Subaru Forester do 35k

18 Mar 2014, 11:12

Co o tym myslicie? silnik 2.0 157km lub 2,5 230km?

slyszalem ze czesci kosztuja...
i jak ze spalaniem? akceptowalne dla mnie do do ok 13 litrow, a lekkiej nogi nie mam
Nethann
Aktywny
 
Posty: 274
Auto: Astra h Gtc
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

18 Mar 2014, 11:30

Auta ,które będą ci polecać ma pewno będą marek : Opel,Ford,Hyundai,Mazda,Fiat,BMW,Honda ,Mercedes W 124 .O Subarynie nic nie powiedzą bo nic nie wiedzą ,jedynie jeden powie ,że 230 KM wyciągnięte z silnika 2.5 litra to wyżyłowany silnik .

Jest jeden fanboy Subaru na forum ,ma nick Geniodekt .
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

18 Mar 2014, 11:47

a wszyscy powiedzą, że jesteś idiotą nie mającym pojęcia o motoryzacji i nie znającym pojęcia słowa wyżyłowany
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Mar 2014, 12:09

dzida napisał(a):a wszyscy powiedzą, że jesteś idiotą nie mającym pojęcia o motoryzacji i nie znającym pojęcia słowa wyżyłowany

Czytając dzidę trzeba brać poprawkę na to ,że dla kogoś kto nie jest po politechnice tylko pewnie po studiach ekonomicznych ,ewentualnie wcześniej skończył samochodówkę : te inżyniery to się w ogóle nie znajo .Turbo to ZUO ,ci armatorzy to oszaleli , turbodoładowanie do silników okrętowych ,jak im się to kalkuluje.Turbo to ZUO,moment skręcający na wale sprawi,że do remontu wcześniej będzie ...głowica i tłoki ,w technikum samochodowym albo na uniwerku nie było materiałoznawstwa i wytrzymałości materiałów.
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

18 Mar 2014, 14:42

A co do rzeczy ma wykształcenie? Jak ktoś jest idiotą to juz nim zostanie. Wiedze można zdobywać na różne sposoby nawet poza uczelniami.

Spalanie w aucie tego typu z silnikiem 2.5T spokojnie osiągnie pułap do 16litrów. Osiągi auto ma bardzo dobre. Jezeli na tym Ci zależy to można brać, ale wczesniej warto się dowiedzieć czy można zamontować LPG bo po jakimś czasie zaczną boleć koszty na Pb.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Mar 2014, 17:10

Mihau Ty w końcu zarobisz tego bana, jesteś na bardzo dobrej drodze :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

18 Mar 2014, 21:05

mihau napisał(a):moment skręcający na wale sprawi,że do remontu wcześniej będzie

poczytaj o udarze momentu, który jest często spotykany przy silnikach z dużym momentem przy niskich obrotach i rozruchu i sporo o nim się dowiedziałem przy okazji silników elektrycznych, które są częścią moich studiów i musi być zmniejszany przez powolny rozruch (niski moment na niskich obrotach silnika), a nie bezpośredni (wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach spotykany w turbodoładowanych benzynach i odchudzonych w ramach ekologii) aby zniwelować udar momentu na wale ale ty tego i tak nie pojmiesz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Mar 2014, 17:05

Części kosztują dość dużo i nie ma zamienników za wiele niestety, a poza tym ciężko znaleźć mechanika który potrafi ugryźć boksera i nie skasować jak za ASO. Szczególnie bolesne dla kieszeni są amortyzatory tylne (samopoziomujące cuda po ~1700 sztuka), przeniesienie napędu jak na Ciebie wypadnie (sprzęgło wiskotyczne ~2500 z robociną), rozrząd też do najtańszych nie należy. Ale tego auta nie kupuje się portfelem. Mi nawet wersja 125 potrafiła dać dość dużo radości, zwłaszcza zimą.

Co do gazu to miałem przyjemność jeździć starszą generacją (z silnikiem 125KM) i powiem szczerze że spalania rzędu 12 przy trasach w miarę dynamicznych były normą, jak doszło 50/50 miasto to skakało nawet i pod 15 gazu.

Instalacje do tego auta mało kto potrafi porządnie założyć i z reguły trzeba się pchać w drogie instalacje (tu akurat był Koltec Necam, cena ~5 tys w 04 r.)

Pozdr
ptasiorencjo
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 05 07 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Aktualnie nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna