25 Kwi 2012, 02:53
Rekuperacja pomaga możliwie optymalnie wykorzystać energię zużywaną podczas jazdy. Przy hamowaniu i toczeniu się, czyli zawsze wtedy, gdy kierowca zdejmuje nogę z gazu lub hamuje, zwiększane jest napięcie prądnicy (alternatora) i wykorzystywane do intensywnego ładowania akumulatora. Dzięki takiemu sterowaniu prądnicą w zależności od stopnia sprawności silnika, i w ten sposób zawsze optymalnie naładowanemu akumulatorowi, napięcie prądnicy może być obniżone. Na przykład przy przyspieszaniu lub stałym utrzymywaniu żądanej prędkości. Możliwe jest nawet całkowite wyłączenie alternatora. A to odciąża silnik i zmniejsza zużycie paliwa. Ponadto zawsze optymalnie naładowany akumulator zasila instalację elektryczną wystarczająca ilością energii także podczas faz z silnikiem wyłączonym przez system Start-Stop (na przykład na czerwonym świetle). Aby wykorzystywać rekuperację, potrzebne jest specjalne oprogramowanie dla systemu zarządzania energią oraz zmodyfikowane oprogramowanie modułu sterowania silnika.
źródło: Volkswagen