Sprowadzenie samochodu osobowego z USA

01 Mar 2008, 10:49

Witam serdecznie :D

Zwracam sie do Was z nastepujaca prosba: czy moglibyscie mi przyblizyc procedury oraz zwiazane z tym koszty, jakie towarzysza sprowadzeniu samochodu osobowego z U.S.A ?

Slyszalem takze, ze lepiej (ze wzgledow oczywiscie na koszty) sprowadzic samochod z USA do Niemiec i stamtad dopiero przetransportowac go do Polski. Czy moglibyscie przyblizyc mi takze na czym to polega oraz jakie konkretne korzysci plyna ze sprowadzenia samochodu do Niemiec a stamtad dopiero do Polski.
Prosilbym takze o jakies namiary ,tzn. do ktorego miasta w Niemczech nalezaloby sprowadzic.

Z gory serdecznie dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam!

P.s. Przepraszam za brak polskich znakow :roll:
Carpe diem.
Trublu
Nowicjusz
 
Posty: 20

01 Mar 2008, 11:14

Sam koszt opłaty promu do polski to 5 tyś dolarów, takze sprowadzają musi być to auto wmiarę drogie i dochodza inne opłty, dałbym sobie spokój.

Ja poszukałbym we Francji lub Belgii, zreszta tak zawsze robię, tam są najtańsze auta.
PHAETON SZCZECIN
Początkujący
 
Posty: 111
Miejscowość: Szczecin

01 Mar 2008, 16:06

Z AUTO SWIATA
"jak obliczyc podatek
Subaru Legacy Outback 2.5
cena- 23 tys $
cło- 10%- 2300$(suma-25 300$)
akcyza- 13,6%- 3440$( suma-28 740$)(jakby silnik >2,0 to 3,1% akcyza)
Vat- 22%- 6322$(suma- 35 062$)

Koszty transportu:
Niemcy: maly samochod- 900$
duzy samochod- 1150$
Polska: maly samochod- 950$
duzy samochod- 1300$

no i swiatla musisz zmienic
wojtex_
Początkujący
 
Posty: 54

05 Mar 2008, 20:47

Musisz uważać !
Koleś mi opowiadał, że z USA sprowadzają auta które są zezłomowane tam, pokazują ci dokumenty a tam wyraz savatage czyli zezłomowany tłumacz przysięgły tłumaczy jako używany.
Jakiś facet pokazywali właśnie w TVN TURBO zrobił dym z tego powodu i zgłosił to na policję a policja zarekwirowała mu auto i nigdy go nieodzyska bo jest bez prawa do rejestracji, stracił 75 tyś.
Także sprowadzając auto przez salon lub komis nigdy nie masz pewności czy ci szrota nie podsuną.
PHAETON SZCZECIN
Początkujący
 
Posty: 111
Miejscowość: Szczecin

09 Mar 2008, 20:42

Dziękuję Wam serdecznie.

A czy moglibyście mi podać jak to wyglądałoby gdybym chciał sprowadzić furę z USA bezpośrednio do Polski? Chodzi o różnice w kosztach pomiedzy z USA do Niemiec i z Niemiec dopiero do Polski, a z USA bezposrednio do Polski.
Carpe diem.
Trublu
Nowicjusz
 
Posty: 20

09 Mar 2008, 21:00

Jest jeszcze jedna możliwość:
A mianowicie musisz mieć kogoś znajomego (bądź z rodziny) w stanie w którym nie ma obowiązku przeglądu technicznego np w South Carolina itp
On kupuje ten Pojazd (albo TY sam tam jedziesz) co nie jest potrzebne bo i tak sam nie wiesz gdzie i co kupic i problemu z wiza unikasz ect. i rejestruje na siebie i Pana Samochod musi byc conajmniej 1 rok ubezpieczony w USA (chyba ze jest nowy) i trzeba miec ten dowod ze soba ubezpieczajac w Polsce-by nie placic najwyzszej raty ubezp!

Oczywiscie co roku ktos w USA w tym Stanie gdzie jest zarejestrowany musi oplacac 28 $ rejetracji i wysylac znaczek na tablice rejestracyjna( a co 3 lata nowa tablica)!Samochod formalnie jest zarejestrowany w USA dopoki go nie bedzie sie chcialo odsprzedac - nie placi sie nic nikomu!Tylko urzedowi rejestracyjnemu w USA owe 28$/rok a podatek tylko 1 raz przy zakupie ( niektorych Staanch rzadzonych przez komuchow=tu liberalow co roku np w Californi POdatek od n ieruchom,osci),ktory w SC wynosi okolo 3% od nowego a od starego grosze!jesli pojazd jest ubezpieczony w PL mozna nim jezdzic tak dlugo dopoki wszystko to jest oplacone a pozniej spzredac .Wtedy Kupujacy musi zaplacic clo itp!Zatem nie jest to zakup na odsprzedaz- a dla ciebie na wiele lat!TYLKO!
lukaszd2007
Nowicjusz
 
Posty: 13
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Master Truck 2009 / relacja
    Już po raz piąty w Opolu odbył się Międzynarodowy Zlot Ciężarowych Pojazdów Tuningowych Master Truck. Zlot Master Truck, czyli święto podrasowanych ciężarówek, to impreza znana w całej Europie. Rokrocznie pojawiają ...

09 Mar 2008, 21:25

lukaszd2007 napisał(a):Jest jeszcze jedna możliwość:
A mianowicie musisz mieć kogoś znajomego (bądź z rodziny) w stanie w którym nie ma obowiązku przeglądu technicznego np w South Carolina itp
On kupuje ten Pojazd (albo TY sam tam jedziesz) co nie jest potrzebne bo i tak sam nie wiesz gdzie i co kupic i problemu z wiza unikasz ect. i rejestruje na siebie i Pana Samochod musi byc conajmniej 1 rok ubezpieczony w USA (chyba ze jest nowy) i trzeba miec ten dowod ze soba ubezpieczajac w Polsce-by nie placic najwyzszej raty ubezp!

Oczywiscie co roku ktos w USA w tym Stanie gdzie jest zarejestrowany musi oplacac 28 $ rejetracji i wysylac znaczek na tablice rejestracyjna( a co 3 lata nowa tablica)!Samochod formalnie jest zarejestrowany w USA dopoki go nie bedzie sie chcialo odsprzedac - nie placi sie nic nikomu!Tylko urzedowi rejestracyjnemu w USA owe 28$/rok a podatek tylko 1 raz przy zakupie ( niektorych Staanch rzadzonych przez komuchow=tu liberalow co roku np w Californi POdatek od n ieruchom,osci),ktory w SC wynosi okolo 3% od nowego a od starego grosze!jesli pojazd jest ubezpieczony w PL mozna nim jezdzic tak dlugo dopoki wszystko to jest oplacone a pozniej spzredac .Wtedy Kupujacy musi zaplacic clo itp!Zatem nie jest to zakup na odsprzedaz- a dla ciebie na wiele lat!TYLKO!


Hmm... no to faktycznie jest atrakcyjna możliwość...
Ale chciałbym się upewnić czy aby na pewno wszystko zrouzmiałem poprawnie, czyli tak:
1. Kupuje samochód (w moim przypadku będzie to używany) w USA.
2. Płacę składkę ubezpieczeniową w stanie w którym zostałby on zarejetsrowany. (w moim przypadku byłoby by to New Jersey)

I tutaj mam pytanie: czy przy rejestracji taki pojazd musi być zarejstrowany I NA MNIE I NA TĄ OSOBĘ, KTÓRA BĘDZIE SPROWADZAŁA TEN POJAZD ???

3. Przy zakupie samochodu używanego płaci się jakiś podatek???

4. Jak już prowadzę dany pojazd do USA to muszę go w Polsce ubezpieczyć również, ale z tej racji że pokażę kwit świadczący o tym, że jest już on ubezpieczony w USA to płacę niższą składkę , tak?

5. Nie zrozumiałem do końca te kwestii: "Zatem nie jest to zakup na odsprzedaz- a dla ciebie na wiele lat!TYLKO!"

Czyli jak będę chciał odsprzedać samochód to wówczas trzeba będzie opłacić wszelkie akcyzy, tak? A jeśli chciałbym jeździć samochodem sam to nie muszę uiszczać żadnych opłat celnych itp ???

6. Pojazd mógłbym odsprzedać najwcześniej po roku licząc od czasu sprowadzenia?

7. Gdzie mam się skierować żeby otrzymać wszelkie dodatkowe informacje na ten temat?

Tak przy okazji, serdecznie dziękuję za tą wiadomość jak i również za inne.

