Suzuki baleno 1.3 - nazwa cześci pomocy ...

29 Lut 2012, 13:11

Ostatnio miałem problem z moim Suzuki Baleno 1.3 otóż nie mogłem uruchomić silnika.
Po ok. 30 minut walki okazało się że winna jest kopułka rozdzielacza (wilgoć i brud) ale nawet po przeczyszczeniu styków kopułki silnik pracował nie równo i jakby był "zamulony" oraz odczułem falowanie i spadki obrotów.
Mam nadzieję że wymiana powyższych cześci na nowe pomoże.
Zaobserwowałem też przez chwilę "samoistny" wzrost obrotów do ok. 5-6 tysięcy gdy ruszałem autem z jedynki (jakby do silnika doszło za dużo powietrza).
W silniku widać jeden z ruchomych węży - chyba z dopływem paliwa - zaznaczony na zdjęciu

Zdjęcie

Otóż nie znam się na silnikach więc nie potrafię stwierdzić czy jest to ok, w silniku jest uszczelka w której jest osadzona metalowa złączka z owego węża z paliwem a wąż ten mogę lekko wyciągnąć z silnika. Wydaje mi się że tak nie powinno być. Nie wiem jak ta uszczelka się dokładnie nazywa więc nie wiem co ewentualnie mam kupić.
Proszę o pomoc i informacje czy taki luz ma być czy też trzeba wymienić ową uszczelkę, simering, oring itp. ;)
wygis
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Suzuki Baleno 1.3

29 Lut 2012, 18:56

witaj
zaznaczony na zdjeciu to króciec odmy -przewodu łączącego dekiel głowicy i kolektor dolotowy
nieszczelność w tym miejscu może powodować rzeczywiscie niekontrolowany dopływ powietrza do silnika zatem i niezamierzony wzrost jego obrotów ale też trudności z rozruchem silnika
króciec powinien być szczelnie osadzony w deklu - tam powinien być oring
przy okazji zobacz czy w przewodzie gumowym nie ma osadu wodno/olejowego po okresie mrozów
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

29 Lut 2012, 22:36

Dziękuję za szybką i fachową odpowiedź.
Przewód gumowy jest dość luźno osadzony, czyli jednak tu leży przyczyna moich problemów z silnikiem. Rzeczywiście w przewodzie jest lekki ślad osadu olejowego.
Wymienię uszczelnienia na nowe i przeczyszczę przewód.

Pozdrawiam i dziękuję.
wygis
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Suzuki Baleno 1.3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Uważajmy na rowerzystów bo to jeszcze nie koniec sezonu
    Wrzesień zaskoczył w tym roku wysokimi temperaturami i wszystko wskazuje na to, że utrzymają się one do końca miesiąca. To dobra informacja dla rowerzystów, dla których oznacza to dłuższy sezon rowerowy. Kierowcy ...
    Lamborghini Centenario - trzy końcówki wydechu
    Centenario to niezwykle rzadkie auto - powstało jedynie w liczbie 40 egzemplarzy, w tym 20 w wersji coupé i tyle samo w odmianie roadster. A powód do stworzenia takiego samochodu był nie byle jaki - włoska marka ...