Passat Alltrack między samochodem osobowym a SUVem

25 Kwi 2012, 02:19

Passat Alltrack, którego można już zamawiać w niektórych krajach Europy, będzie oferowany z napędem na przednią oś i napędem na wszystkie koła 4MOTION. Niezależnie od wersji napędu jest on przystosowany do holowania dużej przyczepy (nawet do 2.200 kg) oraz poruszania się poza utwardzonymi drogami. Z tego powodu w najnowszym Volkswagenie montowane są wyłącznie mocne silniki z turbodoładowaniem – 2 silniki benzynowe (TSI) i 2 wysokoprężne (TDI). Maksymalny moment obrotowy wynosi od 250 do 350 Nm. Żaden z silników nie potrzebuje do rozwinięcia maksymalnego momentu większej prędkości obrotowej, niż 1.750 obr./min.

Passat Alltrack między samochodem osobowym a SUVem

Oszczędne silniki czterocylindrowe
Silniki benzynowe tego Volkswagena mają moc 118 kW/160 KM i 155 kW/210 KM, silniki wysokoprężne – 103 kW/140 KM i 125 kW/170 KM. Oba TDI oferowane są zawsze jako wersje z BlueMotion Technology (BMT), zatem z systemami Start-Stop i odzyskiwania energii hamowania. Najmocniejsze wersje Passata Alltrack – TDI 170 KM i TSI 210 KM są wyposażone seryjnie w stały napęd na wszystkie koła 4MOTION, elektroniczną poprzeczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS i dwusprzęgłową przekładnię DSG. Dla Passata Alltrack TDI 140 KM Volkswagen oferuje napęd na wszystkie koła jako opcję. O efektywności silników Passata Alltrack, także z inteligentnie sterowanym napędem na wszystkie koła 4MOTION, świadczą wartości spalania jednostek TDI: wersja 140 KM zużywa średnio 5,7 l/100 km paliwa (emisja CO2 150 g/km), wariant o mocy 170 KM – 5,9 l/100 km (155 g/km CO2).

- Silniki i przekładnia Passat Alltrack

Passat Alltrack między samochodem osobowym a SUVem

Passat Alltrack oferowany jest z napędem na przednią oś i napędem na wszystkie koła (4MOTION). Niezależnie od wersji napędu jest on przystosowany do holowania dużej przyczepy oraz poruszania się poza utwardzonymi drogami. Z tego powodu w najnowszym Volkswagenie montowane są wyłącznie mocne silniki z turbodoładowaniem – 2 silniki benzynowe (TSI) i 2 wysokoprężne (TDI). Maksymalny moment obrotowy wynosi od 250 do 350 Nm. Żaden z silników nie potrzebuje do rozwinięcia maksymalnego momentu większej prędkości obrotowej, niż 1.750 obr./min. Dzięki temu nowy Passat Alltrack jest doskonale przygotowany do wszystkich zadań.

Funkcja swobodnego toczenia i BlueMotion Technology
Wersja 170 KM z DSG jest wyposażona seryjnie w funkcję swobodnego toczenia. Odłącza ona silnik od przekładni podczas jazdy bez wciskania pedału gazu i w ten sposób obniża zużycie paliwa. Wszystkie silniki TDI posiadają rozwiązania z pakietu BlueMotion Technology – między innymi systemy Start-Stop i rekuperacji. Ponadto modele te mają dodatkowy moduł sterowania pracą akumulatora (do rejestrowania aktualnego stanu naładowania), mocniejszy rozrusznik, przetwornicę napięcia (gwarantuje stabilność napięcia wewnętrznej instalacji elektrycznej) oraz wyjątkowo odporny na cykle ładowania akumulator włókninowy.

- System Start-Stop
- System rekuperacji

Przekładnia manualna lub DSG
Dwie przekładnie 6-biegowe. Silniki TSI i TDI przekazują moc na koła przez manualną przekładnię 6-biegową lub automatyczną, 6-biegową DSG. DSG jest jedną z najnowocześniejszych automatycznych skrzyni biegów na świecie. Jej sercem jest podwójne sprzęgło składające się z dwóch mokrych sprzęgieł. Sprzęgło 1 obsługuje biegi nieparzyste (plus bieg wsteczny), sprzęgło 2 – biegi parzyste. Rezultatem takiej koncepcji jest brak spadku momentu obrotowego. Przy optymalnym komforcie przekładnia ta daje kierowcy poczucie wyjątkowo dynamicznej zmiany przełożeń.

