Skoki obrotów na LPG

10 Kwi 2012, 15:20

Witam ostatnio mam taki problem :

Gdy jazdę na benzynie to czasem obroty na biegu jałowym są za wysokie ok 1,5 tys do 2 tys. po czym spadają do 0,8 i jest ok . jednak na LPG nie mam praktycznie w ogóle wolnych obrotów ... na luzie obroty skaczą od 0,3 do 1 tys. i tak cały czas.

Czy to może być wina krokowego ??? przepustnica i krokowy był "czyszczony" jednak nic to nie dało.

świece i kable WN też są ok



tak nawiasem mówiąc od dłuuuuższego czasu mam tak:

jadę na benzynie przyśpieszam od 0 do 120 km/h spokojnie tak na 1/3 pedału gazu - i w zakresach obrotu silnika 1tys do 3 tys auto chodzi płynnie natomiast powyżej 3 tys obrotów tak jak by szarpało ... sekundowy brak mocy i znowu ciągnie jest to dość odczuwalne ... jeździłem do mechaników i twierdzili że ten typ tak ma bo to daewoo ale nigdy tak się nie działo.... może to faktycznie jakiś czujnik jest uwalony lub pompa paliwa nie domaga ?
.

samochód Daewoo Lanos 1,5 16V 100KM

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
adam-and1
Aktywny
 
Posty: 479
Miejscowość: Katowice
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: szukam igły ;-)
Paliwo: Benzyna

10 Kwi 2012, 16:46

Adamie,wiesz ile może być przyczyn?!Natomiast tym mechanikom,którzy mówią,masz tak,bo to Lanos powiedz,by zajęli sie profesją wedle swego talentu,czyli albo ginekologią :D ,albo wypiekaniem chleba,zmień mechaników! Każde auto może spotkac podobny problem,w każdej chwili.Zacząłbym od sprawdzenia szczelności dolotu,szczelność kolektora ,od tego bym zaczął.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

13 Kwi 2012, 11:35

witam ponownie, jestem po wizycie u kilku gazowników ... każdy mówi to samo - układ szczelny .... krokowy działa , sonda lambda też (bosh) , parownik (reduktor ) ma 1 rok tomasetto 100hp - poprawnie funkcjonuje - problem leży w tym, że nikt w mojej okolicy nie ma kompa pod LANDI RENZO i nikt nie może wyregulować poprawnie wolnych obrotów.... jeden gazownik zrobił to na "ucho" i działa niby dobrze czasem jakiś spadek obrotów na wolnym ale zaraz potem jest kilka sekund dobrze potem znowu 1-2 sekundowy spadek obrotów i znowu dobrze. ..... eh mam dość. ...
zaproponowano mi zmianę instalacji na STAG-100 - podobno praktycznie wszędzie mają pod to kompa i większość bez problemów powinno sobie dać radę z regulację .... za wymianę elektroniki życzą sobie 400 zł ..... jestem wstanie zapłacić to 400 zł ... pytanie tylko czy faktycznie warto ???? z drugiej strony mam mieszane uczucia co to tego LANDI RENZO trochę mnie martwi to że nikt nie potrafi tego wyregulować a regulacja na ucho .... raczej w to nie wierzę ....
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
adam-and1
Aktywny
 
Posty: 479
Miejscowość: Katowice
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: szukam igły ;-)
Paliwo: Benzyna

13 Kwi 2012, 18:49

Wiesz,Landi Renzo, to według mnie najwyższa półka,niektórzy wolą zakładać tańsze instalki gdyż na nie, jest najwięcej chętnych.Jak długo,tzn .jaki przebieg mają wtryskiwacze?,pamiętaj o tym,że jeżeli wtryskiwacze będą niegomagać ,to zapomnij o stabilnych ,wolnych obrotach.Zobacz jakie masz wtryskiwacze,potem wpisz sobie i przeczytaj o nich.Ja bym poszukał zakładu ,który obsługuje te instalacje,musi gdzieś być w okolicy.Ja sobie instalkę reguluję na ucho już od 12 lat,tylko ,że ja mam 1 generację.Przygladnij się wtryskiwaczom LPG.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

13 Kwi 2012, 21:07

PhantomASA1 napisał(a):Przygladnij się wtryskiwaczom LPG.


A tutaj ...
adam-and1 napisał(a):zaproponowano mi zmianę instalacji na STAG-100


Gdzie .......jasno wynika że nasz kolega ma instalkę II- giej generacji . Co do podłączenia centralki Landi Renzo pod kompa lub dedykowanego testera, w mojej okolicy nie ma problemu.To niedaleko Katowic.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5006
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Kwi 2012, 22:44

na stronie landirenzo www.landi.pl są wymienione warsztaty zajmujące się instalacjami tej firmy. Jest ich przynajmniej sześć w Katowicach więc nie powinieneś mieć problemu ze znalezieniem właściwego by wyregulować instalację.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak skalibrować alkomat?
    Alkomat to urządzenie, które może pomóc podjąć odpowiedzialną decyzję, zanim wsiądziesz za kierownicę. Jednak aby jego wskazania były wiarygodne, konieczna jest regularna kalibracja. Ten proces jest niezbędny, ...
    Audi R8 V10 RWS
    Audi Sport GmbH poszerza serię modelową R8, wprowadzając nową wersję z napędem na tylną oś. Audi R8 V10 RWS pojawi się na rynku w limitowanej edycji 999 egzemplarzy w wersjach Coupé i Spyder. Samochód napędzany ...

25 Kwi 2012, 10:36

zanim sie pojedzie do warsztatu warto zadzwonic ,w Raciborzu nieaktualna lista warsztatow,sprawdzone.
dalton ,nie mylic z daltonizmem:)
dalton
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 85
Miejscowość: Wodzislaw Śl
Auto: Audi a4
Silnik: 2.0 bp+ lpg 131 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna