Skoda fabia 1.4 mpi vs 1.4 tdi

01 Maj 2014, 18:54

Witam serdecznie mam zamiar kupic skode fabie, aktualnie mam na oku dwa modele:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

samochod ten widzialem osobiscie i sprawdzilem w pobliskim kimie procz widocznych uszkodzen brak jakich kolwiek wiekszych wad, w kimie rowniez potwierdzili ze przebierg jest orginalny, koszt samochodu z naprawa i rejestracja wyjdzie mnie w przyblizeniu 6,5tys zl, zapomnialem dodac rozrzad wymieniony przy 125tys, ksiazka serowisa itd wszystko jest

drugi model:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

tego niestety nie widzialem i jechalbym w ciemno jakies 200km zeby go ogladnac wogole, samochod mlodszy silnik inny, przebieg wiekszy ale za to cena wychodzi podobnie i jezeli wszystko ok to poprostu wsiadam i jade do domu wiec nie czekam na rejestracje naprawy etc

koszt obydwu wychodzi podobno no moze procz tego ze po tdi musialbym jechac dosc spory kawalek i jeszcze wrocic, jestem w kropce nie mam pojecia w ktory lepiej celowac, auto bylolby uzytkowane gownie miasto i krotka trasa 4-5km do pracy, na ktorym sie bardziej skupic jak myslicie ?
pzh87
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: M.Colt

01 Maj 2014, 18:58

ta fabia z benzyniakiem wygląda tragicznie - za nic bym nie wziął szczególnie po tym wiejskim tuningu
2. zmordowana po flocie w dodatku ten silnik jest do niczego
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Maj 2014, 19:05

co do tiuningu to rzecz gustu widzialem na zywo nie ma tragedi zmienilbym jedynie atrape bo jednak wyglada nie ciekawie, za to technicznie wiem ze procz widocznego uszkodzenia jest ok, co do tdi to wlasnie flota wiec tam raczej nikt autka nie oszczdzal bo w koncu nie jego, wyglada ok ale wyglad to mozna wypicowac jakis powod musi byc skoro taka cena za ten rocznik, pomijajac wyglad benzyniaka bo jak mowie rzecz gustu, auto sprawdzil moj znajomy w kime ktory mam w miejscu zamieszkania po za tym ja wybieralem miejsce i mowi ze wszystko ok, dodatkowo jest opinie rzeczoznawcy z niemiec co do przebiegu i stanu ale tutaj to akurat wszystko mozna sfalszowac wiec do konca temu nie ufalem, na naprawe kimis w ktorym bralbym auto daje gwarancje, w tdi chyba sie nie warto pakowac ? bo z tego co widze jest dosc dlugo na portalach, z drugiej strony zauwazylem ze ludzie boja sie wlasnie aut poflotowych z duzym przebiegiem a regularnie serwisowany w aso nie musi byc tylko wrakiem z duzym przebiegiem, to samo tyczy sie benzynki skoro juz jest cos stukniete i pukniete to zazwyczaj sie rezygnuje, ludzie wola wypicowe wymalowane autka z cofnietym licznikiem z zatajona wypatkowoscia ;-)
pzh87
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: M.Colt

01 Maj 2014, 20:49

A co jest do wymiany w tej 1.4 benzyna? Bo po zdjęciach to ciężko coś wiedzieć. I komis daje na to gwarancje? Na co konkretnie. Tak ogólnie gwarancje w komisach to pic na wode i fotomontaż.
grzegorzd92
Aktywny
 
Posty: 311
Miejscowość: Małopolskie
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Brava
Silnik: 1.2 82
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

01 Maj 2014, 21:28

w benzynie do wymiany zderzak, lampa i belka tylnia, na sam samochod gwar nie daja oczywiscie ale komis zajmuje sie naprawa i daje gwarnacje na sama naprawe, a reszte mi sprawdzili w KIM VW i procz uszkodzenia jest ok, w komisie ogolnie jak zauwazylem pracuja mlode chlopaki, bez problemu idzie sie z nimi dogadac w wielu kwestiach i widac ze zalezy im nie tylko na szybkim pchnieciu ale pierw na sprawdzeniu zebym ja byl zadowolony, tego samego dnia podstawili lawete i podjechalismy na sprawdzenie i koszt ponioslem tylko za sama diagnostyke a jednak do KIMU kilka km bylo wiec na start sie wykazali, z tego co zauwazylem na placu duzo jest lekko puknietych zarysowanych aut, nie tak jak w wiekszosci komisow doprowadzonych do idealow zeby tylko sie pozbyc jak najszybciej, zauwazylem ze nie ukrywaja usterek jak wiekszosc komisow i wychodza z zalozenia ze klient albo wezmie taki albo oni w jego imieniu to naprawia, moim zdaniem podejscie dobre chociaz pewnie przeklada sie to na zyski bo z tego co widze duza czesc ludzi uwielbia odpicowane bryki z nikimi przebiegami bojac sie brac samochod z paroma wgniotkami a pozniej sie kazuje ze 150tys przekerczony licznik a wypucowany tak bo mial jakiegos dzwona :-)
pzh87
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: M.Colt

