Ostatnio miałem problem z moim Suzuki Baleno 1.3 otóż nie mogłem uruchomić silnika. Po ok. 30 minut walki okazało się że winna jest kopułka rozdzielacza (wilgoć i brud) ale nawet po przeczyszczeniu styków kopułki silnik pracował nie równo i jakby był "zamulony" oraz odczułem falowanie i spadki obrotów. Mam nadzieję że wymiana powyższych cześci na nowe pomoże. Zaobserwowałem też przez chwilę "samoistny" wzrost obrotów do ok. 5-6 tysięcy gdy ruszałem autem z jedynki (jakby do silnika doszło za dużo powietrza). W silniku widać jeden z ruchomych węży - chyba z dopływem paliwa - zaznaczony na zdjęciu
Otóż nie znam się na silnikach więc nie potrafię stwierdzić czy jest to ok, w silniku jest uszczelka w której jest osadzona metalowa złączka z owego węża z paliwem a wąż ten mogę lekko wyciągnąć z silnika. Wydaje mi się że tak nie powinno być. Nie wiem jak ta uszczelka się dokładnie nazywa więc nie wiem co ewentualnie mam kupić. Proszę o pomoc i informacje czy taki luz ma być czy też trzeba wymienić ową uszczelkę, simering, oring itp.
witaj zaznaczony na zdjeciu to króciec odmy -przewodu łączącego dekiel głowicy i kolektor dolotowy nieszczelność w tym miejscu może powodować rzeczywiscie niekontrolowany dopływ powietrza do silnika zatem i niezamierzony wzrost jego obrotów ale też trudności z rozruchem silnika króciec powinien być szczelnie osadzony w deklu - tam powinien być oring przy okazji zobacz czy w przewodzie gumowym nie ma osadu wodno/olejowego po okresie mrozów
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
Dziękuję za szybką i fachową odpowiedź. Przewód gumowy jest dość luźno osadzony, czyli jednak tu leży przyczyna moich problemów z silnikiem. Rzeczywiście w przewodzie jest lekki ślad osadu olejowego. Wymienię uszczelnienia na nowe i przeczyszczę przewód.