25 Kwi 2012, 01:53
Inaczej niż w Park Assist pierwszej generacji, który ułatwiał wyłącznie parkowanie wzdłuż jezdni, najnowszy asystent parkowania wspomaga kierowcę także przy parkowaniu prostopadle do osi jezdni. System można aktywować przyciskiem na konsoli środkowej przy prędkości poniżej 40 km/h. Kierowca wskazuje kierunkowskazem stronę, po której chce zaparkować. Gdy czujniki ultradźwiękowe systemu Park Assist (4 z przodu, 4 z tyłu, 2 z prawej strony i 2 z lewej strony, zasięg 4,5 m) stwierdzą wystarczająco dużo miejsca by zaparkować, kierowca może rozpocząć wspierane przez system parkowanie: włącza bieg wsteczny i wystarczy, aby tylko dodawał gazu lub hamował. Manewrowanie przejmuje na siebie Passat. Sygnały akustyczne oraz wskazówki wizualne na wyświetlaczu komputera pokładowego znacznie ułatwiają kierowcy zadanie. Ponadto system może aktywnie zahamować w przypadku zagrożenia kolizją. Jednak za hamowanie nadal odpowiedzialny jest kierowca.
źródło: Volkswagen