kolektorze też są oringi i one też potrafią nawalić.

Zajrzyj najlepiej na forum danego modelu to Ci szybko namierzą typowe bolączki.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Lis 2023, 16:47

galakty napisał(a): skad wie że nie trzeba czyścić przepustnicy? Zajrzał do środka
W sumie chyba nie zaglądał bo stałem przy nim jak to wszystko robił i raczej nic więcej nie rozpinał przy przepustnicy.

galakty napisał(a):Czujnik temperatury cieczy bym wykluczył bo wtedy trzymałby stałe, wysokie obroty.
Tyle że jka załapie obroty to już wysokie i tak przez chwilę trzyma, później powoli spadają i znowu w górę :cry:

galakty napisał(a):Zajrzyj najlepiej na forum danego modelu to Ci szybko namierzą typowe bolączki.
Szukałem i nawet pisałem na którymś z nich ale nikt nie odpisał :/

Zobaczę może sam tam zajrzę i wyczyszczę ta przepustnice bo patrzyłem dzisiaj że chyba wystarczy poluzować opaskę i ściągnąć rurę od powietrza.
mrk113
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault na salonie Rétromobile
    Renault na salonie Rétromobile, obowiązkowym wydarzeniu dla wielbicieli zabytkowych samochodów, odbywającym się w dniach 5-9 lutego 2020 roku na terenach wystawienniczych przy Porte de Versailles (hale 1, 2 ...
    Skoda Kodiaq 4x4 dojechała na metę Rajdu Dakar
    W stawce samochodów, które wyruszyły na trasę tegorocznej, 40. edycji kultowego Rajdu Dakar pojawiła się ŠKODA KODIAQ. SUV pokonał liczącą prawie 10 000 km trasę wiodącą po pustyniach i bezdrożach Ameryki ...

29 Lis 2023, 13:29

No i samochód naprawiony. Główną przyczyną był regulator ciśnienia paliwa na listwie taką mam informację od mechanika. Koszt samej części 700zł :shock: (regulator taka mała puszeczka).

Teraz silnik i na benzynie i na gazie chodzi prawidłowo.
mrk113
Nowicjusz
 
Posty: 5

28 Gru 2023, 13:31

No i lipa... Nie miałem czasu napisać ale problem wrócił (to samo łapie wysokie obroty) po praktycznie jednym dniu. Od tamtej pory jeździłem innym samochodem bo nie miałem do tego głowy a mechanicy nie mieli czasu. Jednak udało mi się przed świętami oddać go do uwaga dwóch mechaników którzy powiedzieli że nie wiedzą w czym problem :no:

Po wymianie tego regulatora jedyna różnica to to że chyba lepiej zapala na benzynie, przynajmniej mam takie wrażenie.

Nie wiem o co w tym wszystkim chodzi.... Czy to naprawdę jest takie trudne do zdiagnozowania?
mrk113
Nowicjusz
 
Posty: 5

28 Gru 2023, 13:57

Dla mnie powinno się sprawdzić czy błędy które miałeś wcześniej nie wróciły. Co do problemu z obrotami to @galakty napisał co należało by sprawdzić. Ja bym rozebrał układ dolotowy, wyczyścił go wraz przepustnicą posprawdzał elementy gumowe takie jak oringi, wyczyścił przepływomierz i jego wtyczkę, następnie złożył wszystko do kupy. Sprawdziłbym szczelność układu na zimnym jak i ciepłym silniku. Pojeździł trochę na benzynie bez załączania gazu i zobaczył co się będzie działo.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10267
Zdjęcia: 35

01 Sty 2024, 12:25

mrk113 napisał(a):Nie wiem o co w tym wszystkim chodzi.... Czy to naprawdę jest takie trudne do zdiagnozowania?

tacy są dzisiaj mechanicy, nikt nic nie wie, nie chce im się szukać bo kto im za to zapłaci,
woli wymienić klocki i olej niż szukać usterki
mnie osobiście to denerwuje, bo nie ma na rynku dobrych mechaników tylko na zasadzie wymieniania części i po koleji aż do momentu jak trafią na wadliwą.

Oglądam jakiś czas ten kanał : Warsztatowe Historie.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


I powiem szczerze Pan dużo rzeczy potrafi naprawić, nie wymienić, tylko naprawić.
I to jest taki mechanik którego bym sobie życzył jakby każdy taki był.
Alternator...naprawa a nie wymiana, oczywiści jeżeli wyjdzie to korzystnie dla klienta.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

01 Sty 2024, 23:45

Cały układ dolotowy do rozebrania wyczyszczenia sprawdzenia szczelności i na koniec spisanie oraz skasowanie błędów. Dalej jazda i testy czy będzie się coś działo jak tak to odczyt błędów i porównanie z wcześniejszymi. Trochę chęci do naprawy a nie tylko wymieniania w ciemno :ok:

Masz chyba silnik B4184S2, a w nim jest aluminiowy kolektor dolotowy więc on raczej będzie w całości ale może być nieszczelność na uszczelce między nim a blokiem silnika.
Moskito
Początkujący
 
Posty: 193
Zdjęcia: 17