P.s. Może moje pytania mogą się okazać niektóre idiotyczne, no ale będzie to pierwszy pojazd, który sprowadzę... tak więc jestem zielony w tej tematyce i dlatego chcę się dowiedzieć jak najwięcej, dlatego proszę o wyrozumiałość jeśli zasypuję głupimi = oczywistymi pytaniami :P No ale Każdy przecież kiedyś zaczynał... no nie ?:)
Świetnie
Carpe diem.
Trublu
Nowicjusz
 
Posty: 20

09 Mar 2008, 21:52

[email widoczny po zalogowaniu] na ten adres napisz a ci gość wszystko wyjaśni:)

Ja sam zamierzam sprowadzić sobie autko z USA w przyszłym roku i na to trafiłem przez przypadek. A z tego co zrozumiałem to musisz mieć znajomego w USA ktury zarejstruje samochód na siebie a ciebie jako 2 kierowce( no chyba że sam polecisz) jest to tylk0o możliwe w tych stanach w których nie ma obowiązku przeglądu technicznego!!!
Auta nie mugłbyś sprzedać komuś innemu ponieważ wtedy musiałbyś zapłacić podatek akcyzowy i cło. Dlatego byłoby to auto nie na sprzedaż.
Nie zagłębiałem się w to bo nie mam takich znajomych w USA:(
A to co ci napisałem to poprostu był email jaki od niego dostałem:)
Podobno sam tak sprowadził więc o szczeguły musisz pytać jego.
Pozdrawiam

EDIT:
No i zapomniałem tu masz link jak to jest gdy sprowadzasz z Niemiec:) :
http://www.v10.pl/prawo/Sprowadzanie,samochodu,z,Niemiec,-,procedura,200.html

a tu masz link jak to jest z mieniem przesiedleńczym(też spoko opcja tylko trzeba tam popracować z rok):
http://www.przeprowadzki.pl/international/property_01.aspx

a tutaj firma która się zajmuje sprowadzaniem samochodów :
http://www.amerykanskiesamochody.pl/oplaty.php

jeśli ty masz jakieś ciekawe informacje lub jakbyś już kupił autko z USA to prosze napisz na [email widoczny po zalogowaniu] co i jak.

I jak ktoś mógłby mi pomóc w temacie poniżej z "Polski do Afryki" to byłbym wdzięczny:)
lukaszd2007
Nowicjusz
 
Posty: 13

07 Maj 2010, 16:14

Możesz też sprowadzić sobie samochód z usa przez firmę która się tym specjalizuje.

Plusy:
- nie musisz latać do stanów
- wiedzą gdzie i jak kupić ładne autko
- sprawdzą CARFAX (wiec nie dostaniesz jakiegoś złomu po wypadku odsukanego. Są nawet firmy które dadzą ci gwarancje że auto jest bezwypadkowe )
- załatwią wszystkie papierki i cła
- wiedzą czy taniej ściągnąć auto przez Berme czy bezpośrednio do Polski
- załatwią odliczenie vat'u jeśli się da
- załatwią leasing
Minusy:
- biorą za takie auto z usa prowizje :cry:
Ostatnio edytowany przez wojtek76, 10 Maj 2010, 23:30, edytowano w sumie 1 raz
wojtek76
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Gdańsk

07 Maj 2010, 19:19

wojtek76 napisał(a):Minusy:
- biorą za takie auto z usa prowizje :cry:


ee no co ty
poważnie?
jak mogą , normalnie to jest wyzysk :mrgreen:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

01 Lip 2010, 16:02

Minusy zawsze są ale i tak z USA się opłaca, kupiłem auto przez --- zapłaciłem prowizje ale pomogli przy wyborze auta i nie ściemniali jak reszta do których dzwoniłem (idzie to wyczuć w rozmowach) pzdr. :neutral:
Ostatnio edytowany przez ecocar, 01 Lip 2010, 23:59, edytowano w sumie 1 raz
To Ja Ecocar
ecocar
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Polska

07 Lip 2010, 09:37

witam mam pytanko odnośnie autek z usa czy to sie jeszcze oplaca chodzi mi o uzywane autka i prosze o namiar na żetelną i solidną firme zajmującą sie sprowadzaniem autek .dzięki [email widoczny po zalogowaniu]
andrek00
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: parczew

04 Maj 2023, 23:06

Witam serdecznie!

Sprowadzenie samochodu osobowego z USA do Polski wiąże się z kilkoma procedurami i kosztami. Oto ogólny przegląd tego procesu:

Zakup samochodu: Wybierz i zakup samochód w USA. Zwróć uwagę na sprawdzenie historii pojazdu oraz stanu technicznego.

Transport do portu w USA: Po zakupie samochodu, musisz zorganizować transport do portu, z którego zostanie wysłany do Europy. Koszt zależy od odległości i firmy transportowej.

Opłaty portowe i wysyłka: Musisz uiścić opłaty portowe oraz opłatę za przewóz samochodu przez ocean. Koszt wysyłki zwykle wynosi od 1000 do 2500 USD, w zależności od firmy i rodzaju przewozu (Ro-Ro czy kontener).

Transport do Polski (lub Niemiec): Po przybyciu do Europy, samochód musi zostać przewieziony do Polski lub do Niemiec. Koszt transportu zależy od firmy przewozowej i odległości.

Opłaty celne i VAT: Musisz uiścić opłaty celne i VAT za sprowadzenie samochodu spoza Unii Europejskiej. W Polsce VAT wynosi 23%, a cło to 10% wartości samochodu. W Niemczech VAT wynosi 19%, a cło to również 10%.

Homologacja i rejestracja: Po opłaceniu podatków i ceł, musisz zarejestrować samochód w Polsce. Proces ten obejmuje homologację, badanie techniczne, ubezpieczenie OC oraz wydanie dowodu rejestracyjnego. Koszty te mogą wynieść kilka tysięcy złotych.

Co do sprowadzenia samochodu najpierw do Niemiec, może to być korzystne ze względu na niższy VAT (19% w Niemczech w porównaniu z 23% w Polsce). Jeśli zdecydujesz się na tę opcję, możesz sprowadzić samochód do takich miast, jak Hamburg, Bremerhaven czy Rostock, które są dużymi portami morskimi.

Jednak warto zauważyć, że po sprowadzeniu samochodu do Niemiec, będziesz musiał zarejestrować go tam i opłacić niemieckie opłaty i podatki. Następnie, po przewiezieniu samochodu do Polski, będziesz musiał ponownie zarejestrować go w kraju, co wiąże się z dodatkowymi kosztami i formalnościami.

Ostatecznie, wybór należy do Ciebie. Zalecam porównanie kosztów i procedur w obu przypadkach, aby zdecydować, co będzie najbardziej korzystne dla Twojej sytuacji.

Mam nadzieję, że informacje te pomogą. Powodzenia i pozdrawiam!
keygentris
Nowicjusz
 
Posty: 3

05 Maj 2023, 06:32

keygentris napisał(a):Mam nadzieję, że informacje te pomogą. Powodzenia i pozdrawiam!



Czy to już jest sztuczna inteligencja ? :)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Maj 2023, 07:55

Opłaca się,trzejmoi bracia tak zrobili,jeśli,korzysta się z pośrednictwa firmy ,która się w tym specjalizuje a posiada dobre opinie,auta w takim stanie,że palnik tego nie musi tykać,czyli elementy do wymiany,poduchy nie wysrzelone,wtedy się opłaca,jest jeszcze jedno,jeśli jest się przygotowanym na to,że auto może stać cały rok,posiada się dużo czasu na szukanie elementów,czsami możliwych do kupienia tylko w ASO,jest jeszcze jedna kwestia,marka samochodu,w przypadku MAZDY CX-5 2.5 SKYACTIV,CX3 2.0 S-Activ,elementy nowe w ASO były tańsze od używanych do Mercedesa,w przypadku obydwu aut mechanik,który zajmował się rozbieraniem,składaniem elementów powiedział,gdzie żescie panowie trafili takie auta,w przypadku Mercedesa brat jest do przodu,tzn.był po zrobieniu 50 tyś zł do przodu,drugi w przypadku Mazdy,70 tyś zł,a trzeci brat oszczędnosć na poziomie 40 tyś zł,jedna kwestia,obydwa auta z nikłymi przebiegami.Żadnego z tych aut palnik nawet nie dotknął,Mazdy z przebiegami CX5 poniżej 20 tyś km,roczna,CX-3 ciut powyżej 20 tyś km,2 letnia.Jeszcze rada taka,niestety po używane elementy trzeba jechać osobiście,bratu do CX-5 wysłano chłodnicę z wiatrakami ,które to wszystko nadawało się tylko na złom,dobrze,że kurier zgodził się by to zostało sprawdzone przy nim i poszło z powrotem jako nie odebrane.Wszystkie auta w doskonałych stanach technicznych,istnieje ryzyko,bo gdyby okazało się,ze np.skrzynie uszkodzone,bądż silniki,itd.itp.impreza kompletnie nie opłacalna,dlatego bez pośrednictwa rzetelnej firmy,ani rusz!!!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)