25 Kwi 2012, 03:02
Passat Alltrack oferowany jest z napędem na przednią oś i napędem na wszystkie koła (4MOTION). Niezależnie od wersji napędu jest on przystosowany do holowania dużej przyczepy oraz poruszania się poza utwardzonymi drogami. Z tego powodu w najnowszym Volkswagenie montowane są wyłącznie mocne silniki z turbodoładowaniem – 2 silniki benzynowe (TSI) i 2 wysokoprężne (TDI). Maksymalny moment obrotowy wynosi od 250 do 350 Nm. Żaden z silników nie potrzebuje do rozwinięcia maksymalnego momentu większej prędkości obrotowej, niż 1.750 obr./min. Dzięki temu nowy Passat Alltrack jest doskonale przygotowany do wszystkich zadań.
Od 140 do 210 KM
Dwa silniki benzynowe tego Volkswagena dysponują mocą 118 kW/160 KM (pojemność 1,8 l) i 155 kW/210 KM (pojemność 2,0 l); silniki wysokoprężne z pojemności skokowej 2,0 litra rozwijają moc 103 kW/140 KM i 125 kW/170 KM. Oba TDI są oferowane seryjnie jako wersje BlueMotion Technology (BMT), zatem z systemami Start-Stop i odzyskiwania energii podczas hamowania. Tryb rekuperacji posiadają także wszystkie modele benzynowe.
Wersje 170 i 210 KM seryjnie jako 4MOTION
Najmocniejsze wersje Passata Alltrack – TDI 170 KM i TSI 210 KM – opuszczają zakłady w Emden ze stałym napędem na wszystkie koła 4MOTION i dwusprzęgłową przekładnią DSG. Dla Passata Alltrack o mocy 140 KM (TDI) Volkswagen oferuje napęd na wszystkie koła jako opcję.
Poniżej 6 litrów na 100 km
O efektywności silników Passata Alltrack także z inteligentnie sterowanym napędem na wszystkie koła 4MOTION świadczą wartości spalania jednostek TDI: wersja 140 KM zużywa średnio 5,7 l/100 km (emisja CO2 150 g/km), wariant 170 KM spala 5,9 l/100 km (155 g/km CO2). Również silniki benzynowe – także z bezpośrednim wtryskiem – są efektywne. TSI 160 KM zużywa średnio 7,7 litra benzyny na 100 km, TSI rozwijający moc 210 KM – 8,5 l/100 km.
Zestawienie wszystkich kombinacji napędów
Seryjny napęd na przednią oś
- 1.8 TSI – 118 kW/160 KM (6-biegowa)
- 2.0 TDI – 103 kW/140 KM (6-biegowa, BMT)
Seryjny napęd na wszystkie koła 4MOTION
- 2.0 TSI – 155 kW/210 KM (6-biegowa DSG)
- 2.0 TDI – 125 kW/170 KM (6-biegowa DSG, BMT)
Opcjonalny napęd na wszystkie koła 4MOTION
- 2.0 TDI – 103 kW/140 KM (6-biegowa, BMT)
Dwa silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem i mocą 160 KM i 210 KM
1.8 TSI o mocy 118 kW/160 KM
Silnik 1.8 TSI rozwija maksymalną moc 118 kW/160 KM w zakresie 4.500 – 6.200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 250 Nm jest dostępny między 1.500 a 4.200 obr./min. Już z tą „podstawową” jednostką napędową Passat Alltrack rozwija prędkość 210 km/h, a na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje tylko 8,9 sekundy. Ważniejsza jest jednak elastyczność, czyli przyspieszenie od 80 do 120 km/h na 6. biegu: Passatowi Alltrack z tą wersją silnika zajmuje to 11,5 sekundy, co świadczy o doskonałym przebiegu momentu obrotowego 1,8-litrowego silnika z turbodoładowaniem. Dynamika połączona jest z niewielkim średnim zużyciem paliwa, wynoszącym 7,7 l/100 km (180 g/km CO2). Przy pojemności zbiornika 70 litrów otrzymujemy teoretyczny zasięg na jednym baku ponad 900 km. Maksymalna masa przyczepy z hamulcem najazdowym przy 8-procentowym pochyleniu wynosi w przypadku tej wersji 1.700 kg.
2.0 TSI o mocy 155 kW/210 KM
Ta jednostka TSI uzyskuje maksymalną moc 155 kW między 5.300 a 6.200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 280 Nm jest dostępny od 1.700 do 5.200 obr./min. Napędzany zawsze na wszystkie koła Passat Alltrack 2.0 TSI rozwija prędkość 212 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mu 7,8 sekundy. Seryjnie montowana jest w tym modelu 6-biegowa DSG. Najmocniejszy Passat Alltrack zużywa średnio 8,5 l/100 km paliwa (199 g/km CO2) i może holować przyczepę o masie 2.200 kg (z hamulcem, przy pochyleniu 8 procent).
Dwa silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem o mocy 140 KM i 170 KM
TDI o mocy 103 kW/140 KM
"Mniejszy" silnik TDI w Passacie Alltrack to czterocylindrowa, czterozaworowa jednostka o pojemności 1.968 cm3, dysponująca mocą 103 kW/140 KM (przy 4.200 obr./min). Już od 1.750 obr./min (do 2.500 obr./min) ten cichy TDI rozwija maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Dzięki tak wysokiemu momentowi obrotowemu Passat Alltrack z manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/h tylko 10,2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 201 km/h. Jak na takie osiągi, średnie zużycie paliwa jest zaskakująco niskie – tylko 5,2 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 135 g/km. Oszczędny jest także opcjonalny wariant 4MOTION: rozwijający 198 km/h Alltrack z napędem na wszystkie koła zużywa tylko 5,7 l/100 km (150 g/km CO2). Wersja z napędem na przód może holować przyczepę o masie 2.000 kg, wersja 4MOTION – aż 2.200 kg (z hamulcem najazdowym, przy nachyleniu 8 procent).
TDI o mocy 125 kW/170 KM
Od momentu zastosowania w aktualnym Golfie GTD tego 2-litrowego, czterocylindrowego i czterozaworowego silnika rozwijającego maksymalną moc 125 kW/170 KM przy 4.200 obr./min, jego osiągi uchodzą za legendarne. W Passacie Alltrack silnik ten również pokazuje swój sportowy charakter i zachwyca spokojną pracą. Maksymalny moment obrotowy 350 Nm jest dostępny między 1.750 a 2.500 obr./min. Ta siła wystarcza, aby przyspieszyć napędzanego na wszystkie koła Varianta od zera do 100 km/h w 8,9 sekundy. Prędkość maksymalna to 211 km/h. Także ten TDI zużywa niezwykle mało paliwa: średnio 5,9 l/100 km (155 g/km CO2), co szczególnie w połączeniu z napędem na wszystkie koła jest doskonałym wynikiem. Alltrack o mocy 170 KM może holować również przyczepę o masie 2.200 kg (przy pochyleniu 8 procent).
źródło: Volkswagen