Subaru legacy 4 i 5 generacja

03 Mar 2020, 15:04

Witam mysle nad zakupem subaru legacy, celuje w silniki benzynowe, i tu pytanie, jakie silniki sa dobre a ktore sa bardzo problematyczne w tych generacjach ? poprosze o wszystkie informacje na temat 2.0 oraz 2.5 :yes:
xmatelo069
Obserwowany
 
Posty: 1

03 Mar 2020, 17:56

W Legacy IV najsłabszy silnik czyli 2.0 137KM uchodzi za najtrwalszy nawet można do niego bez problemu założyć LPG który toleruje bez większego problemu. Nawet regulacja zaworów nie jest skomplikowana i da się ją sprawnie wykonać. Minusem jest dwumasa która z tego co wiem występuje przy tym silniku w połączeniu z manualną skrzynią biegów.

Jednak do tego samochodu najlepszym wyborem jest chyba silnik H6 3.0 który jest droższy w utrzymaniu ale daje naprawdę dużą frajdę z jazdy tym modelem. Tu musiałbyś się przejechać żeby zobaczyć o co mi chodzi :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

22 Kwi 2021, 14:34

Witam wszystkich potrzebuje zaczerpnąć wiedzy na temat silników benzynowych w modelach które linki podaje poniżej. Chodzi mi jak posprawdzać najdokładniej te pojazdy żeby się nie wkopać na minę w razie czego przy kupnie
link 1
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
link 2
https://samochody.pl/samochody-osobowe/ ... qGvrg98piw
link 3
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
link 4
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Junior328
Nowicjusz
 
Posty: 4

23 Kwi 2021, 19:08

Generalnie z braniem oleju te silniki nie mają problemow ani jakichś mankamentów, za to diesel jest dawcą części, oczywiście jak coś stuka po odpaleniu i przerywa no to uciekać :happy: Jedyny problem który może się pojawiać w V to rozszczelniająca się chłodnica, jeżeli widać na niej ślady płynu ktoś zignorował problem to silnik mógł być przegrzany zanim zapali się czerwona lampka wtedy może czekać Cię remont lub przekładka wartości 30-50% auta.
W IV chury powtarzają że przy 200tys uszczelka pod głowicą pada - można dopytać prywatnego właściciela czy już po
w V 2.5 167km to prostsza konstrukcja na 1 wałku, 173km polift jest już DOHC
2.0 150 km to muł i podwójny wałek czyli w razie LPG droższa korekta luzów zaworowych (zazwyczaj wyciągają silnik)
Pół roku temu oglądałam wiele V więc tu mogę doradzić coś więcej niż przy IV, kilka egzemplarzy "cytryn" miały zakamuflowane błędy w efekcie czego w Subaru nie działa zawsze tempomat oraz hill holder - jeżeli pika trzykrotnie po kliknięciu guzika, znaczy że handlarz zakombinował by ukryć wady. Warto obejrzeć od spodu, czy nie ma wycieków z dyferencjałów czy skrzyni, sprawdzic elektryke, klime wiekszosc egzemplarzy ktore ogladalam miala tego typu wady
Możesz spotkać egzemplarze z hydraulicznym wspomaganiem większość ma jednak elektryczne, droższe gdyby się popsuło i bardziej komfortowe/ mniej responsywne
Możesz tez obejrzeć kilka Outback'ów IV - to samo auto co Legacy V ale w wyższym standardzie wyposażenia wyżej zawieszony
Żaden ze wskazanych aut nie ma kamery/nawigacji/dvd - rozejrzyj się za taką wersją
Gdybyś miał jeszcze jakieś pytania to śmiało :ok:
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

24 Kwi 2021, 07:01

różnice między legacy a outbackiem to wiem że to samo tyle tylko że wyżej zawieszone o parę centów i że outback to zawsze w kombi. ta wersja 150km to tak podejrzewałem że będzie muł dlatego zastanawiam się nad 2.0 165KM ewentualnie albo szukam tylko i wyłącznie 2.5 zarówno w IV jak i V. A jak wyglądają koszty utrzymania subaryny na chwilę obecną. A co to jest HILL HOLDER bo kompletnie nie mam o tym pojęcia
Junior328
Nowicjusz
 
Posty: 4

24 Kwi 2021, 11:59

Utrzymanie normalnie tylko warto mieć ogarniętego mechanika w okolicy. Asystent ruszania pod górkę (ikonka podjazdu)
IV generacja to jeszcze klasyczna motoryzacja i ręczny w dźwigni
V to nowa buda i ukłon w stronę komfortu i bezpieczeństwa
Warto jeszcze dodać ze wersje z automatem mają elektrycznie sterowany miedzyosiowy "mechanizm róznicowy" zintegrowany ze skrzynią a manuale wiskozę czyli brak stałego napędu
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LC Black Label GT
    Lexus LC Black Label GT nie jest co prawda dziełem producenta, ale i tak zasługuje na wyróżnienie. Na SEMA 2017 z okazji 20. rocznicy swojego istnienia samochód w takiej wersji zaprezentował japoński tuner Artisan ...

24 Kwi 2021, 13:58

czyli lepiej opłaca się zainteresować ręczną skrzynią czy autometem? jesli automat to jak sprawdzić czy jest ok czy wymaga jakiś ingerencji a w ręcznej to jak sprawdzić wiskozę czy jest ok przy zakupie. I kolejne pytanie która wersja była by bardziej opłacalna IV czy już za V się rozgladac wydaje mi się że za V bo nowszej konstrukcji silnik i mniej paliwka bierze tak myślę
Junior328
Nowicjusz
 
Posty: 4

24 Kwi 2021, 16:34

Zobacz sobie różnicę

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


w automacie mozesz sprawdzic wycieki, zapytac o zmiany oleju ale bagnetu nie ma no i tylko jak to jezdzi, CVT trzeba zaakceptować przede wszystkim niepokojacym objawem byloby ślizganie się czy jakieś stuki, napędu nie sprawdzisz bez odpowiednych warunków ale o wiskozę raczej się nie obawiaj - to zamknięty mechaniczny trwały element.
Na zuzycie paliwa wplyw ma raczej skrzyni i tutaj automat spali mniej zas przedliftowy silnik chyba za wiele sie nie różni od IV (nadal to MPI), co się opłaca sam musisz zdecydować ale różnica ceny pomiedzy generacjami w Subaru wydaje mi się stosunkowa niższa niż w innych markach
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna