LSD - Limited Slip Differential

  • Skróty dotyczące terminów motoryzacyjnych

  • LSD - Limited Slip Differential

    LSD - Limited Slip Differential - co to znaczy?


    Mechanizm różnicowy ze zwiększonym tarciem wewnętrznym. Dzięki temu systemowi mechanizm różnicowy przekazuje moment obrotowy na oba koła osi napędowej mimo, że koła znajdują się na nawierzchniach o różnych współczynnikach przyczepności.

    Jak sprawdzić czy mamy LSD?
    Najprostszym rozwiązaniem jest podniesienie samochodu i zakręcenie kołami, jeżeli koła kręcą się w tym samym kierunku oznacza to że mamy LSD w przypadku kiedy kręcą się w przeciwnych kierunkach oznacza to że nie mamy LSD lub jest ono zepsute.

    W układzie LSD mechanizm różnicowy uzupełniony jest o parę sprzęgieł między oboma bocznymi kołami zębatymi, a klatką dyferencjału. Dzięki temu w momencie, gdy jedno z kół zrywa przyczepność, jedno ze sprzęgieł zaczyna przeciwdziałać temu swoją siłą tarcia (sprzęgła te działają bez poślizgu tylko wówczas, gdy oba koła poruszają się z tą samą szybkością). Drugie koło nadal otrzymuje moc w tym momencie (tylko część mocy równoważną mocy traconej na pokonanie sił tarcia sprzęgła).


    Ocena: 5.0/5 (4 głosy)

    Dostępny jest film.
    Obejrzysz go będąc zalogowany na forum.