Zabezpieczony układ napędowy
Silniki są zabezpieczone od spodu masywną osłoną układu napędowego wykonaną z blachy stalowej. Chroni ona silnik, przekładnię, miskę olejową, układ wydechowy (przednią część) oraz przewody przed uszkodzeniem podczas jazdy w terenie.

Passat z trybem jazdy terenowej
O tym, że Passat Alltrack porusza się na granicy między samochodem osobowym a SUVem, świadczy seryjny tryb jazdy terenowej. Po wciśnięciu przycisku najważniejsze systemy jazdy i systemy wspierające kierowcę zostają dostosowane do warunków panujących w terenie. Należą do nich ABS (zmiana progu częstotliwości ingerencji – na kamieniach i żwirze tworzy się hamujący klin przed oponami), asystent ruszania pod górę, sposób działania mechanizmów różnicowych (EDS), charakterystyka pedału gazu (bardziej płaska, przez co precyzyjniejsze dozowanie) oraz DSG (podwyższenie punktów zmiany przełożenia i brak automatycznej zmiany na wyższy bieg w trybie manualnym). Dotychczas tryby jazdy Offroad były stosowane przez Volkswagena tylko w samochodach terenowych, takich jak Tiguan i Touareg. W Passacie Alltrack system ten debiutuje w klasycznym samochodzie osobowym.

Passat Alltrack między samochodem osobowym a SUVem

Parametry umożliwiające poruszanie się w terenie
Passat Alltrack ma długość 4.771 mm, czyli dokładnie tyle samo, co Passat Variant. Również szerokość, mimo poszerzonych nadkoli, jest identyczna: 1.820 mm. Inne są jednak parametry wpływające na jazdę w terenie: w porównaniu z Passatem Variantem prześwit poprzeczny został zwiększony z 135 mm do 165 mm. Kąt natarcia zwiększył się z 13,5 stopnia do 16 stopni, kąt zejścia wynosi 13,6 stopni (Passat Variant: 11,9 stopni). Podczas jazdy w terenie nie mniej ważny jest kąt rampowy, pozwalający na pokonywanie pagórków. W tym przypadku wartość poprawiła się z 9,5 stopnia do 12,8.

Passat Alltrack między samochodem osobowym a SUVem

4MOTION, XDS, tryb jazdy Offroad
Dwa najmocniejsze silniki nowego Passata Alltrack – TDI 170 KM i TSI 210 KM – są seryjnie oferowane ze stałym napędem na wszystkie koła 4MOTION i elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS. Dla Passata Alltrack TDI 140 KM ten innowacyjny stały napęd jest dostępny jako opcja.

- Napęd na wszystkie koła 4MOTION

Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego
Bardziej neutralnie z XDS. W modelach z silnikami TDI 170 KM i TSI 210 KM elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS na przedniej osi zapobiega uślizgowi wewnętrznego koła podczas pokonywania ciasnych zakrętów.

- Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS

Tryb jazdy Offroad
Wszystkie warianty Passata Alltrack posiadają tryb jazdy Offroad. Passat Alltrack jest pierwszym osobowym Volkswagenem wyposażonym w ten system (zakres działania do 30 km/h). Tryb Offroad włączany jest przez kierowcę przyciskiem na konsoli środkowej, a kontrolka na zegarach informuje o jego aktywności.

- Tryb jazdy Offroad - Passat Alltrack

Zawieszenie Alltrack
Przystosowane do jazdy terenowej. Przednia oś z kolumnami McPhersona i licznymi komponentami aluminiowymi, czterowahaczowa tylna oś starannie odizolowana od nadwozia. Prześwit poprzeczny zwiększony o 30 mm.

- Passat Alltrack zawieszenie do poruszania się w terenie

Passat Alltrack między samochodem osobowym a SUVem

W Passacie Alltrack można wiele schować
Maksymalna ładowność wynosi do 656 kilogramów (Alltrack 103 kW/140 KM), wysokość otworu bagażnika – 0,72 m, wysokość wnętrza bagażnika – 0,83 m, szerokość między nadkolami – 1,0 m, maksymalna szerokość przestrzeni bagażowej – 1,3 m. Powierzchnia na ładunek w Passacie Alltrack przy złożonej tylnej kanapie wynosi aż 1,94 metra. Pojemność do wysokości dolnej krawędzi okien to 603 litry. Przy pełnym wykorzystaniu bagażnika wraz z wnęką koła zapasowego o pojemności 90 litrów, pojemność Passata Alltrack przy załadunku po dach i do oparć przednich siedzeń wynosi 1.731 litrów. Za przednimi fotelami oraz za drugim rzędem siedzeń można zamontować siatkę oddzielającą.