01 Maj 2014, 21:50

Ja bym wolał kupić już taki uszkodzony i robić sam we własnym zakresie, bo komis jak to komis poleci po kosztach żeby jak najwięcej zarobić.
Jakbyś sie już zdecydował to pozrobieniu przez nich sprawdź geometrie samochodu!
grzegorzd92
Aktywny
 
Posty: 311
Miejscowość: Małopolskie
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Brava
Silnik: 1.2 82
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

01 Maj 2014, 21:54

wiem wiem mam taki zamiar, napewno dam go po naprawie jeszcze raz na sprawdzenie do KIM wlasnie w celu sprawdzenia poprawnosci naprawy i gwar na naprawe koniecznie na pismie chce miec a nie na tzw "gębe"
pzh87
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: M.Colt

01 Maj 2014, 22:27

Ani jeden ani drugi. Pierwszy zajezdzony przez wiesniaka, drugi przez handlowca.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

01 Maj 2014, 22:33

to musi być Fabia?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Maj 2014, 00:07

nie musi byc fabia, bede otwarty na propozycje jednak u mnie wyglada sytuacja tak ze mam ok 5tys zl plus samochod w rozliczeniu wiec najlepiej jakis komis, za moj aktualny dostane pewnie z 2tys max, ten zajedzony przes wiesniaka sprawdzowny wiec az tak go nie zajechal, gorzej z handlowcem bywa roznie i jezeli naprawde dbali o samochod to mysle ze nawet warto ale nie oplaca mi sie jechac tyle km zeby popatrzec, szczegolnie ze wydaje mi sie blotnik innego koloru od strony pasazera, jutro przedzwonie i pytne czy serwosiwany w aso byl do konca bo to ze byl na poczatku to akurat nic dziwnego w flotowcach zazwyczaj serwis w aso trwa do konca gwar pozniej wolna amerykanka

ps moj woj to lubuskie jakbyscie chciali wrzucic propozycje z regionu

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

moze brac pod uwage ibize ?
pzh87
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: M.Colt

02 Maj 2014, 08:39

Cały czas piszesz, że nie chcesz trafić na jakiegoś składaka z cofniętym licznikiem. To mam dla Ciebie jedną radę. Omijaj komisy. Widzę, że budżet nie za duży a na siłę chcesz kupić jakiś lepszy/nowszy samochód.
I jak szukasz jakiegoś lekko uszkodzonego, to szukaj takiego, który ma nie naruszoną geometrię.
Tej Fabii bym się nie tykał. Źle to poskładają i będzie krzywy.
grzegorzd92
Aktywny
 
Posty: 311
Miejscowość: Małopolskie
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Brava
Silnik: 1.2 82
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

02 Maj 2014, 09:37

Zobacz na te.
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

02 Maj 2014, 10:29

grzegorzd92 : wiadoma sprawa ze nie chce cldatego kazdy samochod biore na dokladna diagnostyke z tym ze wiadomo w nieskonczonosc tak robic nie moge bo wywale wszystko na diagnozowanie tych samochodow :-) komis patrze tylko i wylacznie poniewaz jest mozliwosco zostawienia auta w rozliczeniu co zawieksza moj budzet, fabia niby ok ale z drugiej strony wywale na naprawe okaze sie po sprawdzeniu ze lipa i bede sie meczyl reklamowal u nich itd wiec moze i racja

kon146: nad ciotreonem i renowka kiedys myslalem nad fiatem tez ale bravo i to wlasnie z takim silniczkiem bo czytalem ze mniejszy pali wiecej i zamula, napewno sie im jeszcze dzis z bliska przygladne jak da rade, ogolnie chcialem cos z mniejszymi silnikami do 1.3-4 i z 75-80km ale moze nie zawadzi wziac cos mocniejszego, aktualnie mam colta cj0 1,3 75km+lpg i ogolnie pewnie bym nie myslal o wymianie ale ostatnio padl aparat zaplonowy(czesta wada) i cos powoli zaczyna sie sypac a ja nie chce tracic nerwow i uzerac sie z kawalkiem blachy
pzh87
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: M.Colt