Silniki i przekładnia Passat Alltrack

25 Kwi 2012, 03:02

Passat Alltrack oferowany jest z napędem na przednią oś i napędem na wszystkie koła (4MOTION). Niezależnie od wersji napędu jest on przystosowany do holowania dużej przyczepy oraz poruszania się poza utwardzonymi drogami. Z tego powodu w najnowszym Volkswagenie montowane są wyłącznie mocne silniki z turbodoładowaniem – 2 silniki benzynowe (TSI) i 2 wysokoprężne (TDI). Maksymalny moment obrotowy wynosi od 250 do 350 Nm. Żaden z silników nie potrzebuje do rozwinięcia maksymalnego momentu większej prędkości obrotowej, niż 1.750 obr./min. Dzięki temu nowy Passat Alltrack jest doskonale przygotowany do wszystkich zadań.

Od 140 do 210 KM
Dwa silniki benzynowe tego Volkswagena dysponują mocą 118 kW/160 KM (pojemność 1,8 l) i 155 kW/210 KM (pojemność 2,0 l); silniki wysokoprężne z pojemności skokowej 2,0 litra rozwijają moc 103 kW/140 KM i 125 kW/170 KM. Oba TDI są oferowane seryjnie jako wersje BlueMotion Technology (BMT), zatem z systemami Start-Stop i odzyskiwania energii podczas hamowania. Tryb rekuperacji posiadają także wszystkie modele benzynowe.

Wersje 170 i 210 KM seryjnie jako 4MOTION
Najmocniejsze wersje Passata Alltrack – TDI 170 KM i TSI 210 KM – opuszczają zakłady w Emden ze stałym napędem na wszystkie koła 4MOTION i dwusprzęgłową przekładnią DSG. Dla Passata Alltrack o mocy 140 KM (TDI) Volkswagen oferuje napęd na wszystkie koła jako opcję.

Poniżej 6 litrów na 100 km
O efektywności silników Passata Alltrack także z inteligentnie sterowanym napędem na wszystkie koła 4MOTION świadczą wartości spalania jednostek TDI: wersja 140 KM zużywa średnio 5,7 l/100 km (emisja CO2 150 g/km), wariant 170 KM spala 5,9 l/100 km (155 g/km CO2). Również silniki benzynowe – także z bezpośrednim wtryskiem – są efektywne. TSI 160 KM zużywa średnio 7,7 litra benzyny na 100 km, TSI rozwijający moc 210 KM – 8,5 l/100 km.

Zestawienie wszystkich kombinacji napędów

Seryjny napęd na przednią oś
- 1.8 TSI – 118 kW/160 KM (6-biegowa)
- 2.0 TDI – 103 kW/140 KM (6-biegowa, BMT)
Seryjny napęd na wszystkie koła 4MOTION
- 2.0 TSI – 155 kW/210 KM (6-biegowa DSG)
- 2.0 TDI – 125 kW/170 KM (6-biegowa DSG, BMT)
Opcjonalny napęd na wszystkie koła 4MOTION
- 2.0 TDI – 103 kW/140 KM (6-biegowa, BMT)

Dwa silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem i mocą 160 KM i 210 KM

1.8 TSI o mocy 118 kW/160 KM
Silnik 1.8 TSI rozwija maksymalną moc 118 kW/160 KM w zakresie 4.500 – 6.200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 250 Nm jest dostępny między 1.500 a 4.200 obr./min. Już z tą „podstawową” jednostką napędową Passat Alltrack rozwija prędkość 210 km/h, a na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje tylko 8,9 sekundy. Ważniejsza jest jednak elastyczność, czyli przyspieszenie od 80 do 120 km/h na 6. biegu: Passatowi Alltrack z tą wersją silnika zajmuje to 11,5 sekundy, co świadczy o doskonałym przebiegu momentu obrotowego 1,8-litrowego silnika z turbodoładowaniem. Dynamika połączona jest z niewielkim średnim zużyciem paliwa, wynoszącym 7,7 l/100 km (180 g/km CO2). Przy pojemności zbiornika 70 litrów otrzymujemy teoretyczny zasięg na jednym baku ponad 900 km. Maksymalna masa przyczepy z hamulcem najazdowym przy 8-procentowym pochyleniu wynosi w przypadku tej wersji 1.700 kg.

2.0 TSI o mocy 155 kW/210 KM
Ta jednostka TSI uzyskuje maksymalną moc 155 kW między 5.300 a 6.200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 280 Nm jest dostępny od 1.700 do 5.200 obr./min. Napędzany zawsze na wszystkie koła Passat Alltrack 2.0 TSI rozwija prędkość 212 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mu 7,8 sekundy. Seryjnie montowana jest w tym modelu 6-biegowa DSG. Najmocniejszy Passat Alltrack zużywa średnio 8,5 l/100 km paliwa (199 g/km CO2) i może holować przyczepę o masie 2.200 kg (z hamulcem, przy pochyleniu 8 procent).

Dwa silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem o mocy 140 KM i 170 KM

TDI o mocy 103 kW/140 KM
"Mniejszy" silnik TDI w Passacie Alltrack to czterocylindrowa, czterozaworowa jednostka o pojemności 1.968 cm3, dysponująca mocą 103 kW/140 KM (przy 4.200 obr./min). Już od 1.750 obr./min (do 2.500 obr./min) ten cichy TDI rozwija maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Dzięki tak wysokiemu momentowi obrotowemu Passat Alltrack z manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/h tylko 10,2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 201 km/h. Jak na takie osiągi, średnie zużycie paliwa jest zaskakująco niskie – tylko 5,2 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 135 g/km. Oszczędny jest także opcjonalny wariant 4MOTION: rozwijający 198 km/h Alltrack z napędem na wszystkie koła zużywa tylko 5,7 l/100 km (150 g/km CO2). Wersja z napędem na przód może holować przyczepę o masie 2.000 kg, wersja 4MOTION – aż 2.200 kg (z hamulcem najazdowym, przy nachyleniu 8 procent).

TDI o mocy 125 kW/170 KM
Od momentu zastosowania w aktualnym Golfie GTD tego 2-litrowego, czterocylindrowego i czterozaworowego silnika rozwijającego maksymalną moc 125 kW/170 KM przy 4.200 obr./min, jego osiągi uchodzą za legendarne. W Passacie Alltrack silnik ten również pokazuje swój sportowy charakter i zachwyca spokojną pracą. Maksymalny moment obrotowy 350 Nm jest dostępny między 1.750 a 2.500 obr./min. Ta siła wystarcza, aby przyspieszyć napędzanego na wszystkie koła Varianta od zera do 100 km/h w 8,9 sekundy. Prędkość maksymalna to 211 km/h. Także ten TDI zużywa niezwykle mało paliwa: średnio 5,9 l/100 km (155 g/km CO2), co szczególnie w połączeniu z napędem na wszystkie koła jest doskonałym wynikiem. Alltrack o mocy 170 KM może holować również przyczepę o masie 2.200 kg (przy pochyleniu 8 procent).

źródło: Volkswagen
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5293
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

21 Maj 2012, 18:59

W takim aucie koniecznie 4MOTION i fajnie by było XDS. Zużycie paliwa... ten typ napędu nie "obciąża" tak bardzo auta jak stały napęd. Dlatego też i zużycie paliwa jest na niezłym poziomie.
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak marki premium zmieniają motoryzację
    Niegdyś rola producentów samochodów ograniczała się niemal wyłącznie do produkowania aut. Ale to już przeszłość. Dzisiaj największe marki nie tylko dają nam coraz bardziej zaawansowane pojazdy, ale również ...