Passat Alltrack między samochodem osobowym a SUVem

Specyfikacje wyposażenia
Obok trybu jazdy Offroad, asystenta ruszania pod górę i zjazdu ze wzniesień, zawieszenia zmodyfikowanego specjalnie dla Passata Alltrack i elementów stylistycznych podkreślających jego terenowy charakter, Passat Alltrack posiada także cały szereg specjalnych elementów wyposażenia. Należą do nich 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Valley i wskaźnik ciśnienia w oponach. Obramowania okien oraz obudowy lusterek zewnętrznych, a także listwy na osłonie chłodnicy utrzymane są w kolorystyce matowego chromu. Seryjny, anodowany reling dachowy ma srebrny kolor. Ponadto do wyposażenia seryjnego na zewnątrz należy przednia i tylna osłona podwozia w kolorze stali nierdzewnej oraz reflektory przeciwmgielne. Końcówki rur wydechowych są chromowane (do 160 KM – podwójna rura z lewej strony, od 170 KM – po jednej rurze z prawej i lewej strony).

Wyposażenie seryjne
Obok trybu jazdy Offroad, zmodyfikowanego zawieszenia i zmian w nadwoziu Passat Alltrack wyróżnia się także specyficznymi elementami wyposażenia. Wyposażenie seryjne zostało całkowicie zindywidualizowane i dostosowane do specjalnych wymagań stawianych przez przystosowanego do terenowej jazdy Volkswagena.

- Wyposażenie seryjne Passata Alltrack

Wyposażenie dodatkowe
Różnorodne elementy wyposażenia opcjonalnego pozwalają dostosować Passata Alltrack do indywidualnych potrzeb. Obok klasycznych elementów, jak skórzane tapicerki, systemy nawigacji satelitarnej i moduły telefonu, dostępne są – jako opcja – także inne systemy wspierające kierowcę (patrz rozdział Systemy dynamiki jazdy i systemy wspierające kierowcę) oraz specjalne elementy wyposażenia dodatkowego, doskonale dopasowane do charakteru i warunków użytkowania Passata Alltrack.

- Wyposażenie dodatkowe Passata Alltrack

Passat Alltrack między samochodem osobowym a SUVem

Wnętrze Passata Alltrack
We wnętrzu uwagę przyciągają między innymi listwy na progach ze stali nierdzewnej z napisem ALLTRACK, komfortowe siedzenia z bocznymi częściami pokrytymi Alcantarą, tytanowo-srebrne aplikacje, pedały z aluminiowymi nakładkami oraz automatyczna klimatyzacja. Ponadto Alltrack dysponuje doskonałym wyposażeniem poprawiającym bezpieczeństwo wraz z nowym systemem rozpoznającym zmęczenie kierowcy.

Passat Alltrack między samochodem osobowym a SUVem

Systemy wspierające i systemy dynamiki jazdy
Passat Alltrack należy do najbogatszych wersji tej niezwykle popularnej serii modeli. Volkswagen wprowadził do nowego Passata Alltrack cały szereg innowacji technologicznych, które jeszcze niedawno były zarezerwowane tylko dla wyższej klasy samochodów. Najważniejsze z tych systemów to system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, system rozpoznający znaki drogowe, Park Assist II, asystent świateł drogowych Light Assist i Dynamic Light Assist oraz połączenie systemu ułatwiającego utrzymanie pasa ruchu Light Assist z systemem ułatwiającym zmianę pasa ruchu Side Assist.

- System rozpoznający zmęczenie kierowcy
- Side Assist Plus z Lane Assist
- ACC plus Front Assist i funkcją awaryjnego hamowania w mieście
- System rozpoznający znaki drogowe
- Dynamiczna regulacja świateł drogowych Dynamic Light Assist i diodowe światła dzienne
- Park Assist II generacji
- Adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC

źródło: Volkswagen
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

30 Kwi 2012, 17:49

Całkiem fajne auto i nawet rozsądnie go w Polsce wycenili (jest dostępny).
Kilka rzeczy by się przydało w aucie co tu jest seryjnie.
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290